Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

KA

KA

21-11-2014 om 10:44

Fiscale wijziging kinderalimentatie

Hallo,

vanaf 1 januari is de KA niet meer aftrekbaar. Heeft dit gevolgen voor de hoogte van de alimentatie voor de kinderen ? Of moet er dan een herberekening komen volgens de Trema norm ?

Ik kom er niet helemaal uit.

groet,

KA

lastig

Het komt er op neer dat je het onderling maar af moet stemmen. Redelijkerwijs zou je een nieuwe berekening moeten maken. Je kunt in ieder geval niet zo maar zonder overleg besluiten om het bedrag te verlagen want de ontvangende partij kan dan het LBIO inschakelen.

Als de ontvangende partij niet mee wil werken aan een verlaging, zal de betalende partij dit via de rechter moeten regelen. Maar dat is weer zo kostbaar dat het waarschijnlijk weinig zin heeft.

Leuke wijziging weer.... Daar gaat denk ik nog een hoop mot van komen.

Nieuwe gevallen

Voor nieuwe gevallen zal de alimentatie wel lager uitvallen. Bestaande gevallen moeten idd of overleggen of naar de rechter stappen om evt. aan te passen. Maar omdat de regels sowieso anders geworden zijn (de tijd dat je een hele dure ziektekostenverzekering kon nemen en kon zeggen nu laat mijn draagkracht geen alimentatie meer toe is voorbij) ook hoger uitpakken.

Heel vervelend voor iedereen deze wijziging. Ik persoonlijk heb er geen last van. Ex krijgt het al jaren voor elkaar niet te hoeven betalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.