Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex wil slotdeclaratie mediation niet betalen.

Mediation is helaas niet gelukt. Aan het eind de slotdeclaratie ontvangen, waar we een korting op kregen van 50 % omdat het niet gelukt was. Nu wil ex niet betalen. De mediator gaat de gehele declaratie naar zijn advocaat gaat sturen waarbij de nodige incasso kosten komen. Mijn helft betalen heeft geen zijn want het was een gezamenlijke financiële verplichting. Hoe los ik dit op? Ik wil gewoon de factuur betalen, omdat de dienst geleverd is.
We hebben nog een gezamenlijk geld op een rekening staan waar alleen ik bij kan. Mag ik het zonder problemen daarvan betalen? Dan hem een mail sturen dat ik de rekening betaald heb om verdere kosten te voorkomen. En bijvoorbeeld in opmerking van betaling: onder protest (ex) betaald? Factuur moet maandag betaald zijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-08-2018 om 20:30

50%

Ik zou die 50% gewoon als mijn deel zien. Betalen en de helft bij ex in rekening brengen.

juf Ank

juf Ank

03-08-2018 om 20:44

je bent nog lang niet klaar met hem dus je kunt het heus wel verrekenen een keer. En als dat van die rekening kan, dan is dat al gebeurd, toch? Ik zeg doen!

Lente

Lente

03-08-2018 om 22:14

Als er gezamenlijk geld is, zeker daarvan betalen

Dat kun je toch prima verantwoorden want het is een gezamenlijke opdracht geweest en ook een gezamenlijke verplichting.
Goed idee om erbij te zetten dat het onder protest is van ex.

Doenja

Doenja

04-08-2018 om 10:29

Hop

Vlot betalen van de gezamelijke rekening. Wordt later toch verrekend. Je wil niet dat er extra kosten in rekening worden gebracht die jij straks ook nog een keer moet betalen.

@Emma

@Emma

04-08-2018 om 12:06

Mediator

Snel betalen: de madiator staat in zijn/haar recht.

Wilke

Wilke

05-08-2018 om 20:30 Topicstarter

Thanx

Rekening betaald. Ex via mail op hoogte gebracht. Hopelijk lijdt dit weer niet tot een boze reactie pfff.

@Emma

@Emma

06-08-2018 om 09:39

Wilke

De ex zal misschien wel boos zijn, maar het waren kosten van jullie beiden. Als hij vindt dat hij sommige rekeningen niet hoeft te betalen dat geldt dat uiteraard alleen voor zijn eigen kosten/rekeningen. Goed dat je betaald hebt!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-08-2018 om 11:07

Wilke

Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Maar waarom ben jij niet boos dat hij jou opzadelt met onnodige extra kosten (en een hoop stress).

Hij vecht het zelf maar uit met de mediator. Niet over jouw rug.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.