Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

en/en bankrekening

Ik ben dringend op zoek naar een en/en bankrekening. Helaas heb ik tot nu toe geen bank kunnen vinden die dat aanbiedt. Iemand een idee? Of een andere oplossing???? Ik hoop zo dat iemand mij kan helpen???

En/en

Ik heb even gegoogled, maar kan ook zo snel geen banken vinden die een en/en rekening aanbieden.

Even meedenken. Met een en/en rekening kunnen beide rekeninghouders alleen geld opnemen met toestemming van de andere rekeninghouder. Gaat het hier om een rekening voor een (bejaarde) ouder en zijn/haar kind?

Wilke

Wilke

28-02-2019 om 14:13 Topicstarter

beide ouders

Het is een rekening voor beide gescheiden partners, waarvan de studiekosten van de kinderen betaald moet worden. Het vertrouwen is compleet weg, dus dit zou de oplossing zijn.....
Anders wordt het geld daarvoor verdeeld en dat betekent dat mijn ex niets meer gaat betalen ;.(

40er

40er

28-02-2019 om 14:16

Wat is de reden?

Dat het een en/en rekening moet worden? De bank zou vast wel met je mee kunnen denken verwacht ik. Misschien kunnen ze een pasje tot een maximum van ...laten gaan.

Hier en/of rekening, maar ik wel een machtiging voor mijn ouders. Als er iets gebeurt kan ik bij het geld, indien nodig.

Maar goed, ik weet niet of het voor ouders is, er kan een hele andere reden achter zitten.

40er

40er

28-02-2019 om 14:17

Zie de reden nu

Praat met je bank, misschien hebben ze een oplossing!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-02-2019 om 14:20

Verdelen

Waarom verwacht je dat hij niets gaat betalen als je het geld verdeelt, maar wel bij een en/en rekening?

Hoe oud zijn die kinderen?

Het is voor studiekosten, schrijf je. Hoe oud zijn die kinderen? Zijn ze al meerderjarig? Dan is de oplossing eenvoudig: zet de rekening op naam van het kind.

Je schrijft:
"Anders wordt het geld daarvoor verdeeld en dat betekent dat mijn ex niets meer gaat betalen ;.("

Die snap ik niet.

bicyclette

bicyclette

28-02-2019 om 14:23

maar...

Maar als er helemaal geen vertrouwen meer is, wil je dan door zo'n en/en rekening steeds van elkaar afhankelijk zijn? Het lijkt mij dat je dan voortdurend tot elkaar veroordeeld bent. Het betekent niet alleen dat hij niet zomaar geld kan opnemen, maar jij ook niet, hoe goed bedoeld de uitgave ook is.

Wilke

Wilke

08-03-2019 om 12:50 Topicstarter

Thx

Bedankt voor jullie input, zet mij wel tot nadenken! (of het zo handig is...)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-03-2019 om 14:26

Geld op naam van de kinderen?

En dan vastzetten tot hun 18e verjaardag?

Volgend risico is dan wel dat ze het dan zelf helemaal verbrassen, maar dat lijkt mij beter te verteren dan dat ex dat gedaan heeft.

marc

marc

20-04-2019 om 16:52

ik weet een bank

die dat kunnen, ze adverteren er niet mee, maar de Rabobank doet het

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.