Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex-man zegt co-ouderschap eenzijdig op.

5 jaar geleden gescheiden (3 kinderen), co-ouderschap met daarnaast de afspraak beide eenzelfde bedrag op de kinderrekening te storten. Dat laatste heeft mijn ex helaas nooit gedaan en een paar maanden geleden heeft hij aangegeven dat de kinderen liever bij mij wonen. Ik zorg nu dus al 5 jaar financieel allen voor de kinderen en daar komt sinds begin dit jaar ook alle andere zorg bij. Ik weet niet waar hij woont, wel waar hij werkt, maar ik vermoed dat dit zwart is.
Ik woon inmiddels samen met een nieuwe partner, indirect betaald hij natuurlijk mee aan mijn kinderen. (Huisvesting, eten etc.) Verder wil ik niet dat hij voor de kosten opdraait van mijn kinderen omdat mijn ex dat nalaat.
Voor de kinderen denk ik persoonlijk dat dit uiteindelijk beter is, maar financieel ga ik dit niet redden.
Kan iemand mij advies geven over hoe ik dit aan kan pakken?
Dank alvast...

Sally MacLennane

Sally MacLennane

04-06-2018 om 20:19

alimentatie

Zijn er afspraken over kinderalimentatie vastgelegd bij de scheiding?

Amersfoort033

Amersfoort033

04-06-2018 om 20:24 Topicstarter

@Sally

Nee geen alimentatie, alleen beide een bedrag op de kinderrekening waar ik dan de kleding/ sport/ school etc van zou bekostigen. Maar dit heeft mijn ex dus nooit gedaan. Volgens hem had hij geen geld.

Sas

Sas

04-06-2018 om 20:46

Bijdrage kindrekening is kinderalimentatie

Tenminste dat is bij mijn convenant zo

Amersfoort033

Amersfoort033

04-06-2018 om 21:37 Topicstarter

@Sas

In ons convenant wordt dit niet als alimentie benoemd. Ik weet niet of dit in elk convenant zo is??

Sally MacLennane

Sally MacLennane

04-06-2018 om 21:39

LBIO

Neem eens contact op met het LBIO met de vraag of dit geld door hen te vorderen is. Of dit ook onder alimentatie valt.

de eerste vraag

Het lijkt mij alimentatie, maar de eerste vraag is of die alimentatie in een rechterlijke uitspraak (of notariƫle akte) is vastgelegd. Anders kan het Lbio niks.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.