Echtscheiding en erna

Johannatroel
19-06-2014 om 15:55
ex doet afstand van kinderen (HIJ heeft ruzie met mij)
mijn exman heeft afstand gedaan van de kinderen. omdat hij ruzie heeft met mij . (IK NIET MET HEM!!! echter actie is reactie )
actie van hem:
Ik wilde scheiden hij heeft 2jr tegen gewerkt.
Ik kreeg alleen geld mee (uitkopen koophuis) en verder kreeg ik niets mee! wel heb ik bij verhuizing de spullen van mijn kinderen (alles wat in de slaapkamers stond!) en mijn persoonlijke spullen mee genomen (ik had er recht op ! en liet veel meer van waarde staan!.)
Hij eiste de kinderen 140 dagen in een jaar op.
Ik ging daar mee accoord (mocht van mij meer omdat de kinderen RECHT hebben op hun vader!)
Echt van dag 1 kwam meneer de afspraken niet na. HIJ eiste de kinderen te pas en onpas aan BIJV: maandag zeggen morgen wil ik ze zien. en dan dinsdag 10 min van te voren zeggen nee toch maar niet het komt me nu niet uit! of dit weekend wil ik ze zien. sta ik met 2 kinderen voor zijn deur is hij er niet10 min wachten gebeld maar word niet opgenomen! en als ik dan net thuis ben (12 km heen en 12 km terug rijden!) eïssen dat dat ik ze na 1 uur weer komt brengen (ik deed dat een paar mnd)
omdat de kinderen het recht hadden hun vader te zien!!.
echter 6 mnd later zei ik, ik kom ze elke zaterdag brengen als je niet thuis bent dan zie je ze niet of moet je ze zelf komen halen!!. op zondag kan je ze terug brengen. HIJ bracht ze op zaterdagavond al terug omdat hij uit wilde!!!.
advocaat en ik vroegen hem om een nieuwe omgangsregeling te maken die hem WEL uit kwam. 8x verzoek in gediend meneer maakte er geen 1.
IK heb er 1 gemaakt de oneven weken mocht hij ze hebben en de helft van de vakanties. meneer wilde toevallig net de even weken de kinderen! op aanraden van mijn advocaat ben ik hier niet mee accoord gegaan aangezien we officieel gevraagd had en ex weigerde hier op te reageren!!.
ex te pas en onpas ging meneer niet meer betalen aan alimentatie! (om mij te pesten!) ik LBIO ingeschakeld. na 3x LBIO is er beslag gelegd op zijn loon!
meneer heeft het spaargeld van de kinderen weg gehaald! terwijl hij inzage had maar ik beheer!.
Daar meneer te pas en onpas + het geld weg haalde. heb ik aan hem aangegeven de kinderen hebben recht op hun vader en jij het recht op de kinderen. JIJ kan ze ALTIJD komen halen maar ik breng ze niet meer !!
reden gaf ik .
regelmatig voor een gesloten deur staan terwijl het zijn weekend was,
geen geld hebben voor benzine daar ik net rond kan komen van mijn inkomen. de alimentatie is niet voor niets!! (zorg voor de kinderen en niet voor benzine van MIJN auto!!)
oja en hij heeft me mishandeld!! omdat ik de kinderen kwam brengen met mijn nieuwe auto (gekocht met gesloten portemonnee inruil andere duurdere onderhoud wagen)
meneer heeft ze dit jr maar 1dag gezien . en NU heeft hij bij instantie aan gegeven afstand te doen van de kinderen omdat hij ruzie heeft met mij!!..
ONZE kinderen moeten dus lijden!?? omdat meneer mij niet meer zoals in het huwelijk onder de duim heeft? omdat ik voor de rechten van mijn kinderen sta en niet voor zijn gedrag?
omdat ik nu mijn eigen weg ga en hij me niet meer kan (ach ja laat ik maar zeggen was getrouwd met een narcist)
ik kan en wil hem niet verplichten om de kinderen WEL te zien!
Maar mijn kinderen hebben toch ook rechten?
liefst zou ik meneer financieel helemaal uit willen kleden
(alimentatie was immer berekend op omgangsregeling en niet op 24x7x52 bij mij te hebben)
maar die energie kan ik beter besteden aan het verdriet van mijn kinderen.
ALHOEWEL???
IK gun mijn ex en zijn vrouw .. jawel hij is gehuwd met een vrouw die geen zin heb in kleine kinderen en nog voor ze samenwoonde al eiste van mij dat ik alles met haar besprak en 1x in de 3 a 4 weken de kinderen naar hun liet komen en als ze zou zeggen alleen zaterdag dan ook alleen de zaterdagen! vanaf moment dat ze samenwoonde en ze wist wat hij moest betalen (is veel !!! maar hij verdien dan ook veel en ik mocht niet werken van hem!!) ging hij moeilijk doen met betalen!
vanaf trouwen wil hij de kinderen niet meer zien!
er word wel eens gevraag ben je niet boos op haar. ik zeg dan NEE want HIJ doet het!! hij vind zijn vrouw belangrijker dan zijn kinderen hij zegt ja en amen ( hij heeft een vrouw getroffen die precies als hem is zo niet graatje erger hihi jaloers bezitterig (hij mag niet alleen zijn/weg! en ze belt hem op zijn werk maar dan via de secretaresse zo 6x op een dag!) collega van ex is een vriend van mij vandaar dat ik het weet hihi..
maar goed mijn vraag is eigenlijk
heb ik ruzie met mijn ex? (ik vind dat ik recht had om mijn eigen recht te nemen en voor mijn kinderen hun recht en rust op te eisen ) elke keer weer voor de gesloten deur en dan wel en dan niet en hun spaargeld kwijt is ook niet goed voor hun !!.
zou het verstandig zijn om NOGMAALS maar dan via rechter te eisen dat hij WEL in gesprek gaat met mijn advocaat/mediator?
(AMK en andere instantie hebben ons gratis mediator aangeboden meneer heeft geweigerd!!! elke afspraak die er gemaakt was weigerde meneer..
tot nu toe en hij direct tegen instantie zei ik neem afstand van mijn kinderen want ik wil geen enkele contact met mijn ex.
instantie zei het kan zelfs zo dat WIJ de kinderen halen en dan bij u komen brengen! of dat fam van u de kinderen halen en dan bij u brengen.
ANTWOORD van mijn EX was elke keer nee ik wil de kinderen niet zien!!
wat kan ik nog doen?
pff lang verhaal hihi

Katniss
19-06-2014 om 16:00
Weinig mogelijkheden
Je kunt hem niet dwingen om zijn kinderen te zien (helaas). Wat wel kan is een verzoek om herziene alimentatie indienen. Boos is hij toch al, en als hij niet wil mediaten dan maar via advocaten. Het spaargeld voor de kinderen zet je natuurlijk zo weg dat hij daar niet aan kan komen, op je eigen naam dus.

Jippox
19-06-2014 om 16:03
nou...
Je lijkt zo vreselijk bezig te zijn met wat je ex allemaal wel en niet doet, dat klinkt niet erg gezond. Niet voor jou en niet voor je kinderen. Als je het nou eens gewoon helemaal losliet? Laat het maar aan hem over hoe/waar en wanneer hij contact met zijn kinderen heeft. En richt je verder op je eigen leven en dat van je kinderen.
Voor de alimentatie heb je het LBIO al ingeschakeld, dus als dat nu loopt dan hoef je daar nu verder ook niets mee.
Als het je zelf niet lukt om hem 'los' te laten zou ik daar vooral hulp bij zoeken!

Johannatroel
19-06-2014 om 16:08
Katniss
spaarrekening heb ik gelijk opgezegd en inderdaad op een andere rekening ben ik nu aan het sparen! tevens is er rechtzaak tegen de bank omdat die het geld hebben over gemaakt aan ex TERWIJL er duidelijk een aanvraag en handtekening van ons beide toendertijd was van meneer heeft inzage maar mevrouw heeft beheer!
Hij weigert voor mij (zijn woorden!) een dure advocaat te nemen (kost hem 550 euro per uur!) mijn advocaat moet dan via rechter het e.e.a opeisen. mijn advocaat kost mij heel proces het minimum per jaar.
bij herziening van alimentatie heb ik zijn gegevens nodig en die weigert hij ook te geven dus moet ook via rechter!
alles is het zeker waard zal er financieel beter op worden!
MAAR het gaat mij om de kinderen (11 en 9 jr waarvan 1 gehandicapt)
al is het extra geld natuurlijk ook in hun voordeel toch heb ik liever minder en dat ze hun vader zien dan meer en alle verdriet van afwijzing..
wat is wijs? meer geld eissen en op de spaarrekening zetten? of het er maar bij laten en lekker energie steken in mijn gezinnetje?

Johannatroel
19-06-2014 om 16:17
jippox
Ik heb de scheiding aangevraagd ik liet hem al los ( ik weet wel wat je bedoeld!)
en je heb ook wel gelijk hoor. ik kan hem los laten echter elke keer doet hij iets om mij dwars te zitten en hij denkt dan niet aan de kinderen en dat doet mij zo pijn. NIET dat hij mij dwars zit maar dat hij de kinderen zoveel pijn en verdriet doet!.
zelfs AMK en andere instantie zeggen meneer kan u niet los laten en vergeet de kinderen in dit verhaal.
meneer gunt u helemaal niets goeds toe.
ex zei ik heb haar liever ongelukkig in mijn huwelijk gehad dan gelukkig in haar scheiding en ik zal ze zolang dwars zitten dat ze nooit kan werken. nooit een vriend krijgt ik betaal tot de jongste 18 is en dan heb ik haar waar ik ze hebben wil in de goot!.
en geloof me hij doet het ook echt PROBEREN! echter ik heb oproepwerk en werkt als kinderen op school zitten! ik studeer en ik heb een vriend. hij heeft werk van mij gebeld met slechte verhalen /leugens. mijn vriend heeft hij gesproken en mij zwart zitten maken! zelfs mijn school heeft hij benaderd (ik ben hiervoor bij politie geweest aanklacht ingediend!)
ik ben los van hem (wat mij betreft!! ) helaas zal ik altijd vast zitten wat kinderen en de beslissingen in hun toekomst zoals schoolkeuzes enz. zit ik vast aan hem! maar ik begrijp wat je zegt.
daarom mijn vraag wel of niet naar de rechter? wel of niet afdwingen?

Leen13
19-06-2014 om 16:35
schoolkeuze?
Ik zou inderdaad proberen emoties en feiten wat meer te gaan scheiden. Blijkbaar heeft meneer er geen zin meer in. Zoek een goede advocaat en regel de alimentatie op grond van geen omgang met vader.
Overleg met je advocaat of er grond genoeg is voor het ontnemen van het gezag aan vader vanwege de noodzaak dat je alleen beslissingen moet kunnen nemen voor de kinderen.
Bewaar de rapporten van de hulpverlening, hulp aangeboden aan vader voor mediation maar geweigerd, en ga je eigen gang.
Ook als vader nog gezag heeft kun je in de praktijk nog veel zelf voor elkaar krijgen en zonodig kun je via de rechter vader voor een beslissing buitenspel zetten.
Maar misschien zakt het stof wel en als jij mogelijke beslissingen goed voorbereid en aanbied aan vader om het voor hem zo makkelijk mogelijk op te lossen, valt het misschien mee. Uiteindelijk heeft vader ook geen belang bij gedoe.

Evanlyn
19-06-2014 om 16:42
kinderen
De kinderen hebben in elk geval jou nog, en misschien bedenkt hij zich ooit wel.
Ik ken een geval waar BEIDE ouders de kinderen niet wilden bij een scheiding. De advocaten vonden dat zo erg dat ze in staking zijn gegaan...

Hortensia
19-06-2014 om 17:47
Dood paard
Ik kan alleen maar zeggen: aan een dood paard kun je niet trekken.
Hoe triest ook, laat het los.
Een kind heeft ook een vader nodig, maar niet zo eentje.
En wat het geld betreft: laat ook dat los. Hoe ellendig het ook is dat jij nu 100% voor de kinderen opdraait (en geloof me, ik kan er intens over meepraten, inclusief de extra kosten als er een kind extra zorg nodig heeft en pa drukt zijn snor).
Ga niet meer aan dat dode paard trekken. Steek het geld voor de advocaten en de energie die je er aan kwijt bent in je kinderen. Ga niet denken aan "ik heb hier en daar recht op".
Je hebt gelijk maar of je het krijgt...?
Ga voor de rust. Niet voor de strijd.

Johannatroel
19-06-2014 om 18:36
dank dat is nu dus de twijfel.
wat annej en hortensia zeggen.
mijn extra zorg is dus . dat mijn (gehandicapte) dochter op haar 16e geholpen moet worden (zodat ze nooit zwanger kan raken) mijn ex heeft al laten weten dat hij nooit zal tekenen hiervoor want zegt hij LETTERLIJK jij zit dan met de gevolgen en ik lekker niet..
tevens moeten mijn kinderen in therapie omdat ze denken dat het aan hun ligt dat papa niet van hun hou.. en ze missen hem vreselijk!! .. ook voor therapie heb ik zijn handtekening nodig!! (met heel veel moeite en 8 mnd later lukt het me hoogstwaarschijnlijk om het via via te regelen!..
zo is er de schoolkeuze van onze andere kind deze zit tegen hoogbegaafd aan en mag een klas overslaan ECHTER hebben ze hier ook toestemming van hun vader nodig. EN voor elke school vragen ze 2 handtekeningen zo ook evt met studiefinancieringen zoals ik begrepen heb..
ik weet zeker dat ik gelijk krijgt de officiële instanties hebben allemaal geschreven en verklaard dat meneer afstand doet tevens met aantekeningen van wat hij gezegd heeft (zie eerdere berichten! zoals mijn leven zuur maken!)
maar ook al krijg ik gelijk. ik win er niets mee mijn kinderen moeten het zonder vader doen !!

Leen13
19-06-2014 om 18:43
ik zou beginnen
Met vader een handtekening te vragen voor het klas overslaan. Met een beetje mazzel weigert hij dat en dan is dat een extra argument om direct over te gaan tot het ontnemen van ouderlijk gezag. Hopelijk heb je ook wat op papier van de tegenwerking van vader.
Verder zou ik alimentatie en keuzes los zien van het contact tussen kinderen en vader. Geef waar mogelijk de ruimte en geef dat vooral ook aan aan de rechter. Als de obstakels voor onenigheid opgelost zijn, alimentatie vastgesteld via LBIO geind, en keuzes buiten de omgang om, kan er in alle ruimte contact zijn tussen vader en kinderen waar hij maar wil en het op kan brengen op zijn initiatief, voor zover het natuurlijk je gezin niet verder in bochten laat wringen, maar een keertje wachten en vader komt niet moet kunnen, hoe erg het ook voor de kinderen is, een risico moet te nemen zijn. Jij werkt mee aan omgang, maar dat is makkelijker als vader geen gezag heeft en er geen gedoe meer is over de alimentatie.
Bespreek het met je advocaat. En geef alles wat op papier staat.

Emine
19-06-2014 om 18:59
Voor iedere beslissing....
....waarbij je je ex nodig hebt en hij medewerking weigert, kun je naar de rechter stappen voor plaatsvervangende toestemming.
Ik weet niet of je die voor het 'helpen' van je dochter krijgt, het is nogal wat en gaat ook tegen rechten in. Maar goed, om het daarover te hebben startte je vast de discussie niet.
Maar in ieder geval zijn er voor de praktische zaken dingen te proberen. Ik zou als ik jou was verder voor zoveel mogelijk rust kiezen.

+ Brunette +
19-06-2014 om 19:25
Inderdaad, laat het los.
Als ik jou was, zou ik aansturen op zo weinig mogelijk contact, invloed en macht van zijn kant. Desnoods ten koste van de alimentatie. Ik heb zelf een dochter voor wie ik 100% opdraai, zowel financieel als opvoedkundig maar ik vind het heerlijk. Soms kan ik jaloers zijn op vriendinnen die honderden euro's per maand aan alimentatie krijgen maar als ik dan de verhalen hoor over getouwtrek en ruzie's dan prijs ik me rijk. Ik kan nauwelijks rondkomen maar ik vraag me af of ik alimentatie zou willen hebben als dat allerlei gedoe oplevert.

Johannatroel
19-06-2014 om 22:01
eerlijk gezegd
ben ik ook blij dat hij nu afstand gedaan heeft .
maar nogmaals het doet me pijn omdat mijn kinderen pijn hebben!
ze zijn nog zo jong en het is nu al mama als papa ons al niet wil wie wil ons dan nog wel??
en elke keer zeg ik mama wil jullie heel graag!!
zijn ze blij om maar wat als...
ach ja.
emine
Mijn dochter zal nooit volwassen worden al is ze 50 jr oud! echter heeft ze wel de ontwikkeling van vrouw zijnde. en ze zal ook behoeftes krijgen.
aangezien ze door haar handicap niet aan (prik)pil mag en een condoom voor haar nooit haalbaar is! mag, kan, wil ik haar laten helpen zodat ze wel ooit de lusten mag delen met iemand van haar niveau! maar zowel zij als hij of ik en zelfs de baby niet lasten delen!. met haar 17e moet er al een aanvraag gedaan worden (waar ik immers ook ex bij moet hebben!) voor een verklaring (even vergeten hoe het precies heet) dat ze nooit als volwassen gezien kan en mag worden. stel dat ze gebruikt word door criminelen met wat je tegenwoordig hoor. leningen aanvragen, telefoon kopen, enz nooit aansprakelijk gesteld kan worden!! maar ook altijd een voogd toegewezen krijgt die haar zaken regelt! maar dat is inderdaad weer niet ter discussie

Emine
19-06-2014 om 23:56
Ik snap zeker....
...dat er situaties zijn waar de -in principe tegen de mensenrechten ingaande beslissing- genomen moet worden dat iemand onvruchtbaar gemaakt moet worden.
Ik zeg alleen (of bedoel in ieder geval, als ik niet duidelijk was) dat het zo iets groots is wat je moet beslissen, dat ik niet weet of je daarvoor plaatsvervangende toestemming gaat krijgen, zoals dat voor de kleinere dingen vaak wel het geval is.
Mocht je het kunnen vinden, dan ben ik meer dan geinteresseerd in de naam van die verklaring.

tsjor
20-06-2014 om 11:10
Johannatroel, je maakt je druk over je dochter als zij 16 is. Maar in het medische circuit is het zo, dat kinderen vanaf 16 jaar zelf mogen beslissen. Tussen 12 en 16 kind en ouders samen, onder 12 ouders alleen. Maak je daar dus niet druk over. Ook niet over alle andere toestanden van 'wat als....' Kijk eens wat er gebeurt als je zegt: 'een handtekening van vader zal niet lukken.' Er zullen maar heel weinig situaties zijn, waarin dat echt een probleem oplevert.
Verder: je moet niet meehuilen met de kinderen. Dit ís hun vader. Dat is ook de reden,w aarom ik omgang van kinderen met hun vader zo belangrijk vind: zelfs al is het de grootst mogelijke $%^(*%&, dan nog is het belangrijk dat kinderen leren hun eigen relatie met hm te ontwikkelen. Niet met een ideale vader, maar met de vader zoals die is. Jij moet de kinderen helpen om daarmee om te gaan. Zo doe ik het in elk geval. Je praat met ze over hun verdriet, zoekt uit wat de mogelijkheden zijn samen met hen, bespreekt dat, als er iets kan of als ze iets willen dan steun je dat, als dat verdriet oplevert, dan troost je ze.
Wat ik vooral lees is dat het hele scheidingsproces zeer slecht verlopen is. Het belangrijkste is, dat je in het begin aandacht had moeten besteden aan het besef, dat er een scheiding aankomt, of iemand het daarmee eens is of niet. Dat proces is heel erg belangrijk. Als je dat overslaat krijg je later op allerlei manieren het gevecht terug. Zo zie ik dat bij jou gebeuren. Ik vind het ook een vreemde afspraak: de vader wil de kinderen 140 dagen.
Met andere woorden: het lijkt erop alsof je een slecht scheidingsproces hebt gehad en slechte afspraken hebt gemaakt, maar dat is nu allemaal niet meer terug te draaien. Je meot jezelf niet teveel als slachtoffer opstellen. Bijvoorbeeld: je man kreeg geld (uitkoop van huis) en ik kreeg helemaal niets. Dat klopt niet: dan zou jij het huis hebben gekregen, anders hoef je je man niet uit te kopen. En in dat huis zit dan evenveel waarde als je exman heeft gekregen.
Het is wat Katniss al zei: loslaten. Het verdriet van je kinderen niet naar je ex schuiven, maar zelf verantwoordelijk handelen als een ouder die de kinderen begeleidt bij het omgaan daarmee. Onttrek je aan de macht die jij hem nog steeds geeft. Buw je eigen leven op, waarin het bestaan van de vader een 'fact of life' is, waar je zo goed mogelijk mee om gaat.

amk
20-06-2014 om 11:37
Tjor
de dochter is gehandicapt en is dus op dat moment niet in staat om te beslissen.
Het is daarom nu al verstandig om de bewindvoering en mentorschap te gaan regelen. Mentorschap vooral omdit soort medische zaken die al spelen voor hun 18e.

Johannatroel
20-06-2014 om 19:00
Tjsor
Ik begrijp wat je wilt zeggen MAAR AUB lees even het verhaal goed voor je wat zegt , je zit met vele punten er toch echt naast ..
ik kreeg geld mee! niet hij !! hij kocht mij uit!!
Ik heb van begin af aan (dat staat er niet maar zeg ik nu ) geprobeerd om de kinderen 7 dagen bij mij en dan 7 dagen bij ex maar nee meneer wilde maar 140 dagen de kinderen zien . in praktijk was het nog geen 40 dagen in een heel jaar..
Mijn exman wil de kinderen NIET MEER IN ZIJN LEVEN!!
IK GUN mijn kinderen HUN VADER.
echter kan ik niets proberen dat wat mijn kinderen nu willen! en ik prbeer zeker mijn kinderen te helpen in hun verdriet daarin!
IK huil niet met mijn kinderen mee .. MAAR mijn hart breekt bij hun verdriet om helemaal niets!!
ik hou ze niet bij hun vader weg ..
HUN vader houd ze weg!
ach ja lees het even hele verhaal
nogmaals begrijp wat je zegt maar je heb niet alles goed gelezen!.

tsjor
21-06-2014 om 16:09
Begrijpen
Ik dacht inderdaad dat jij hem had uitgekocht. Maar verder heb je mij niet begrepen. Je schrijft: 'Mijn exman wil de kinderen NIET MEER IN ZIJN LEVEN!!
IK GUN mijn kinderen HUN VADER.'
Maar die HUN VADER is hetzelfde als jouw exman die de kinderen NIET MEER IN ZIJN LEVEN wil. En dan is het aan jou de taak om je kinderen daarmee te leren leven. Ik heb net vrijwel hetzelfde achter de rug. Mijn advies: richt je alleen op de kinderen, houd je eigen gedachtes daarover onder controle (jij bent al gescheiden van hem, meer kun je niet doen), praat geen kwaad over de vader, wie weet wat het leven nog in petto heeft voor jouw kinderen en hun vader. Zo heb ik het althans gedaan en bij mij begint het kontakt langzamerhand weer te herstellen, na twee jaar.
Tsjor

sanne710
30-07-2014 om 20:36
ouderlijk gezag
Ik zou vechten voor volledig ouderlijk gezag over je kinderen zodat je niet overal zijn handtekening voor nodig hebt.
Daarna pas eventueel de allementatie.
En verder zou ik hoe rot het ook klinkt verder gaan met je kids en ze eventueel naar therapie sturen om er mee om te gaan dat hun vader geen contact wil en dat het niet aan hun ligt.
Misschien is het handig om bij zijn advocaat ten allertijden een telefoonnumer achter te laten voor het geval hij zich ineens bedenkt en toch contact met zn kinderen wil. (Aan de andere kant brengt dat ook het risico met zich mee dat als alles een beetje rustig is hij ineens belt om de boel weer op zn kop te zetten )
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.