Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Maggiemag

Maggiemag

31-12-2019 om 11:38

Foto albums

Hoe hebben jullie foto albums verdeeld bij de scheiding? Mijn ex heeft ze allemaal meegenomen en daar ben ik natuurlijk niet zo blij mee. Maar om ze te verdelen vind ik ook weer raar.

Flavia

Flavia

31-12-2019 om 12:00

Persoonlijk of gezamenlijk

De persoonlijke albums zijn verdeeld, de gezamenlijke zijn met mij meegegaan want fotografie is mijn hobby en ik heb alle albums gemaakt. Fysiek knip en plakwerk.

De digitale foto's hebben we gekopieerd.

Ex heeft alles ingescand

De albums zijn bij hem gebleven maar hij heeft alle fotos ingescand voor mij.
Sini

Dymo

Dymo

02-01-2020 om 15:19

hier

mijn vader was tijdens zijn werkzame leven fotograaf en de meeste foto's waren dan ook door hem gemaakt. Mijn moeder heeft bij de scheiding mooie foto's uitgezocht van dochters toen anderhalfjarige leventje, laten afdrukken en in een album geplakt. Ex heeft dat album meegekregen met de mededeling dat hij voortaan zelf voor foto's mocht zorgen.
Elk jaar liet ik dochter voor zijn verjaardag een houten Ikea lijstje versieren, soms met schelpjes, soms met gekleurde macaroni, soms nog weer anders. Daarin deed ik dan een leuke foto van dochter en dat was haar cadeau voor papa. Dat vond dochter leuk en het kostte mij maar een paar euro. Papa was niet zo'n beste kinderalimentatiebetaler en hij deed ook niks met dochter aan mijn verjaardag, dus ik vond het wel best zo. Toen hij voor de tweede keer trouwde heeft zijn nieuwe vrouw hem al die foto's en het album laten weggooien. Toen ben ik ook opgehouden met het door dochter laten versieren van de lijstjes. Hij kreeg voortaan een schoolfoto in een envelop. Ik heb albums vol, die krijgt dochter als ze een echt huis heeft (op de studentenkamer waar ze nu woont past het niet echt).

Flavia

Flavia

02-01-2020 om 15:35

Dymo

Zit je dochter dan wel te wachten op al die foto's?
Die van mij vind bladeren vest maar ze hoeft ze echt niet zelf te hebben.

Flavia

Mijn kinderen zijn blij met de albums dat ik ze meegegeven heb.
Sini

Dymo

Dymo

02-01-2020 om 16:16

ja hoor

Mijn dochter wil ze graag hebben, maar pas als ze er de ruimte voor heeft. Ik heb zelf de albums gekregen die mijn moeder voor mij had gemaakt toen ik klein was en ik ben er nog altijd erg blij mee. Er staan veel mensen in die niet langer in leven zijn.

margaretha

margaretha

02-01-2020 om 16:51

re dymo

zet dan goed de namen erbij en de relatie tot jou.
Ik heb verschillende foto albums uit mijn vaders familie maar er staan geen namen bij, behalve een enkeling en dan nog is het naam waaronder ze bekend stonden in de familie. Dus bv. tante Lize, mmaar was dat nou Elisabeth en welke Elisabeth dan of was tante Bet een Elisabeth en was Lize eigenlijk Wendelien enz. Navragen is geen optie meer, iedereen die er interesse in had is dood.

Triva

Triva

02-01-2020 om 19:22

Flavia

Volgens mij is jouw dochter nog niet volwassen toch? Dat kun je toch niet vergelijken?

Flavia

Flavia

02-01-2020 om 21:52

Triva

Ik zit ook niet te wachten op de albums van mijn ouders.
Ik hoop echt dat ze niets speciaal voor mij bewaren. Mijn moeder denkt dat ik wel belangstelling heb voor haar sierraden, nou niet dus.

Ik ga er vanuit dat ik de albums voor mezelf maak maar niet dat moet in dochter ze wel wil hebben. dochter is nog niet volwassen maar ook geen kleuter meer.

Dymo

Dymo

02-01-2020 om 22:03

goeie tip margaretha

Dat is slim inderdaad, namen en relaties erbij schrijven.
Ik zie nu al dat de familie van de vriend van mijn dochter het heel leuk vindt dat de albums er zijn. En als zij ooit kinderen krijgen, dan vinden die het vast ook leuk om hun moeder als klein meisje te zien. Er zijn ook filmpjes op dvd van dochter toen ze klein was.
Ik denk niet dat mijn dochter de albums van mij als baby wil hebben, met al die dode overgrootouders en oudtantes die zij nooit heeft gekend. En dat ene 8 milimeterfilmpje van mij als 10 jarige zal ook wel in de vergetelheid raken na mijn dood

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.