Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-11-2015 om 10:10
Mijn vriend en ik zijn sinds een half jaar samen. Contact met zijn dochter ging altijd super goed. Tot de laatste paar weken. De laatste paar weken lijkthet of zijn dochter steeds meer aandacht gaat vragen maar dan ook echt continue ook wanneer zij alleen aan het spelen is moet er nog steeds continue aandacht gevraagd worden aan papa. Ook wanneer hij even niet reageert blijft ze net zolang doorgaan totdat ze aandacht van hem gekregen heeft. Wat zij een paar maanden geleden totaal niet deed en prima zichzelf even kon vermaken. Nu komt erbij dat de laatste paar weken dat als ze merkt dat ik bij haar vader zit er meteen tussen moet zitten. Dit geld ook voor als ik tegen haar vader praat, dan wil zij ook meteen tegen hem praten. Ook als ze ziet dat haar vader mij een kus geeft moet zij meteen ook. Wat voor mij erg de indruk wekt dat ze jaloers is op de aandacht die haar vader.aann mij geeft. Voor de rest hangt ze bijna de hele dag aan haar vader. Ook tijdens het autorijden moet ze continue aandacht. Mijn vraag is dus wat ik met het extreem veel aandacht vragen moet doen. Tot nu toe voel ik me erg ongemakkelijk wanneer haar vader.mij een kus geeft e.d want ik wil haar niet het gevoel geven dat ik haar aandacht inpik. En mijn 2e vraag is of het normaal is voor een kind van 4 en half jaar om zo extreem veel aandacht te vragen.
04-11-2015 om 16:40
Re paddington
De band tussen mij en mijn stiefdochter is erg goed. Zij is gek op mij en ik op haar. Vriend zegt ook vaak dat hij blij is dat we zo gek op elkaar zijn. Wat je zegt van normen en waarden zijn idd waar. Ik ben met hele andere normen en waarden opgevoed dan dat zij nu opgevoed word maar meestal erger ik me daar niet aan want ze weet niet beter dan wat haar geleerd word. Verder zijn er wel momenten dat ik iets alleen doe met haar zoals kleien e.d. wat je zegt van de weekenden dat ex op bezoek wil komen vind ik ook idd moeilijk omdat het voor haar misschien verwarrend is en ze zo misschien valse hoop krijgt dat ouders weer bij elkaar komen.
@mussie zelf heb ik geen kinderen dus weet ik ook idd niet wat ik van een kind op die leeftijd kan verwachten.
04-11-2015 om 20:37
Leergierige kinderen
Wat iedereen hier voor me zegt, snijdt natuurlijk wel hout. Kinderen zijn op die leeftijd (ik weet het niet want mijn kind is 3 maar kan het me voorstellen...) heel nieuwsgierig en willen alles weten. Willen ook alle aandacht maar of daar dan een verschil in zit bij een stiefkind of eigen kind? Dat durf ik niet te zeggen.
En zou je nog een uit kunnen leggen waarom ex op bezoek wil komen> Dat kan ik even niet meer terugvinden...
04-11-2015 om 21:57
Mussie: goed lezen. ...
Wij vinden het idd heel naar dat hij zich blijkbaar niet goed in zijn vel blijkt te zitten... we willen hem helpen.
Maar das.niet makkelijk dus ja ik vind dat lastig en vervelend
Maar dat mag ik niet zeggen natuurlijk!!!
Het is.niet alleen bij mij maar bij iedereen.
We hopen dat hij gauw weer beter in zijn vel zit zodat de sfeer thuis en bij de rest ook fijner word.
Want er is niks vervelend's
05-11-2015 om 09:08
Hollie h
Ooh sorry dat was ik vergeten. Ze wil dan langskomen voor ff t kopje koffie omdat ze op dat moment plannen heeft die later beginnen dan dat ze bij ons is. Sorry kan niet precies veel duidelijker zijn. Wegens privacy.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.