Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Vic

Vic

13-07-2011 om 17:11

Even een kwestie voorleggen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Morgana Fata

Morgana Fata

15-07-2011 om 18:44

Pdd-ertje

Mannen die maar vooral hun best doen om niet of zo min mogelijk te betalen, dat mag wel? Ken je trouwens het verhaal van Muizemuis? Ook dat maakt wel verschil hoor.
Er staat trouwens nergens dat de nieuwe partner flink moet gaan bijdragen. Er staat dat de ex-man zijn woonkosten kan delen, en dus blijft er meer geld over voor de alimentatie. Samen zorgen inderdaad, zowel in zorg als financieel. Maar helaas gaat dat lang niet altijd zo.

amk

amk

15-07-2011 om 20:17

Oeps

ben ik dan de enige die 21 setjes ondergoed heeft voor dochterlief?
Ik was niet in de 2 weken die ik op vakantie ben, en aansluitend gaat ze een week naar haar vader. Dan heb ik de was niet droog. Ook gewoon gaan er meerdere setjes per dag door soms, na het sporten gaat er schoon ondergoed aan bv.

Ik houd niet van misgrijpen.

2e partner

2e partner

15-07-2011 om 20:39

Ja, pdd en muizemeis zo gaat dat

Ik heb ook jaren meer dagen moeten werken dan ik wilde met twee kleine kinderen, omdat ik nu eenmaal werkte en dus de helft van de woonlasten droeg. Terecht inderdaad, man had al kinderen dus moet hij ruim bijdragen in het onderhoud. Zo ver klopt het helemaal.
Het wordt alleen super zuur als ontvangende ex van al haar zwartverdiende geld luxe vakanties en verbouwing doet en twee paarden op stal heeft staan. Wij konden niet op vakantie, dat vind ik niet erg maar de verhoudingen waren compleet scheef. Uiteraard is zwart verdiend geld niet aan te tonen voor herberekeningen.
Dus PDD, ja dat was echt niet netjes van Ex.
Maar Muizemeis, zoals jij wordt gepest door jouw ex kan ik me helemaal voorstellen dat je zoekt naar alle argumenten die je kunt vinden. Het is gewoon terecht dat woonlasten gedeeld worden.

liora

liora

15-07-2011 om 20:50

Pdd-er

Wat een rare reactie zeg! Als Miizeneis door haar ex om de tuin wordt geleid en niet krijgt waar ze recht op heeft, geef ik haar groot gelijk dat ze zich goed informeert en haar recht haalt.

Liora

liora

liora

15-07-2011 om 20:51

En vic

Wat een eikel die ex! Ik vind tien onderbroeken behoorlijk veel om te hebben!

Sterkte ermee! Ik zou een heel zakelijke mail sturen met licht dreigende ondertoon.

Annet

Annet

15-07-2011 om 20:55

Ik denk het wel amk

Ik volg al jaren lijstjes op Ouders Online en genoeg ondergoed voor 3 weken staat daar nooit bij, zeker geen setjes (bedoel je dan een hemdje erbij?, die dragen ze in de zomer al vaak niet).

Muizemeis

Muizemeis

16-07-2011 om 00:06

Inderdaad

Weet niet iedereen hoe het er hier voorstaat. Ik zit nu in de bijstand dus heb er op dit moment geen belang bij om een nieuwe berekening te laten maken. Maar als ik ga werken en ex komt dan op de proppen met een nieuwe berekening, dan heb ik een weerwoord. Voor nu nog niet nodig maar het is handig als ik hem een paar stappen voor ben in kennis. Dus kan ik dat stukje aanvoeren, dat is de reden dat ik dit soort dingen wil weten. Kennis geeft macht.
Muizemeis

Zelf wassen, vic?

"Overigens heeft mijn ex al jaren een vriendin, dus hij hoeft helemaal niet zelf te wassen"......
oeioei, dus wassen is per definitie een vrouwentaak??
De actie van je ex komt wat treiterig over. Hoe oud is je dochter? Kan je haar vertellen om goedkope onderbroeken te gaan bijkopen? Dan zou ik er verder geen energie insteken en het laten zitten. Wat een zieligerd zeg, om te zeggen dat hij het van de alimentatie af gaat trekken.

+ Brunette +

+ Brunette +

16-07-2011 om 13:32

Wel even het bedrag kortsluiten.

Enerzijds neig ik naar: als hij niet wil wassen moet hij zelf maar ondergoed bijkopen maar het sop is de kool niet waard. Ik zou hem mailen: goed joh, koop maar vier extra onderbroeken en trek een tientje van de alimentatie af want voor die prijs kun je ze makkelijk krijgen.

Tjongejonge

het moet voor een kind toch wel heel vervelend zijn als er 'gedoe' is om vier onderbroeken. Mensenkinderen!

Je gunt je kind toch het beste - en waarom zou zo'n vader als hij niet tussendoor wil wassen (nou ja nog maar hopen dat er geen reizigersdiarree uitbreekt of zo) niet gewoon een paar onderbroekjes kopen. Pff wat een armoe.

Ik bedoel juist van de kant van die vader

dat-ie niet gewoon zelf vier onderbroekjes betaald. Wat kleinzielig. Pfff. Ik snap Vic best!

Controledingetje

Ik heb het idee dat veel mensen (uit de aard der zaak meestal mannen) het gewoon niet kunnen verkroppen dat ze kinderalimentatie moeten betalen zonder enige controle over de wijze waarop het uitgegeven wordt. Op de achtergrond dan het idee dat zij het stiekem uitgeeft aan leuke dingen voor zichzelf terwijl hij er krom voor moet liggen en dat hij toch eigenlijk net zo goed zelf dingen kan kopen en dat dan van de alimentatie kan aftrekken (met als bijkomend voordeel dat als je wat koopt voor je kind dat kind je daar vaak dankbaar voor is, maar als je geld stort op de rekening van moe dan krijg je daar geen glimlachje voor terug).

Controledingetje.

Ik heb het ook ooit wel eens gezegd tegen een klant die ook zo'n betoog opzette: "Meneer, zo gaat het nou eenmaal in alimentatieland. U betaalt. Zij geeft het uit. Begint u maar vast aan het idee te wennen"

Groeten,

Temet

Maria

Maria

17-07-2011 om 11:16

Maar

ex kan toch minder gaan werken, moeder gaat meer werken waardoor alles meer gelijk is? Dat is toch ook een keuze van de vaders in de gevallen waar we het nu over hebben?

Maria

Maria

17-07-2011 om 11:18

Ik was niet volledig

Ik bedoelde: vader gaat minder werken en krijgt de kinderen meer waardoor moeder wat meer kan gaan werken en minder alimentatie hoeft te krijgen.

Rosase

Rosase

17-07-2011 om 13:13

Maria

Tot nog niet zo heel erg lang geleden hadden veel vaders deze keuze niet. Kinderen werden automatisch aan de moeder toegewezen en vader werd gedwongen een eens in de twee weken weekend vader te zijn en zijn portemonnee te trekken.
Voor de nieuwe generatie gescheiden vaders heb je natuurlijk wel gelijk, maar ik denk toch dat heel veel mannen dit nog steeds niet als een reële keuze zien.

Vic

Vic

17-07-2011 om 13:56

Dat is niet het geval

Fijn dat er zo wordt meegedacht Om even iets recht te zetten. Ik denk/hoop dat mijn dochter van het hele onderbroekenverhaal niets heeft meegekregen. Er is ook geen discussie over geweest. Hij heeft mijn voicemail ingesproken, ik ben daarover twee dagen van slag geweest (tikkie overdreven maarja), en ik heb er nog niet op gereageerd. Eerlijk gezegd geloof ik ook niet dat er bij mijn ex sprake is van pestgedrag of kwade opzet. Hij is er gewoon echt van overtuigd dat hij dat mag verrekenen omdat hij al zoveel alimentatie betaalt.
Ik had met mijn vraag hier ook niet de intentie om de hoogte van de alimentatie ter discussie te stellen (hoewel ik die zeker niet te hoog vind). Ik werk fulltime, dus van meer werken en de zorgverdeling veranderen is geen sprake. De zorgverdeling is ongeveer ieder voor de helft, en wat meer bij mij. Dat vind ik prima en mijn ex heeft, tijdens voorgaande alimentatiediscussies, wel eens geopperd om het helemaal 50% te doen maar is daar verder niet op doorgegaan met concrete voorstellen. Ik weet niet precies hoeveel hij nu werkt, maar ik vermoed 3 of 4 dagen. Hij roept in ieder geval altijd dat hij het razend druk heeft Ook heeft hij wel eens een kindrekening geopperd, waar we dan allebei een bedrag op storten voor de kinduitgaven. Daar ben ik absoluut een tegenstander van. Een controledingetje inderdaad, ik houd het liefst zelf in de hand waar ik in bepaalde maanden mijn geld aan uitgeef. Soms kan iets wel, en in andere maanden niet. Daarbij zou hij dan ook de mogelijkheid hebben om dat geld uit te geven, en daar is hij net iets te goed in. Wat we wel eens doen is dat ik mijn dochter geld geef om met haar vader te gaan winkelen voor kleding. Dat vinden ze allebei leuk, en ik vind er niets aan.

Muizemeis

Muizemeis

17-07-2011 om 14:01

Vooroordeel hoor

"Het lijkt me ook wel moeilijk voor (meestal) vaders. Zeker als jij degene bent die 'weggestuurd' bent. Je ex heeft lekker de kinderen, woont in een groter huis (want de kinderen hebben een eigen kamer) en jij kunt daar aan meebetalen terwijl je zelf op een flatje zit en je kinderen veel minder ziet. Ik zou daar ook moeite mee hebben, als ik de betalende, niet-verzorgende ouder was."

Ik denk dat het een vooroordeel is dat dem oeders in het grote huis wonen en de kinderen meer hebben. Bij veel gescheiden mama's die ik ken hebben de vaders het grote huis en ook een co-ouderschap.
In mijn geval zeker, en ik klaag niet absoluut niet want ik woon leuk en in een leuke wijk. Heb het naar mijn zin( meestal), heb meer vrienden dan ooit etc etc.
Ik zit in de bijstand dus heb niet echt veel aan de allimentatie maar krijg het toch voor elkaar om leuke dingen te doen(dat is wel je best doen hoor geloof me maar ik ben er trots op als het me lukt).
Het is maar net waar je de nadruk op legt en waar je naar wilt kijken. Mijn ex heeft er in iedergeval zwaar de smoor in dat ik het zo doe zoals ik het doe.
Muizemeis

Renata

Renata

17-07-2011 om 17:49

Hier andersom+ 14 setjes+kleding wassen

Kinderen van vriend wonen bij moeder en wij hebben ze om het weekend en gedeelte vakanties.

Moeder vindt dat wij kleding voor de kinderen moeten kopen, zij wil het niet meer meegeven en zeker niet voor de vakanties. Omdat dit de eerste vakantie was, maakte ze een uitzondering.
Wij vinden dit heel erg vreemd, maar ze is onvermurwbaar.

En de kinderen en ik hebben echt geen 14 setjes hoor, met een stuk of 9 a 10 houdt het echt op.

Ik vind het niet meer dan normaal dat wij de kleding ook weer gewassen terug geven. Helaas krijg ik vaak ook vieze kleding van mijn ex terug. De kids zijn inmiddels ouder en ik zeg het nu ook tegen hun, dat ik het prettig vind als ze niet met alleen maar vies spul terugkomen. Resultaat is dat oudste dan bij vader gaat wassen, is ook niet helemaal de bedoeling. Maar ik maak er verder geen drukte om, dat is het niet waard.

Madelon

Madelon

20-07-2011 om 23:03

Brom

Ik word plaatsvervangend onpasselijk van een dergelijke reactie van je ex. Wat een zielige vent, geen wonder dat het je ex is.
Natuurlijk is het niet leuk alimentatie te moeten betalen voor je kinderen, maar dan had je moeten zorgen dat je geen nageslacht op de wereld had gezet. Hoe we het ook wenden of keren, dat zijn de regels in dit land, en je kunt er 100 jaar over zeuren en op alle mogelijke manieren proberen tegen te werken, je hebt er alleen je kinderen mee. Want ook al bevecht je dit met je ex, de algehele sfeer zal er zeker niet beter op worden dus er zijn alleen maar verliezers als je zo zeurt.

Ik heb zowel persoonlijk (als kind) en in mijn directe omgeving div. echtscheidingen van dichtbij meegemaakt, en ik ben er echt totaal helemaal klaar mee met die zieligerds. Vriendin, inmiddels EX vriendin, zit ook al 2 jr. te mieren dat ze zo zielig is terwijl ze met haar enige kind een hoger inkomen heeft te besteden elke maand dan wij met 2 banen en 2 kinderen, omdat haar ex ook zijn verantwoording neemt. Ze zit maar te janken dat ze het zo slecht heeft, niet voor dit leven heeft gekozen (madam moet nu werken voor de kost i.p.v. te lunchen met vriendinnen maar ze is nog steeds in staat dingen te kopen die ik me absoluut niet zou kunnen veroorloven), ik spuug er voort van. Ze had het liefste in een dik huis willen zitten met een volledige toelage, gewoon elke maand haar handje ophouden en een luxe leven kunnen (blijven) leven. Maar ze mankeert helemaal niks, dus ze kan haar handjes gewoon laten wapperen. Nu grijpt ze elke kans aan om haar controledwang te laten gelden, dicteert haar ex precies voor wat hij wel en niet mag doen.
Zij is mijn vriendin niet meer, ik ben er helemaal klaar mee, na 2 jr. dit te hebben aangezien kan ik er niet meer tegen. Ze is totaal niet voor rede vatbaar, en heeft haar ex het project in haar leven gemaakt lijkt wel.

Zij vertelt ex liever niets te wassen en zo wel, met zorg! en a.u.b. niets in de droger. Want dat kunnen hij & zijn vriendin (zelf een paar kinderen) vast niet goed?? Nou ja!

Die boosheid van al die exen, heeft maar één gevolg: stress voor de kinderen.
Ga me niet vertellen dat het niet zo is want dat is het beslist wel. Nu wordt het onderbroeken verhaal misschien niet op tafel gelegd, maar alleen al het feit dat jij dit gezeik weer moet aanhoren maakt je geirriteerd tegen je ex, waardoor je in de toekomst weer meer last hebt van spanningen t.a.v. je ex.

Het enige dat jij kunt doen is slikken en je mond houden en zelf wat xtra onderbroeken regelen om hem de lol niet te gunnen.

Vergeef me mijn emotie, ik ben als 19 jarige zwaar onder druk gezet in de echtscheiding van mijn ouders en heb al meer zieligerds die hun ex willen blijven treiteren voorbij zien komen. Gevolg is dat ik mijn beide ouders niet meer wilde zien, nu al heel lang niet meer want ik ga al aardig richting 50. Heb ze beiden verfoeid om hun kinderachtige gezeik over hun ex, voor mij was het niet meer te handelen.

Laat je ex maar lekker in zijn eigen wereldje denken dat ie het bij het rechte eind heeft.
Als je kinderen groot genoeg zijn zou je hen de SMS/mail kunnen laten lezen met de vraag: hoe kunnen we dit het beste oplossen? maar.... ik weet dat je dan eigenlijk net zo zielig bent als je ex.

Sterkte ermee, dit zal zeker niet het eerste en laatste akkefietje zijn dat jullie zullen krijgen.

Een (groot) kind van gescheiden ouders

Vic

Vic

20-07-2011 om 23:22

Madelon

Ik was er al min of meer over uit dat ik een mail zou sturen dat ik het niet eens ben met de verrekening van de kosten, maar a jouw reactie twijfel ik weer. Ik denk dat mijn ex en ik de afgelopen jaren echt ons best hebben gedaan om de verstandhouding goed te houden, en in ieder geval dochter niets te laten merken van evt. meningsverschillen. Bij het eindgesprek in groep 8 kregen we van de leerkracht zelfs een compliment dat wij altijd alle gesprekken samen gevoerd hebben en vanuit ons kind dachten i.p.v. persoonlijke vetes uit te vechten over het kind. Dat vond ik een mooie opsteker, maar het gaat helaas niet altijd even gemakkelijk. Ik moet vaak op mijn lip bijten, 10 keer tot 10 tellen, en dan toch besluiten het niet op de spits te drijven vanwege de goede verstandhouding. Ook die onderbroeken zijn van het niveau sop dat de kool niet waard is. Maar die incidentjes hopen wel op, en dat is lastig. Ik weet wel een beetje hoe mijn ex in elkaar zit. Hij doet wat hij doet niet uit kwade opzet, maar heeft nu eenmaal zijn overtuigingen en heel andere ideeën dan ik. We zijn ook niet voor niets gescheiden

mar42

mar42

21-07-2011 om 23:05

Ook zo'n flauwe ex...

heb ik. Al doet de tijd wonderen en erger ik me er steeds minder aan gelukkig! Iedere keer denk ik maar weer dat het aangeeft hoe hij in elkaar zit; dat is niet mijn manier van leven!
Mijn ex zou hier ook toe in staat zijn; vorig jaar presteerde hij het zelfs het verjaardagsgeld dat hij aan mijn oudste gaf (weken na haar verjaardag) te willen verminderen met het bedrag voor shirtjes voor een evenement die zij moest regelen en wat hij voorgeschoten had. Hoe populair maak je je dan bij je kinderen?? Sindsdien krijgt hij iedere euro van mij terug, als het kinderachtig moet kan hij het kinderachtig hebben !
De was van m'n kinderen doe ik na zijn weekend liever zelf na een aantal keren grijsgrauw verwassen kleding te hebben teruggekregen. Zijn vriendin is niet al te huishoudelijk ingesteld (traditioneel doet zij de was daar in huis); ik baalde zo van die verpeste kleren dat ik m'n kinderen nu altijd een plastic zak mee geef voor hun was. Liever zelf wassen dan alles te laten verwassen! Ach ja, alles went zullen we maar zeggen!!

koentje

koentje

27-07-2011 om 12:27

Even hier naar luisteren...

als je vol zit met haat:


http://www.youtube.com/watch?v=nEQBYiMaSUk

Vic

Vic

02-08-2011 om 22:59

Pfffff

Ik word af en toe gek van die man ;-( Vanmiddag belde ik mijn ex om te vragen of ik morgen even de (gewassen) kleding voor dochter kon ophalen. Ging hij uitgebreid vragen hoeveel ik dacht nodig te hebben, en wat dan precies. Ja, wat denk je, ik heb hier niets meer in huis, dus zoveel mogelijk graag. Vroeg hij ook nog 'hoeveel ondergoed heb je nodig?' Het lag op het puntje van mijn tong om te snauwen dat hij het allemaal maar moest meegeven, aangezien ik het zelf heb betaald. Het erge is dus dat hij mij ziet als de zeurende ex, en zich totaal niet bewust is van zijn eigen 'onvolkomenheden'. Och ja, dus ik heb hem vriendelijk bedankt en prettige avond gewenst.

'gewoon alles'

Vic, waarom kun je niet rustig zeggen 'gewoon alles' en dat herhalen op elke vraag? Na drie keer vraag je of je het nog eens moet herhalen. Gaan koken kun je altijd nog achteraf doen of inwendig. Hij krijgt je op de kast en jij laat je erop jagen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.