Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

matilde

matilde

29-12-2013 om 15:48

'feestdagen' in niemandsland

wie zitten er nog meer in niemandsland: tussen aanzeggen echtscheiding en daadwerkelijk het huis uit zijn?
De feestdagen waren heel vreemd daardoor: hij met de kids naar de een en ik op 2 kerstdag met de kids naar de andere familie. Ik voelde me zo eenzaam. Geen eigen stek, want dit huis voelt niet meer van mij. de kinderen hadden ook zo'n raar gevoel.
lang leve het nieuwe jaar: nieuwe kansen!!! alles komt goed

Katniss

Katniss

29-12-2013 om 16:16

Dat is rot

Wij hoorden vlak voor Kerst dat mijn zwager en schoonzus gaan scheiden. Vriend en ik hebben allebei een scheiding achter de rug (lang geleden) en waren het erover eens dat de tijd tussen het nemen van de beslissing en de uiteindelijke afronding en dat iedereen weer een nieuwe stek heeft, echt een rotperiode was. Je wilt niet ongewenst bij elkaar in huis wonen als je er helemaal klaar mee bent.
Uiteindelijk komt alles goed, hopelijk sneller dan je hoopt.

Margo

Margo

29-12-2013 om 17:11

Een paar maanden geleden was de scheiding erdoor, maar had ik nog geen nieuwe woning. Hier in elk geval geen vechtscheiding, maar uiteraard doen we dit niet voor de lol. Over een week trek ik in mijn nieuwe woning. De feestdagen gewoon gevierd als altijd en dat ging goed; fijn voor de kinderen. Maar ik ben wel moe om in al die werelden tegelijk te leven. "Thuis, nieuw werk, nieuw huishouden opzetten.
Hoe ik me erbij voel: tussen huizen in, tussen thuizen in, tussen mijn oude en nieuwe leven in. Jouw Niemandsland is herkenbaar.
Het gevoel dat ik over een week weg ben is bijna niet te bevatten en zal ik moeten ervaren. Het afgelopen jaar heb ik me sterk kunnen houden, maar voelde me vaak een kameleon. Ik ben benieuwd hoe dat is als ik straks alleen woon; of "de klap" nog komt, of dat die uitblijft omdat het zo rustig aan is gegaan..

Laten we afspreken: 2013 was niet "ons" jaar. 2014 Ligt voor ons en biedt alle kansen. 1 januari 2015 doen we verslag

Rafelkap

Rafelkap

29-12-2013 om 17:32

wat is een datum -beetje o.t.-

Wij hebben op de valreep nog een begrafenis van mijn schoonvader op 31 december. Dat lijkt me niet passend om dan iedereen gelukkig nieuwjaar te wensen, of moet het: gecondoleerd met het nieuwe jaar?

Ik stel me altijd maar voor dat iemand ooit is begonnen met tellen en als ze bv een week later waren begonnen met tellen dan kan net zo goed een week later het nieuwe jaar beginnen.

krin

krin

29-12-2013 om 21:38

Jeetje Rafelkap

Wat akelig. Gelukkig Nieuwjaar is dan wel het laatste wat je wilt horen. Volgend jaar zijn ze de eerste weer.

Margo

Margo

29-12-2013 om 23:27

rafelkap

Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Rauw en beladen wordt zo'n dag dan ineens. Niet dat dat niet zo zou zijn op welke andere dag dan ook uiteraard. Sterkte en veel kracht toegewenst voor nu en de komende tijd.

peertje1

peertje1

31-12-2013 om 18:01

herkenning

Hoi Matilde,

ik zit ook in een scheidingsprocedure en herken veel van je gevoel. Wij hebben nog samen een huis en hebben nu een soort co-ouderschap schema waarbij we om de zoveel dagen elders een kamer gehuurd hebben. Een soort overgangsfase totdat de scheiding rond is. Maar ik zal zooo blij zijn als ik in 2014 een eigen huis kan kopen, eindelijk weer een plek voor mezelf en de kinderen. Weg uit het schemergebied. Voelt alsof je leven stil staat.
Ik wens je veel sterkte met de laatste loodjes van 2013 en hoop ook voor jou dat je in 2014 meer rust en stabiliteit krijgt!

Hortensia

Hortensia

02-01-2014 om 17:15

reactie

Rafelkap, gecondoleerd met je schoonvader,

Wat het samenleven voor je echt gescheiden bent betreft: ik heb dat noodgedwongen bijna een jaar moeten doen vanwege de woningnood. Ook al hadden we redelijke afspraken, was er geen derde in het spel en was het huis groot genoeg om gescheiden te kunnen slapen, het is niet bepaald het hoogtepunt van mijn leven geweest (understatement).
De feestdagen vierden we apart. Zijn ouders leefden niet meer, maar ik ben zonder hem met de kinderen naar mijn ouders gegaan. Later was er een sterfgeval in zijn familie en toen ben ik niet mee geweest (in overleg met hem, we hadden geen zin in vragen en speculaties als ze ons saampjes langs de kist zagen staan).
Maar ik vond het afschuwelijk, mijn leven stond in de pauzeerstand, ik kon mijn leven niet oppakken, en omdat ik om diverse redenen degene was die de scheiding in gang had gezet (kortdoordebocht: onleefbaar huwelijk) waren het de langste maanden van mijn leven.

Mijn scheiding is alweer jaren geleden. Tegenwoordig komt daar het gevolg van de crisis (huis onder water, nog meer woningnood, krappe arbeidsmarkt) ook nog eens bij, dus ik had eigenlijk nog mazzel.

Ik wens je ontzettend veel sterkte toe en bedenk, hoe moeilijk het ook is soms: ook dit gaat weer voorbij...

matilde

matilde

04-01-2014 om 14:36

niemandsland

Ravelkap: gecondoleerd met je verlies.
dank jullie allemaal, fijn om te weten dat je niet alleen bent in niemandsland.
dit jaar wordt mijn jaar, alleen nog niet vandaag

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.