Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Linde

Linde

16-11-2015 om 12:56

Foto ex partner in huis

Mijn partner heeft een kindje uit een vorige relatie van 8 jaar.
Wij hebben altijd een foto van zijn moeder op zijn kamer gehad toen hij wat kleiner was, laatst hebben wij zijn slaapkamer veranderd en gaf hij aan dat hij die foto niet meer in een lijstje naast zn bed wou hebben. Ik heb de foto dan ook uit het lijstje gehaald en in een boekje gestopt waar nog wat andere foto's in zaten.

Nu kwamen we laatst bij zijn moeder thuis, dit gebeurd niet vaak want de wisseling van de omgangsregeling (co-ouderschap) gebeurd op de vakanties na altijd op school. Het viel ons beide op dat er in de woonkamer meerder foto's stonden van mijn partner + ex partner. Foto's waar ze samen op stonden nog uit de tijd dat ze samen waren. Kindje staat niet op deze foto's. Ook vertelde ze dat ze de ketting die ze destijds gekregen heeft van mijn partner nog altijd draagt omdat deze zo mooi is. Ook verteld ze haar zoontje dat ze het zo jammer vind dat papa hier niet meer woont enz. Op dat moment heeft mijn partner er niets over gezegd maar wij vinden het een beetje apart. Is dit normaal, zijn er meer ouders die dit zo doen? En dan met name de vraag, is dit goed voor het zoontje?

Noet

Noet

16-11-2015 om 13:04

sommige dingen wel

maar niet allemaal.

Ik draag ook nog sierraden van die ik van mijn ex heb gekregen omdat ik ze nog steeds mooi vind, ook staan er wat foto's omdat dat herinneringen aan een mooie reis zijn en mijn dochter dat fijn vindt.

Maar ik ga niet steeds zeggen dat ik het zo jammer vind dat mijn ex hier niet meer woont. Hij heeft nooit in dit huis gewoond en we zijn verder gegaan met ons leven.

Wat wij dan weer wel doen is elk jaar met haar verjaardag een nieuwe foto maken waar wij met zijn 3-en op staan. Of op andere gelegenheden waar we met z'n allen zijn een gezamelijke foto. Want voor mijn dochter is dat belangrijk.

Paddington

Paddington

16-11-2015 om 13:36

Waarom niet

Als je gescheiden bent, betekent dat toch niet meteen dat je die periode uit je leven moet verbannen?
Persoonlijk vind ik het juist erg krachtig en mooi. Ze kan waarschijnlijk met plezier terugdenken aan de leuke momenten. Gelukkig kan ik dat ook steeds vaker. Dat houdt niet in dat ik weer een relatie (anders dan samen ouders) wil met mijn ex. Zeer zeker niet.

Natuurlijk vind het zoontje het jammer dat zijn ouders niet meer bij elkaar wonen. Elk kind wil dat zijn ouders 'gewoon' bij elkaar wonen. Ik lees in je post niet dat de ex van je partner het zelf ook jammer vind. Dat zijn in mijn ogen twee hele verschillende dingen.

Dat het zoontje de foto van zijn moeder niet meer naast zijn bed wil hebben is in mijn ogen heel normaal. Kinderen worden groter en daarbij raken ze gewend aan de nieuwe situatie. In het begin wilde mijn kind ook heel graag een foto van mijn ex op haar kamer. Nu vind ze dat niet meer belangrijk.

Niki73

Niki73

16-11-2015 om 14:10

Wel wat raar

Ik vind het wel een beetje raar, maar wie ben ik? Als zijn ex-vrouw dat leuk vindt, dan kan niemand haar tegenhouden. Ik vind dit trouwens wel beter dan het andere extreem: de ex-partner volledig uit haar huis en leven te bannen.
Het zegt iets over haar, maar niets over jouw nieuwe partner (de vader) of over hun kind. Ik zou er mijn schouders over ophalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.