Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

gretchen

gretchen

27-10-2016 om 01:31

Ex belemmert voortgang scheiding door nog steeds niet inhoudelijk te reageren

Hallo allemaal,

Graag jullie advies. Ex en ik zijn in mei 2015 uit elkaar gegaan.
Mediation was geen optie gezien harde stellingname ex. Hebben dus beide een eigen advocaat. Basic echtscheidingsverzoek in voorjaar 2016 ingediend. Liep financieel niet lekker, dus in juni 2016 voorlopige voorzieningen aangevraagd en toegewezen gekregen. Ontvang nu partner- en kinderalimentatie.
Ex heeft vanaf begin af aan niet meegewerkt, en een inhoudelijke reactie op mijn voorstellen om de scheiding af te handelen heb ik nog steeds niet gehad van hem. Geeft wel steeds aan er in overleg uit te willen komen. Kinderen zijn 17 (bijna 18) en 20.
Wat mij betreft werken we de scheiding snel af, maar zonder meewerking ex betekent dat ik zelf veel advocaatkosten al heb gemaakt, en nog ga maken.
Nu kan ik ook niks doen. In feite krijg ik nu "extra" geld en bouw ik ook nog steeds pensioen op bij ex. Huizenprijzen stijgen nog, dus ook daar zit winst in wachten en niks doen. Maar wat is wijsheid? Wachten of actie?

Moeder

Moeder

27-10-2016 om 01:38

Inventarisatie maken

Je zou eigenlijk een inventarisatie moeten maken. Wat levert het je op, wat kost het je. In principe zou ik zeggen, laat gaan. Wat je schrijft, nu levert het je nog het meeste op en als je iets onderneemt kost het je geld.
En je weet maar nooit hoe snel het ineens moet als hij een nieuwe liefde heeft die stappen wil zetten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.