Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex maakt me zwart op mijn werk

Hallo..

Mijn ex kan na bijna 5 jaar scheiding mij nog steeds niet loslaten en pakt elke mogelijkheid om mij te sarren..ook over rug kind maar dat even ter zijde nu.

Mijn ex is ivm zijn werk heel toevallig op mijn werk geweest als trainer..hij stelde zich voor als mijn ex en dat ik wel slechte verhalen zou hebben verteld over hem. Dit heeft hij gedaan in functie en tegenover hooggeplaatste mensen.

Ik ben de praat vd dag nu...

Aan de ene kant moet ik er om lachen want het zegt genoeg over hem..maar er is nu wel een grens bereikt. Het gaat tenslotte om mijn prive en werkplek..waar ik mij veilig voel en wel mijn inkomen is.

Ben er letterlijk beroerd van..wil niks maar dan ook niks met deze nare man te maken hebben laat staan op mijn werk ermee geconfronteerd worden

Wat zijn jullie gedachten.

tante Sidonia

tante Sidonia

07-10-2017 om 11:58

he popje 12

Wat een klotesituatie!
Toch denk ik dat de meeste mensen wel zo slim zijn om dit naast zich neer te leggen: de meeste anderen hebben toch ook wel een verbroken relatie achter de rug en weten een beetje hoe dat soort zaken kunnen werken.

Jouw ex heeft zich eerlijk gezegd lelijk laten kennen t.o. zijn lesgroep en heeft waarschijnlijk een zeer slechte zier gemaakt.

Als ik jou was zou ik proberen met opgeheven kin naar het werk te gaan en niet in gaan op de roddels. Wat vooral handig is, is om als je ermee geconfronteerd wordt er op een nonchalante luchtige houding mee om te gaan en als het je lukt met humor.
Daarnaast zou ik, als je de hooggeplaatste figuren die je benoemt er verder niet mee lastig vallen, tenzij je erg vertrouwelijk met een van hen bent, dan kun je overwegen wat te bespreken. Maar stel dat er ooit een probleem ontstaat dan zullen leidinggevenden concrete situaties moeten aangeven waarom jij iets niet goed hebt gedaan en kunnen ze toch niet aankomen met iets wat je ex gezegd heeft. Maar neem maar aan dat ze echt zelf slim genoeg zijn om eerder een lage dunk van jouw ex hierdoor te hebben gekregen dan van jou!
Van wie weet jij trouwens dat hij dat gezegd had?

Tweeërlei

Ik denk dat je op je werkplek moet kijken naar iemand met wie je dit probleem bespreekt. Dat kan iemand van personeelszaken zijn, een vertrouwenspersoon voor meldingen over pesterijen op het werk, of je baas. Of degene die externe trainers inhuurt. De focus ligt dan op het herstellen van een veilige werkomgeving. Je ex heeft het aangezwengeld, maar het zijn je collega's die nu het probleem groter maken. Als jij uitvalt omdat de werksfeer verpest is heeft het bedrijf een groter probleem.

Anderzijds: blijkbaar is er in de procedure rond je scheiding iets niet goed gegaan, waardoor je ex na 5 jaar de scheiding nog niet verwerkt heeft. Het kan zijn dat het noodzakelijk is om de gesprekken met je ex te hervatten of nog een keer over te doen, eventueel onder begeleiding. Jouw boodschap moet dan duidelijk zijn: we zijn gescheiden, we moeten elkaar loslaten en we moeten elkaar een nieuw leven gunnen.

Tsjor

tante Sidonia

tante Sidonia

07-10-2017 om 12:18

tjsor

Hoezo pesterijen?
Er wordt over gepraat, maar thats it, toch, popje?
Ik zou er daarom juist geen aandacht aan besteden. Waait wel over!

Popje12

Popje12

07-10-2017 om 12:56 Topicstarter

Los laten

Ik sta er ook hoog boven hoor en zegt heel veel over hem..

Maar wanneer is het moment dat je zegt stop! Nu is het genoeg..komt dat moment?

Na fysieke bedreigingen..mindfucks..dreigen via ons kind...bij de voetbal van onze zoon...en nu op mijn werk...en dit is alleen nog maar in die t jaar NA scheiding..dan praat ik niet eens daarvoor.

Het is een narcist pur sang!!

Iedereen zegt laat los..maar hoe dan als je telkens maar dan ook telkens met zijn gedrag geconfronteerd word?

Gaat het hem dan nooit vervelen?

Verhuiswagen

Verhuiswagen

07-10-2017 om 14:43

Wat zegt ie dan

Wat zegt je ex dan op je werk? Beschuldigt hij je ergens van? Pas als hij zware onwaarheden over je verkondigd kun je hem daar juridisch op aanspreken. Tot die tijd zou ik me houden tot de verklaring ' we zijn niet voor niets uit elkaar'.

Wat je zou kunnen doen is via een mediation traject in gesprek te komen met hem om jullie positie als ouders en jullie houdibg ten opzichte van elkaar opnieuw te bespreken. Maar daar moet hij wel aan mee willen werken.

Popje12

Popje12

07-10-2017 om 15:24 Topicstarter

Verhuiswagen...

Wij hebben 2 x mediation gehad..daarna heb ik via andere trajecten waar ook onze zoon aan deel ging nemen voor gesteld ( kind uit de knel ) ggz..huisarts..hij wil nergens maar dan ook nergens aan meewerken en loop ik overal tegen een muur op. Wijkcoach ingeschakel en wijkagent is ook op hoogte ( ivm dreiging in verleden ). Voor nu therapie voor zoon alleen ingezet om handvaten te krijgen. En ik? Ik word weggezet als hysterische ex en of word het een zaakje vechtscheiding genoemd.

Dat laatste is het niet...ik heb met een hele vervelende narcistische en gevaarkijke onberekenbare ex te maken waar ik en mijn zoon moet tegen beschermen en verdedigen...is heel wat anders dan een vechtscheiding...

Frustrerend..machteloos...bewijs het maar allemaal...negeren doe ik al heel lang..proberen om hem maar geen stok te geven waar hij mee kan slaan...maar zeg ik..wanneer is het een keer klaar...

Op je werk

Hij is op je werk ingehuurd als trainer. denk je dat hij daar bewust op aangestuurd heeft? Er moet toch iemand op je werk zijn die hem ingehuurd heeft.
Als de praatjes van je collega's over hem gaan, dan zou het voor jou geen probleem moeten zijn: je kunt dan begrip krijgen over hoe moeilijk hij is. als ze over jou gaan en als het in de richting van laster gaat, dan is het voor jou op het werk wel degelijk een probleem. Praatjes vullen geen gaatjes, maar uit eigen ervaring weet ik wel dat een nare collega met praatjes de hele werksfeer zodanig kan verzieken, dat de werksfeer echt onhoudbaar is. Het probleem is dan niet zozeer je ex als wel de reacties van je collega's. Mocht dat zo zijn, dan zou ik toch kijken hoe je dat op een goede manier bespreekbaar kunt maken op je werk. Volgens de geëigende wegen: teamleider, personeelszaken of vertrouwenspersoon.
In Suriname werd zo'n probleem eenvoudig opgelost: een vriendin had een afschuwelijke ex, die alles deed om haar leven te verzieken. Zij is daarmee naar de politie gegaan, de politie heeft beiden opgeroepen en in een gesprek duidelijk laten maken dat de relatie over was. Daarna is het ook echt gestopt. Kon dat hier ook maar.

Tsjor

Sally MacLennane

Sally MacLennane

07-10-2017 om 17:29

hij zette zichzelf te kakken

Als ik een trainer zou inhuren, of mijn baas huurde er eentje in, en hij begon te kletsen over zijn ex, die toevallig ook mijn collega of werknemer was...

...dan zou ik die trainer niet bepaald serieus meer nemen en vinden dat hij zichzelf lelijk te kakken heeft gezet.

Wat houdt de "praat van de dag" over jou in? Lachen ze jou uit of je ex?

Ik kan me wel voorstellen dat je het een (zoveelste) lelijke inbreuk in je leven vindt.

Popje12

Popje12

07-10-2017 om 17:38 Topicstarter

Over mij niks hoor..ze kennen mij...en idd hij zet zichzelf voor schut...maar het is neer het gevoel van inbreuk van mijn privacy..

Sally MacLennane

Sally MacLennane

07-10-2017 om 17:53

Popje12

Dat begrijp ik.

Is hij ZZP-er of werkt hij namens een bedrijf? Indien het laatste: kan je baas geen klacht tegen hem indienen wegens onprofessioneel gedrag naar een werknemer bij zijn baas?

Popje12

Popje12

07-10-2017 om 18:14 Topicstarter

Denk dat ik dat zelf maar eens ga doen -- wil mijn werkgever er buiten laten.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

07-10-2017 om 18:18

dat begrijp ik

Al denk ik dat een baas een ex die klaagt over een werknemer minder serieus neemt dan een werkgever die een klacht indient over een ingehuurde trainer omdat die zijn (m/v) personeel heeft geschoffeerd.

Popje12

Popje12

07-10-2017 om 19:12 Topicstarter

Goeie...thx

Kromme tenen

Dat krijg ik altijd als iemand zijn ex n narcist noemt.
Ex word (ook hier) volledig gedemoniseerd, niks is goed, hij is en doet slecht. Het kind moet beschermd worden en ex word genegeerd. Wijkcoach, wijkagent is op de hoogte! Nou en! Als het idd zo erg is waarom doe je dan geen aangifte? Of is het niet ernstig genoeg dat er aangifte gedaan kan worden?
Ik herken heel veel van wat hier aangedragen word, ook het betrekken van werk. Mijn ex vertelde ook leugens op haar werk om maar vrij te kunnen krijgen zodat ik niet ingeschakeld hoefde te worden voor kinderen. Ze krijgt nu nog steeds eerder vrij. Ik heb haar ook gedreigd om haar werkgever (school) in te lichten omdat zij onder werktijd hele vervelende berichten verstuurde.
Dus beste, wat is jouw rol? Wat is jouw bijdrage?

Barf

Barf

20-10-2017 om 10:00

Tja Eddeped offtopic

Je mag dan kromme tenen krijgen maar waarom staat het beeld van jouw ex me dan zo zwart op het netvlies? Omdat je haar misschien weggezet hebt als een heks en erger tot in het obsessieve toe?

En beste, wat was jóuw rol en bijdrage aan een hetze en afgrijselijke vechtscheiding?

Weet je Bart,

Ik heb inmiddels geleerd wat het inhoud om in n pest scheiding te zitten. Ook dat ik mij niet hoef te verantwoorden als er weer iemand komt met”ja maar...... wat heb jij” je reactie vind ik al bijna rancuneus overkomen. Ik denk dat jij geen ervaring heb met n pestende ex, of met gedemoniseerd te worden in je sociale leven, bij politie en wat al niet meer. Tuurlijk ik zal nooit ontkennen dat mensen fouten maken en zo maak ik die dus ook maar ik heb never of nimmer valse aangiftes of iets wat daar op lijkt gedaan. Ik heb nooit gelogen om geld te kunnen vangen, ik heb nooit geprobeerd om m’n ex ten gronde te richten.
Als je dan wil weten wat mijn aandeel is dan is dat ik in eerste instantie deed wat de deskundigen adviseerden namelijk zwijgen, meegaan en rustig blijven. Daarna ben ik n hoop kabaal gaan maken om dat mens te stoppen, en dat is aardig gelukt nu.
En kom alsjeblieft niet met “waar twee vechten hebben 2 schuld” dat is inmiddels zo,n domme cliché.

En barf

Mijn ex weggezet als n heks zeg je. Al wat ik hier en daar geschreven heb is aantoonbaar, staat zwart op wit. Deze topic starter heeft het over haar ex dat het n narcist is, staat dat ook zwart op wit is mijn vraag?

Barf

Barf

20-10-2017 om 19:02

ach..

Je weet niet wat ik heb meegemaakt of waar ik inzit want ik deel online niets over privé, werk of politieke keuze, wel weet ik dat ik nooit anderen zoveel macht over me geef dat ik me kapot laat maken.

Maar je moet niet een ander beschuldigen waar je zelf ook geen schone handjes hebt vwb het slecht praten over een ex.

Slecht praten

Of slecht praten.
Nogmaals, dat wat ik verteld heb betreffende mijn ex zijn ervaringen en wat ik vind van n persoon die dat soort geintjes flikt. Mijn ex had dmv 2 touwtjes de macht over mij en dat waren het huis en de kinderen. Dat jij dat niet had, ook goed al zal ik niet geloven dat je iemand bent die gezegd zal hebben schaatsen, het huis en alles er in mag je hebben, ik kies wel een doos uit bij het leger des Heils maar ik ga met jouw die strijd niet aan. En de kinderen? Hou ze maar hoor als jij ze mij niet gun! Of wel?
Ik heb m’n ex nooit een narcist, borderliner of wat voor kwalificatie dan ook gegegeven ondanks dat ook zij bepaalde trekjes heeft. Hooguit heb ik haar knettergek genoemd.

Wat ik wel vervelend vind is dat ik hier reageer en dat jij schijnbaar vind dat ik geen recht van spreken heb want ik praat ook niet respectvol.. dat de topic starter enkel negatief spreekt over haar ex negeer je .

Barf

Barf

20-10-2017 om 20:34

Ed ik heb niets meegenomen, nog geen theelepeltje, omdat ik niet wilde dat mijn kinderen in een leeggehaald huis bleven. Je leest het goed, ze wonen bij mijn ex en ik ben vrouw. Hij heeft het huis, de kinderen en de inboedel en het meeste geld, het hoogste salaris, de betere carrière.

Ik noem mijn ex van alles, maar in gedachten.
Knettergek of diagnose verscheelt niet zoveel toch? Ik vond het opvallend omdat juist jij kromme tenen kreeg. Je mag van mij alles zeggen, maar ik mag me er ook over verbazen. Ik heb niet eerder gereageerd in dit topic, las zijdelings mee. Dit viel me op, dat is alles.

Knettergek of diagnose

Het maakt wel degelijk uit. In het wereldje wat scheiden heet wordt heel vaak de ex voor narcist uitgemaakt. Om n soort begrip te kweken. Een soortgelijk iets is dat men zegt dat men n aantekekening heeft laten maken bij de politie. Het zijn de truukjes om die ander maar te demoniseren. Dat de ex van deze mevr op haar werk over haar ging praten had misschien wel n voorgeschiedenis. Mocht ik ooit de directeur treffen van mijn ex zal ik mijn mond ook niet houden, de sukkel heeft zich ook voor het karretje laten spannen . En enkel maar met als doel de kinderen bij mij weg te krijgen.
Ik heb gekozen om lawaai te maken, jij hebt schijnbaar gekozen om op de achtergrond te blijven. Ieder zijn ding.ik denk wel dat ieder met zijn methode denkt iets te bereiken in de toekomst en dan met name betreffende de kinderen.
Ik weet niet of jij nog contact heb met de kinderen, ik iig nog wel met eentje, de ander ook wel maar vaag. Ik respecteer dat mijn ex hun moeder is maar ik respecteer haar niet als mens/persoon. Met mensen van dat soort wil ik niks te maken hebben ik zwijg haar niet dood, ook niet bij de kinderen maar in mijn hoofd, in groepen als deze uit ik dat ze knettergek is.maar ik zal nooit of te nimmer zeggen dat ze een narcist oid is want daar moeten eerst testen voor gedaan worden en nav die testen kan men pas zeggen dat iemand een narcist is. Nu is het alleen ter stemmingmakerij en daar hou ik niet van omdat ik nogal nare ervaringen heb met stemmingmakerij.

Meelezer

Meelezer

21-10-2017 om 08:28

Popje12

Ik sla alle postings van Eddeped maar even over, die is gefrustreerd (wat ik ook wel snap), maar lijkt me nu niet zo'n zinvolle discussie n.a.v. jouw concrete vraag.

Heb je er uiteindelijk nog iets mee gedaan?

Die is gefrustreerd, kan ik jou helpen?

Dat is al de grootste fout die je maken kan! Meelezer. Het kritiekloos iemand volgen behalve als er iemand kritiek levert dan gelijk n mening hebben over diegene.

Wat ik niet begrijp:

Het schijnt n nare man te zijn en n nare scheiding.
Deze man komt als trainer toevallig op het werk.

Wat ik niet begrijp, hoe groot het bedrijf ook is er zijn altijd mensen die weten van hoe en wat. Die hebben geweten van deze nare scheiding en hoe naar deze man is. Ieder weldenkend mens kan verzinnen dat TS in n vervelende situatie kan komen als deze nare man binnen het bedrijf komt. Niemand in het bedrijf die even de vinger opstak?
Hoezo toevallig? Ik kan mij niet voorstellen dat hij spontaan is binnen komen wandelen met de hoi, ik ben Joep en ik geef trainingen en vandaag doe ik dat hier””. Ik kan mij meer voorstelllen dat hij daar op uitnodiging is.
Ik kan mij voorstellen dat als ik TS ben en ik heb zo’n nare ex dat mijn voelsprieten uit gaan staan zodra ik verneem dat er n trainer komt. Mijn eerste vraag zou zijn: het zou toch nuet zo zijn dat hij dat hier komt doen”.
Ik zou daar navraag naar doen en aangeven dat ik daar niet prettig van word. Er zijn wel meer trainers. En als bedrijf wil je zeker niet je eigen in ongemakkelijke positie brengen en zeker niet zo’n nare man binnen halen.

Wat ik meer proef, en ja dat is gebaseerd op eigen ervaring is dat TS ervaart dat ze niet overal de controle over heeft en zeker niet over die man.
Er word mij te veel THE good and THE bad geschetst.

Contact met Popje12

Lieve popje 12, ik wil dolgraag met je in contact komen. Het is net alsof je in precies hetzelfde schuitje zit als ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.