Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

moeder

moeder

08-06-2020 om 13:17

Ex blijft rechtzaak aanspannen

Hallo,

Ik wil even wat raad.
Mijn ex en ik zitten in een derde rechtzaak. Ex kan uitspraak van het hof niet accepteren en heeft mijn aanvraag voor vaststellen alimentatie aangegrepen om weer punten aan te halen die door het hof al behandeld zijn. In zijn stukken aan de rechtbank geeft hij ook aan dat als hij zijn zin niet krijgt hij weer een procedure gaat starten.

Ik heb momenteel een ziekte wet uitkering, met wat geluk daarna m'n Ww weer om aan een opleiding te starten. Die toestemming van uwv en ex werkgever is er en sollicitatie plicht vervalt hiermee voor max 1 jaar (duur opleiding)

Ik heb de financiële middelen niet meer om een volgende rechtzaak aan te gaan. Geen recht op toevoeging omdat ik 2 jaar geleden nog te veel verdiende. Spaargeld is echt op aan 3 rechtzaken. Dit jaar trouw ik en we zijn al toeslag partner.

Hoe kan ik een volgende rechtzaak betalen? Wij houden maandelijks weinig over. Ik weet dat het recht om te procederen er is, maar wat als de ene het kan betalen en de andere partij niet. Ik in dit geval

Wat moet ik doen, wat kan ik doen?
De derde rechtzaak moet nog plaatsvinden en in mijn stukken heb ik wel al aangegeven dat ik het niet meer kan betalen.

Mvg moeder

Betalen

Dit is echt een groot probleem. Hopelijk zijn er mensen die hier nog tips hebben.
Het is namelijk zo dat je echt betaalde rechtshulp nodig hebt om hier goed uit te komen. Er zijn kosten. Als de ex partner blijft procederen. Mensen kunnen elkaar financieel ruineren en het gebeurt.

Dus liever neem je dit serieus en maakt het tot een belangrijke zaak, dat het je lukt om de rechtzaak wel te bekostigen. Vraag een betalingsregeling aan bij de advocaat en kijk of je nog geld kunt lenen of crowdfunden bij familie en vrienden.

Vreselijk dat op deze manier je leven gewoon stopgezet wordt. Ik wens je heel veel sterkte.

Kosten

Even voor de helderheid, je schrijft:

'Ex kan uitspraak van het hof niet accepteren en heeft mijn aanvraag voor vaststellen alimentatie aangegrepen om weer punten aan te halen die door het hof al behandeld zijn.'
Er is dus al een uitspraak van het hof geweest.
Maar jij hebt ook een aanvraag voor het vaststellen van de alimentatie ingediend.
Ging die eerste uitspraak van het hof dan niet over alimentatie?
Gaat je boosheid over het feit dat je ex een nieuwe rechtszaak heeft aangespannen of heb jij een nieuwe rechtszaak aangespannen en haalt je ex punten naar voren die al eerder in een andere rechtszaak zijn afgesproken?

En wat zijn de kosten? Griffierechten of ook advocaat? Ik denk dat de opmerking in jouw stukken over jouw financiële problemen niet zoveel effect zal hebben.

Tsjor

DMPmoeder

DMPmoeder

08-06-2020 om 14:32

Aan sjor

Helaas is er tijdens de zaak bij het hof niet gesproken over alimentatie. Zo kon het hof daar ook geen uitspraak over doen. Wel hebben zij een berekening gemaakt uit voorzorg, maar ex betaald dat niet. Vandaar de vaststelling, en dit heeft ex aangegrepen om de punten reeds door het hof behandeld weer aan te halen... Incassatie was niet mogelijk, dit had hij wel onderzocht.

Het gaat mij erom dat ik nu al ruim 21.000 euro verder ben en dit de bodem is van wat ik had gespaard. Tot 6 maanden geleden kon ik met mijn salaris nog wel het één en ander betalen. Maar met nu 900 euro inkomen is dat niet te doen, ook niet met het inkomen van mijn huidige partner.

DMPmoeder

DMPmoeder

08-06-2020 om 14:35

Kosten advocaat en griffier

Aan Tsjor,

Het gaat om beide kosten. Advocaat en griffier

peiljaar verleggen

Van: https://www.rechtsbijstand.nl/over-mediation-en-rechtsbijstand/hoeveel-moet-ik-zelf-betalen/peiljaarverlegging

'Is uw inkomen gedaald?

Het is mogelijk dat u op dit moment minder inkomen en/of vermogen heeft dan twee jaar geleden. U kunt dan een verzoek tot peiljaarverlegging indienen. De Raad maakt een schatting van uw inkomen en vermogen van dit jaar.

U kunt een verzoek tot peiljaarverlegging indienen als aan de volgende voorwaarden is voldaan:

Het verzoek is binnen zes weken na de eerste beslissing ontvangen en;
U heeft een toevoeging ontvangen met een hoge eigen bijdrage en uw inkomen is minimaal met 15% gedaald of u heeft een financiële afwijzing ontvangen.

Moet u de laagste eigen bijdrage betalen? Dan kunt u geen verzoek tot peiljaarverlegging indienen.'

Wellicht kun je het peiljaar laten verleggen.

Ik schrik van het bedrag dat je al betaald hebt voor 2 rechtszaken, zonder dat alles geregeld is. Heeft je ex een toevoeging?

Tsjor

DMPmoeder

DMPmoeder

08-06-2020 om 15:00

Tsjor

Dank je wel voor je informatie!

Dit bedrag is inclusief de kosten voor de derde rechtzaak. We zijn in afwachting van een zitting. De komende kosten van die zitting zijn nog wel te "overzien"
Maar ex geeft aan door te gaan als hij niet aanvankelijk wordt verklaard (dan hoop ik dat ik het goed verwoord) het is in principe niet de bedoeling om punten aan te halen na de uitspraak van het Hof en dus tegen het hof in te gaan via een nieuwe rechtzaak.
De kans is groot dat de rechtbank zijn punten niet in behandeling neemt.

En omdat ik dit zeker allemaal serieus neem onderzoek ik m'n financiële mogelijkheden voor eventueel een 4de rechtzaak.

Bijna

Je kunt bijna een rekensom maken: hoeveel kost het me en hoeveel zou ik ontvangen; en zijn die kosten het waard?

Tsjor

DMPmoeder

DMPmoeder

08-06-2020 om 15:17

Kosten

Ik had niet verwacht dat er een rechtzaak zou komen met de punten die hij nu aanhaalt.
Als ik dit had geweten dan was het me niet waard geweest het vast te stellen.

Ondanks dat zou hij toch een zaak ervan gemaakt hebben. Hij kan het gewoon niet accepteren wat het hof heeft uitgesproken. Dat is voor hem erg vervelend, maar blijven procederen zal geen oplossing zijn.

Voor mij is het klaar en ik accepteer de uitspraak die volgt van de rechter zoals het is. Puur ook voor de rust van de kleine meid.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.