Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Mama2

Mama2

28-09-2017 om 23:43

Ex-man wil niet met de kinderen naar de sport in zijn weekend.


Rechten?

Wat ik mij afvraag..waar zijn de rechten van het kind? Kind heeft recht op sporten en sociale contacten...en als vader daar geen gehoor aan wil geven moet hij het kind maar niet ophalen. Sporten is een onderdeel van zijn leven...dar heeft vader gehoor aan te geven. Sporten is stukje discipline en teambuilding..als kind niet gaat laat hij het team ook in de steek. Wat doet dat met een kind? Zeg ik..waar zijn de rechten van het kind...want die is nr 1

Niki73

Niki73

02-10-2017 om 14:19

Zelf voor zorgen

Een deel van de wedstrijden of trainingen missen zie ik niet als het schenden van de rechten van een kind of het om zeep helpen van de opvoeding. Als je dat zo belangrijk vindt, zorgt je als moeder toch zelf dat je kind sport? Dat is toch niet zo moeilijk? Het gaat hier om een kind met een ouderwetse omgangsregeling, dus er moet best tijd zijn om bij moeder te sporten.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2017 om 15:31

Jesse, Alkes en Kaori

Ik sla even een reeks reacties over, ik reageer (Jesse) op wat jij tegen mij zei, dat het niet schadelijk is als een kind niet elke week naar sport kan gaan. Schadelijk is een groot woord, maar het is bepaald niet de bedoeling. Enige continuïteit in aanwezigheid en inspanning die je levert lijkt mij normaal. Anders wordt het een zooitje bij teamsporten. Mijn dochter heeft bijvoorbeeld op voetbal gezeten. Op een gegeven moment waren er wel erg veel voetbalsters, dus werd er om de haverklap gewisseld, maar het tegendeel kan ook aan de orde zijn, dat een team net aan voldoende deelnemers heeft om een wedstrijd te kunnen draaien. Dan kun je geen knipperlicht-animo aan de dag leggen als ouders van zo'n kind zijnde.

Kaori tegen Alkes: voor sommige banen moet je binnen 20 minuten reistijd van je werk wonen.===

Ja, dat is waar. Ik heb daar twee verklaringen voor: ze hebben werktijden die zo ongunstig zijn dat het busvervoer nog op gang moet komen, of ze willen niet meer reiskosten vergoeden dan binnen die 20 km, oh ja... ook nog een derde... zouden ze het accent van de woonplaats graag aan willen houden? Maar goed, de overheid wil anders. De overheid hanteert een langere reistijd als 'acceptabel' en dat houdt niet op bij 20 km. Dus als je geen werk vindt binnen 20 km van je woonplaats, dan moet je toch verder kijken. Forenzen over een afstand van zeg 100 km is een hele opgave, vroeg weg en laat thuis (ik heb dat 6 weken gedaan, 6 uur de deur uit en bij een normale werkdag zo'n beetje half 8 weer thuis), dus in zo'n geval zou diegene kunnen beslissen om dichter bij het werk te gaan wonen. Knus in de buurt van kind en familie wonen wil misschien iedereen wel, maar het moet ook kunnen.

Tijgeroog

Tijgeroog

02-10-2017 om 15:40

Kaaskopje

Het ging om 20 minuten, niet 20 kilometer. En dar zal met name gaan om mensen die als ze opgeroepen worden snel aanwezig moeten zijn. Ik denk dan aan een verloskundige ofzo. Maar volgens mij zijn dat soort eisen redelijk zeldzaam.

helemaal eens Niki.

Bij mij is het omgekeerd me dochter zit eindelijk op dansles dat doet ze ook alleen als ze bij mij is. Ik heb de kinderen om het weekend. Voor me zoon ben ik nog zoekende wat hij voor sport zou kunnen beoefenen in het weekend om de 2 weken. Heeft iemand daar ideeën over. 

In het ouderschaps plan staat bij mij dat de ouder bij wie de kind op dat moment verblijft, zelf bepaald of ze naar sport gaan. Als dat ook het geval is bij mama2.
Dan is het niet anders dan los te laten. Hoe vervelend ook. Denk dat de ouder er meer mee zit dan het kind zelf. Door te vechten er over komt kind on loyaliteits conflict. Word het kind ook niet beter van. Heb veel te verduren gehad zaten jaren in een strijd om nog ergere dingen.
Ik snap het gevoel heel goed. Maak het niet meer dan het is. Je vreet je zelf in op.
Vergeet niet je doet het goed. Voor hun zijn. Is het belangrijkst dan recht proberen te halen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.