Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Belle

Belle

29-03-2014 om 19:25

ex wil zich niet terug trekken

Ik ben zelf gescheiden moeder van 2 (gaan om het weekeinde naar hun vader) en leerde een hele leuke lieve man kennen met zelf ook 2 kids die hij om het weekeinde heeft. om het weekeinde hebben we dus samen 4 kids. Dit gaat allemaal heel goed.

Hij is 3 jaar geleden gescheiden (huwelijk heeft bijna 13 jaar geduurd) en dat is heftig gegaan.
Zij is 2 keer vreemd gegaan. Na de eerste keer is nog geprobeerd om het te lijmen met therapie maar ze deed het vervolgens nog een keer en toen was het einde verhaal.

Om een voor mij onduidelijke reden is zij vrij intensief met zijn familie om blijven gaan en loopt flink te stoken bij zijn broers.

Nu kan ik natuurlijk niet oordelen over iets waar ik niet bij ben geweest er zal hem vast ook het eea te verwijten zijn waar 2 kijven 2 schuld denk ik. Maar wat ik nu mee maak vinden wij niet kunnen.

Ik word niet geaccepteerd door zijn fam. Ik word echt gezien als indringer en voor zijn ex is het kolen op haar molen om nog meer te stoken. Het is nu zo erg dat dat het negeren ook naar mijn ex toe komt er ruzies ontstaan.

Wij zijn van mening dat zijn ex zich moet terug trekken uit de familie het is niet haar familie (ze heeft de haren en ook haar moeder leeft nog en het contact daar is goed dus ze mist niets).

Ook de kids hebben hier inmiddels onder aan het leiden.
Hoe kunnen wij hier het beste mee omgaan?

Moos

Moos

29-03-2014 om 21:56

Tsja

Eigenlijk ben ik het niet met je eens dat zij zich terug moet trekken uit zijn familie. Het is tenslotte al heel erg lang ook haar familie en mijn ervaring is dat het wel kan, om blijven gaan met de ex familie mits iedereen zich respectvol gedraagt.
En het laatste is blijkbaar moeilijk.
Als ik jou was zou ik me toch afvragen wat er nou precies speelt en wat het aandeel van jouw vriend is in het geheel om te begrijpen waarom nu zoveel mensen aan het steigeren zijn. Misschien weet je dat wel maar schrijf je dat niet en dan begrijp ik dat maar als je het niet weet zou ik me er wel in verdiepen.
Waren er misschien verwachtingen over de omgang met elkaar die door zijn relatie met jou verstoord worden?
Wat ik bedoel is, verzeker je eerst van de rechtvaardiging van je eis voordat ik het probeert te eisen. Van wat ik nu zo lees durf ik je niet zomaar gelijk te geven, integendeel eigenlijk (op het stoken na want echt stoken is nooit ok).

amk

amk

30-03-2014 om 08:59

oeps

nu stook ik niet, maar bij mijn ex-schoonouders komen alle ex-schoondochters (3zonen in 1 jaar gescheiden 7 jaar geleden) nog over de vloer. Gaat prima en we willen het allemaal niet missen.

Dus er zit bij jullie niks anders op dan met haar de confrontatie aan gaan in een gesprek, bij voorkeur met een mediator over het waarom en de gevolgen.

Astrid

Astrid

30-03-2014 om 10:33

Ik snap ook niet zo goed

hoe je denkt zelf geaccepteerd te worden.
Eerst de ex-partij "dwingen" zich terug te trekken en dan jezelf te presenteren als waar ze het voortaan mee moeten doen gaat absoluut niet werken.
Je kunt mensen niet dwingen om iemand aardig te vinden, net zo min als je ze kunt dwingen iemand onaardig te vinden.

Ik zou het er mee doen, hoe vervelend het ook kan zijn. En als ze roddelen en de boel opbreken, dan zijn het waarschijnlijk mensen die je toch al beter kwijt dan rijk was.

+ Brunette +

+ Brunette +

31-05-2014 om 13:37

En dan dit nog

Ik begrijp de redenatie dat als het uit is, zij niets meer met zijn familie te maken heeft. Maar afgezien van een bepaalde band die is ontstaan omdat je elkaar al zo lang kent, zijn haar ex-schoonouders nog steeds de grootouders van haar kinderen. Daar kun je niet omheen.

Mijntje

Mijntje

31-05-2014 om 14:30

tussen hem en ex

Is dit niet iets tussen jouw vriend en zijn ex? Dat hij haar met haar moet praten? Zal wel met jaloezie te maken hebben.
Contact verbieden kan idd niet.

zou het?

wat bij mij opkomt is de volgende vraag.

heb je het alleen van hem vernomen dat ZIJ is vreemdgegaan? of heb je het van meerdere gehoord.

Mijn exman vertelde namelijk ook dat ik vreemdging terwijl hij juist meerdere vrouwen had..

hij vertelde aan iedereen dat hij van mij ging scheiden (terwijl ik de scheiding had aangevraagd!) omdat ik vreemd ging (nogmaals hij dus!) en ik heb een andere man en ik ga snel samen wonen zei hij tegen vele!!

echter mijn exman woonde binnen 3 mnd samen en hij is binnen 6 mnd getrouwd (met een vrouw die hij waarschijnlijk al in ons huwelijk had maar dat terzijde!))

ik werd ook ineens niet meer geaccepteerd en werd vuil aangekeken..
(nu weten ze gelukkig wel beter maar toch)

ach ja mijn verhaal niet belangrijk hahahaa.

wat ik dus afvroeg is klopt zijn verhaal wel ?? is het niet zo dat ze jou juist als indringer zie omdat ze denken dat HIJ met jou vreemdging en zijn ze nu ook tegen hem omdat ze graag hun exschoondochter als schoondochter zien??

mensen kunnen zo goed alles verdraaien.
en alles heeft een reden!

wat ik verder vind.
je moet je er niet mee bemoeien. een ander hoeft jou niet leuk of lief te vinden ALLEEN je vriend moet met je willen leven. als ze je niet accepteren ga dan ook niets opleggen! en laat ze links liggen.

accepteer dat het is zoals het is. hoe
meer je er tegen aan hikt hoe erger het word!! ..
succes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.