Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-05-2010 om 14:06
Hallo
Ik heb een vraag Ik Heb deze week na 8 jaar besloten dat het klaar is. ik ga bij hem weg. Maar nu Ik heb 4 kids oudste 12 en jongste 8 Waar begin ik. Door dat ik zo opzie tegen alle het gedoe erom heen Ga ik weer twijfelen. Wie heeft er tips om te beginnen de eerste stappen te gaan zetten.
groet s.b
20-05-2010 om 15:50
2 dingen
Na een scheiding heb je aan twee dingen dringend behoefte: huisvesting en inkomen. Huisvesting is vaak het lastigst, inkomen hangt natuurlijk maar helemaal van je huidige situatie af. Misschien wil je wat meer vertellen?
20-05-2010 om 22:02
En nu
inkomen is het probleem niet zo Ik werk 36 uur en kan dit wel blijven doen Huisvesting is een groot probleem Maar het zijn met name alle keuzes die je moet gaan maken en de onzekerheid of je de goede keuze maakt im mijn geval leven mijn man en ik al zo 5 jaar allebei ons eigen leven de enige communicatie die er is gaat over de kinderen Ik voel mij al heel lang heel eenzaam en ben nu op het punt dat als ik alles toch alleen moet dan dan ook maar alleen zijn. Een nieuwe start Maar we hebben geen ruzie dus de kids merken niet zoveel van de situatie ze zijn niet anders gewend, Nu ik de stap echt ga zetten veranderd heel hun leven en Ik wil hier zo graag goede keuzes in maken eigenlijk alles regelen en dan op het laast het vertellen of zoiets Mijn man wil niet, vind dat zo wel best is.Denkt dat ik in een dippie zit. terwijl ik hem heel duidelijk heb gezegd dat ik bij hem wegga. Dus ook nu sta ik er weer alleen voor en dan moet ik ergens beginnen en dat is juist het probleem Op zoek naar een woning Dan moet ik ons huis eerts verkopen kan jaren duren. Dan moet ik het de kids vertellen en vervolgens duurt het nog 2 - 3 jaar
Dit vind ik een moeilijk besluit dus twijfel Mischien moet ik nog maar en jaar of 5 wachten dan zijn ze groot en begrijpen ze het beter.
21-05-2010 om 07:53
in je eerste bericht ben je heel duidelijk: je gaat scheiden.
je laatste bericht is tegenovergesteld,je twijfelt nog en wil nog 5 jaar wachten?
ik denk dat het nu vooral belangrijk is om er achter te komen wat je nu echt wil.
Als je zeker weet wat je gaat doen,is het vroeg genoeg om de kinderen in te lichten.
overigens ,wie zegt dat jij moet verhuizen bij een scheiding? waarom kan je man niet verhuizen?
21-05-2010 om 12:08
Inschrijven bij de woningbouw
Of je nu wilt scheiden of over een tijd, of misschien uiteindelijk helemaal niet: schrijf je maar zo snel mogelijk in bij de woningbouw (hoe de woningverdeling bij jullie in de regio dan ook verloopt, hier in Amsterdam is het Woningnet), dan sta je maar vast in het systeem. Het kan natuurlijk dat je na verkoop van de huidige woning genoeg overhebt om een nieuw huis te kopen, maar vaak is dat niet zo en dan ben je op de huurmarkt aangewezen. Hoe sneller je je daarop oriënteert, hoe beter. Binnenlopen verplicht niet tot kopen (of in dit geval: huren)
Groeten,
Temet