Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

geheimen van een bonuszoon


Ik lees nergens dat zoon wil dat wat hij zegt geheim moet blijven.
Hij zegt alleen: 'Jij bent de enige die mij begrijpt'. Geen vreemde uitspraak voor een puber, die zich vooral verder onbegrepen voelt, vaak omdat hij/zij zichzelf niet begrijpt en die onder de vleugels vandaan wil komen van de mensen die verantwoordelijk voor hem/haar zijn: de ouders. Het is een onderdeel van identiteitsontwikkeling: je eigen keuzes maken op een terrein dat je nog niet eerder verkend hebt, en daar ook onzeker over zijn. De uitspraak is ego-strelend, maar neemt niet weg dat zijn ouders zijn ouders blijven. Ik denk alleen dat zijn vader geen zin heeft om in weekenden nachtenlang op te blijven om te praten.

Tsjor

tsjor schreef op 24-08-2022 om 09:36:

 Ik denk alleen dat zijn vader geen zin heeft om in weekenden nachtenlang op te blijven om te praten.

Die zal zeggen dat de nacht is om te slapen. Lijkt erop dat bonuszoon vooral goedkeuring zoekt voor iets waarvoor hij die niet krijgt bij zijn vader en zijn moeder. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.