Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Gescheiden zijn kan ook best heel leuk zijn, zeggen ze...

Wil u weten hoe dat zo? Teken dan in op mijn gratis blog! Ad Free voor slechts € 50/.maand.
Grapje.
Is het een eeuwigdurende ellende, dan wel een snel voorbijgaand moment van onbehagen? Wat zijn uw ervaringen?
Had het anders gekund/gemoeten?
Hoe dan?
Wilt u dat ellendig wijf nog steeds met huid en haar opvreten of... wat?
En die koters?
Regelmatig terugkerende ellende of ziet u ze naar uw zin te weinig?
Wat zou zoal met uw ex willen afspreken, wat dat betreft?
Ze kosten u anders wel genoeg! Of niet?
Vind u dat u teveel/te weinig alimentatie betaalt?
Hoeveel dan?
Wat kost zo'n kleine trouwens?
Vragen, vragen, altijd maar vragen...
En uw antwoorden zijn?

Gescheiden vrouw

Gescheiden vrouw

02-06-2018 om 15:03

Hel

Scheiden was in mijn geval hel. Eerst ben ik jarenlang voorgelogen en bedrogen om daarna op een hele akelige manier te weten te komen dat de relatie voorbij was. Daarna is het een enorme vechtscheiding geworden waarbij mijn exman de ultieme winnaar is. Ik kreeg de kinderen en de huisdieren en alle problemen die autistische/ADHD kinderen met zich meebrengen. Met de kinderen gaat het dan ook niet goed. Een kind is zo beïnvloed door zijn vader dat hij en ik al maanden geen contact meer hebben. De oudste twee willen geen contact meer met hun vader. Na de scheiding heb ik in bittere armoede gezeten zonder een enkele bijdrage van de vader voor de kinderen. Ook moesten we gedwongen verhuizen naar een achterbuurt waar waar veel overlast is. Vooral voor het meest autistische kind is dat echt een probleem. De twee kinderen die nog thuis wonen hebben nog steeds een hoop problemen waar ik helemaal alleen voor sta.
Met mij gaat het slecht. Ik heb alles gedaan wat ik moest doen, ik functioneer,heb een nieuwe vriend, doe leuke dingen maar van binnen is alles kapot.
En mijn exman zit met zijn rijke vriendin zonder een enkele zorg in een mooi huis.

Blije moeder

Blije moeder

02-06-2018 om 15:16

Heel anders

Mijn scheiding was een van de beste beslissingen die ik ooit het genomen. Het leven is niet een groot feest, maar dat is het zelden, maar het huwelijk was een hel. De omgangsregeling is echter altijd goed gegaan, discussies over alimentatie hebben we soms gehad. Hij vond dat het teveel was, ik te weinig, maar toen we het verminderden vond hij het nog steeds teveel. Niet mijn probleem gelukkig.

Darling

Darling

02-06-2018 om 16:24

Ben zo blij

Ik ben zo blij dat ik gescheiden ben, nu kan ik eindelijk, naar bed als ik moe ben, eten wat ik wil, mijn haar kleuren hoe ik wil, vrienden uitkiezen die ik graag in mijn leven heb, de auto kopen die ik wil (als ik t geld had), wonen waar ik wil, mijn huis schilderen en inrichten hoe ik wil, boodschappen doen waar ik wil, beslissingen nemen in mijn werk hoe ik dat wil, me ziek voelen als ik ziek ben, woorden zeggen die ik wil (en dat zijn hele normale woorden of zinnen zoals ' laat maar')........ en last but nog least, ik mag in leven blijven, ik leef nog!
Denk dat nu ook duidelijk is waarom ik niet langer meer getrouwd ben.
Of ga je hier nu weer een paar vervelende sneren over geven Yvan? Ik zal je alvast zeggen: laat dat.

Tomaat

Tomaat

02-06-2018 om 17:40

Ik ben vrij. Ik heb kansen, zelfs al benut ik ze niet.
Heb kunnen wachten tot de kinderen op uitvliegen stonden. De kinderen vonden dat een idioot grote opoffering van mijn kant en onnodig.

De rest verloopt soepel; mede dankzij mijn lijmende talenten. Ik spring nog regelmatig in en bij daar waar nodig. Voor de kinderen wilde ik dat, anders had ik waarschijnlijk nooit meer iets gezien of gehoord.

Gescheiden :-)

Gescheiden :-)

02-06-2018 om 17:46

Ja, het is heel leuk

Veel leuker dan de laatste jaren van mijn huwelijk.

Co-ouderschap, gezamenlijke rekening voor de kindkosten, wonen bij elkaar in de buurt in belang van kind. Dat soort zaken lopen goed en volgens afspraak.

Verder weinig contact. Dat maakt het nu leuk

Ook

Ook

02-06-2018 om 23:38

Best leuk

Uiteindelijk ben ik er beter van geworden. Maar dat ging niet zonder slag of stoot. Mijn ex heeft een voor hem goed moment uitgekozen... Niet toen hij werkeloos was en er veel spanningen waren. Wel toen hij weer aan het werk was en net een vaste aanstelling had gekregen (en een affaire met een collega, maar dat wist ik toen nog niet).

Ik ben er behoorlijk van in de war geweest, heb tevergeefs gezocht naar een nieuwe wederhelft... dat waren niet bepaald de beste keuzes. Ik raakte mijn baan ook nog eens kwijt, kortom, het waren moeilijke jaren.

Uiteindelijk heb ik een fijne partner gevonden en wonen we alweer een aantal jaar als gezin bij elkaar. En gaat het beter dan toen ik nog een gezin was met mijn ex.... vrijwel zonder onenigheid. Of het moet gaan over de luiheid van mijn puberkinderen. Ik ben blij dat hier die stabiliteit weer is, ook dat ik de steun heb van een partner naast mij.

Mijn ex heeft het ook niet makkelijk gehad. De affaire ging over. Er volgden nieuwe liefdes, die ook geen stand hielden. Is nu met een vrouw met een kind waarbij het best schipperen is tussen twee gezinnen. Voor mijzelf ben ik blij maar vraag me af of hij dezelfde keuzes had gemaakt, als hij het over mocht doen.

Nou leuk

Ik blijf het soms verdrietig vinden dat het ons niet gelukt is. Maar het kon niet anders. Ik ben wel volmaakt gelukkig hoe het afgelopen is. Ex blijft een soms extreem moeilijke man maar we kunnen zelf besluiten om het contact al dan niet te beëindigen en naar huis te gaan. Ex woont ook dichtbij.
We hebben zelf een rustig huishouden en er word hard gewerkt aan school en sociaal leven en we hebben plezier thuis.
Zoon heeft vandaag bij zijn vader zitten werken aan zijn eindscriptie. Vader heeft zijn arm gebroken en voelde zich heel zielig en was echt blij dat zoon bij hem bleef.
Morgen weer.
Maar inmiddels heeft zoon ook zoveel zelfvertrouwen dat het hem lukt met zijn vader.
Voor dochter is het nog wat moeilijk.
Maar ergens zijn we nog steeds een gezin op deze manier.
We helpen elkaar over en weer met de planten en de post, doen kleine klusjes voor elkaar en hebben soms nog een gezinsetentje.
Soms nog wat drama en paniek maar het is begrijpelijk en leefbaar voor ons.
Hoewel dochter soms ook overweegt om het contact een tijd te verbreken omdat ze zich snel door haar vader ontmoedigt voelt met haar eigen gebrek aan vanzelfsprekend zelfvertrouwen. En wat hij haar allemaal heeft weten toe te voegen.
En ondertussen hebben we allemaal genoeg ruimte voor ons eigen leven en onze eigen belangstelling.
Volmaakt tevreden dus.

Behoud van rancune of hervinden van geluk

Ik geloof dat het geluk staat of valt bij materiële zelfstandigheid.
De vrouwen die eindeloos blijven trekken aan dat huwelijk, die aanstaande ex of de eindelijk dan toch ex, trekken vooral aan de woning. Moeten verhuizen wordt zelfs als straf of trap na ervaren. De terugval van het inkomen als “zijn schuld” en iets dat hij “ook zijn kinderen aandoet”.

Als al die afhankelijkheid van het materiële er niet is, of als er de flexibiliteit is om van leefstijl te switchen, dan is een scheiding vervelend, maar overkomelijk.
Ook voor de kinderen trouwens.

Mijn man en ik hebben voordat we grote beslissingen namen steeds samen overlegd wat we zouden doen als het van scheiding zou komen. Ons bedrijf, het trouwen, een huis.
Ons gezinshuis hebben we erop aangeschaft en ingericht; 2 vrijstaande huizen naast elkaar met een grote tuin ertussen. In het geval dat was het plaatsen van een hekje voldoende geweest en had er voor de kinderen nauwelijks wat veranderd hoeven worden.

Het is er niet van gekomen, al zijn er wel andere dingen gebeurd waardoor we een zuiniger en grotendeels gescheiden bestaan hebben. Maar gelukkig hadden we met die mogelijkheid ook rekening gehouden hoewel het nog best wat omdenken heeft gekost om de mogelijkheden in een nieuw begin om te zetten.

Ik realiseer me trouwens goed dat sommigen zullen menen dat ons verhaal niet telt omdat dat wat ons is overkomen geen dader met een hoofd en benen heeft.

Maar als dat dan het enige is, dan is behoud van rancune kennelijk voor sommigen belangrijker dan het hervinden geluk.

Victoria

Victoria

03-06-2018 om 13:47

Yep

Ben het wel ongeveer eens met M Lavell.

Ben twee jaar geleden gescheiden vanwege leugens en bedrog van ex. Dat is heel vervelend, maar ik wilde geen scheidingsdrama.
We hadden gelukkig een financieel gezonde situatie en allebei een baan. Gezinshuis verkocht en ik heb een kleiner huis gekocht in dezelfde wijk, waar ik met veel plezier woon met de 2 jongsten (die binnen niet al te lange tijd het nest zullen verlaten). Ex is in een andere stad gaan wonen dichtbij zijn laatste Truus, en heeft daar een appartement gekocht.
Voor de kinderen is dat jammer, ze kunnen niet even bij ex gaan eten of op de koffie, maar het zij zo.
Ik heb met ex normaal contact over de kinderen en over financiën. Ik heb ook nog steeds een goede band met mijn ex-schoonouders, want die ken ik al zo ontzettend lang en zij zien mij als hun dochter (hebben 2 zonen).
Ik heb gelukkig een leuke baan, betrokken collega's en best veel vriendinnen, met wie ik geregeld leuke dingen onderneem.

Ik ben blij dat ik van de negativiteit af ben die mijn ex toch vaak genereerde, maar soms verlang je gewoon naar de vanzelfsprekende situatie dat je met z'n 2-en bent. Maar ik weet dat ik nu een veel relaxter leven heb dan met ex en niet meer op mijn qui vive hoef te zijn omdat ik weer eens iets verkeerd had gedaan/gezegd of whatever (ex was/is erg kritisch, behalve naar zichzelf toe )
Op een nieuwe relatie zit ik niet te wachten, het lijkt me nogal vermoeiend om weer allerlei fases door te gaan voor je echt vertrouwd met elkaar bent. Ik moet er werkelijk niet aan denken om te daten met allerlei kerels. En mocht er ooit wat voorbij komen, dan wil ik graag een LAT-relatie, want het op mezelf wonen bevalt me uitstekend.

Blije moeder

Blije moeder

03-06-2018 om 15:56

Dat zal het zijn

Ik denk dat dat inderdaad een belangrijk punt is, die materiële zelfstandigheid. Natuurlijk moest ik een paar stapjes terug, en heb ik zeker in het begin wel eens een paar keer moeten slikken. Als je bijv gedachtenloos een paar honderd euro pint bij de garage, om dan te bedenken dat het een kwart van je maandsalaris is in plaats van een kleine uitgave. Maar dat zijn natuurlijk maar kleinigheden in vergelijking met iemand die terugvalt op een bijstanduitkering, of als je tegen je wil van een villa naar een flatje gaat.
Ik ben ook wel jaloers geweest op mijn ex, die gezellig de vrijgezel kon uithangen terwijl ik alleenstaande moeder werd. Zelfs een ex die nooit wat uitvoert is er wel, als je eens onverwacht iets wilt doen 's avonds (wat hij overigens niet fijn vond en ik mocht pas weg als de kinderen sliepen, nadat ik mijn taakjes had gedaan).

Kiezen of delen

Blijemoeder “Maar dat zijn natuurlijk maar kleinigheden in vergelijking met iemand die terugvalt op een bijstanduitkering, of als je tegen je wil van een villa naar een flatje gaat.”
Dat is het punt dus. Er is helemaal niks tegen je wil. Er is geen sprake van overmacht. “Ze” (meestal toch) heeft het zelf zo georganiseerd dat een leven zonder man (meestal toch) in praktische zin wat karig is.
“Ze” had dat ook anders kunnen regelen. Wel blijven werken, wel carrière blijven maken, of sparen voor het geval dat. Er is heel veel “voor het geval dat” te verwachten in een leven, dus voor niks doe je het niet.
Geklaag, hij heeft me bedrogen en nu moet ik ook mijn huis uit, maakt ineens voorstelbaar waarom manlief elders groener gras zag.
Het klinkt zelfs als een goeie deal binnen het huwelijk: zij het geluk van het huis en het profijt van dat inkomen, hij het geluk van een bijvrouw die niets anders van hem wil dan seks en/of liefde. Je hoeft er dan eigenlijk niet om te scheiden.
Maar ja, dan moet zij hem wel toestaan om met regelmaat buiten te slapen.
Wie ervoor kiest man buiten te zetten in zo’n geval, kiest ook voor het einde van de economische voordelen die die man met zich meebracht.
Het is kiezen of delen eigenlijk.
Zoals zo vaak.

OokZo

OokZo

04-06-2018 om 10:12

Heel blij

Ik ben ook heel blij dat ik gescheiden ben. De laatste jaren van mijn huwelijk waren letterlijk hels. Hij heeft geprobeerd mij kapot te maken en dat is hem bijna gelukt. Toen ik de kracht en de moed had hem eruit te zetten, was en voelde ik me letterlijk bevrijd.
Ook ik ben inderdaad materieel zelfstandig, ik heb een baan met een bovenmodaal salaris en mijn ex ook. Ik hoefde geen PA, voor de kinderen hebben we een kinderrekening waar nooit gedoe over geweest is. Over het algemeen loopt het co-ouderschap goed, hij laat het wel eens afweten maar ik maak er een punt van daar geen punt van te maken, de kineren zijn altijd welkom. Door zijn geestelijke gesteldheid is hij niet de vader die ik mijn kinderen gegund had. Juist als ze hem nodig hebben, laat hij het afweten. Ik vertel mijzelf dat hij zijn best doet, maar deep down weet ik dat dat het vaak ook "geen zin" is bij hem. Ik laat het gaan, want ik word niet gelukkig van die gedachte. Heel soms gaan we nog eens uit eten met het oude gezin omdat de kinderen dat willen. Na een paar uur met hem in dezelfde ruimte denk ik weer: wat ben je ook een flapdrol, en dan ga ik blij weer naar huis omdat ik niet meer aan die flapdrol vast zit. Mijn leven is er een stuk leuker op geworden.

Darling

Darling

04-06-2018 om 11:14

niet altijd

MLavell waarom denk je dat elk huwelijk eindigt omdat de man een ander heeft?
Er zijn heel veel andere schrijnende situaties waarbij de vrouw er voor kiest weg te gaan bij de vader van haar kinderen.

Vast wel

Ja hoor.
Maar die blijven dan juist niet aan dat huis plakken of op zijn geld zitten.
Die gaan weg.

Darling

Darling

04-06-2018 om 11:39

oei oei

Oei Mlavell wat laat je je van een kortzichtige kant zien. Kan t niet geloven dat een ogenschijnlijke intelligente vrouw zulke opmerkingen maakt. En wat een belediging voor die vrouwen die bijv. te maken hebben met een partner die een psychische stoornis heeft of die slachtoffer zijn van huiselijk geweld.
Kan gewoon niet geloven dat je zo generaliserend doet. Ronduit kwetsend voor velen in een moeilijke situatie.....

OokZo

OokZo

04-06-2018 om 12:00

Darling

Oh, zo lees ik de bijdrage van M Lavell niet hoor, Darling. Ik val ook in die groep die jij schetst. Mijn directe en indirecte ervaring is dat vrouwen die zich los weten te rukken uit zo'n situatie het liefst alles zo snel mogelijk afronden en hun ex zo weinig mogelijk meer zien. Daarom houden ze (door de bank genomen) niet vast aan het huis, liggen ze dus niet dwars als het verkocht moet worden, en doen ze niet al te moeilijk (vaak zelfs niet moeilijk genoeg) over alimentatie en andere financiën. Weg, weg, weg, is hun idee.

Zo ruimdenkend ben ik niet

Darling, Vrouwen in die situatie hebben veel te winnen met de scheiding.
Dat overstijgt het materiële aan alle kanten.

Ik kan me niets voorstellen bij een vrouw die én een verhaal ophangt over een psychotische man waar ze van af moet, terwijl ze tegelijkertijd in het huis blijft zitten en daarmee vast blijft houden aan zijn inkomen en bemoeienis.
Nee, zo ruimdenkend ben ik niet.

Anecdotisch

Maar hier ging dat ook zo. We hadden al zo vaak convenanten gemaakt, ex gebruikte 'scheiden' als chantagemiddel en dat liet ik natuurlijk niet gebeuren dan maakten we maar weer een convenant, ook al om ex inzicht en overzicht te geven in wat ons dan te wachten stond.
Dus toen hier echt de limiet bereikt was ben ik weggegaan.

Darling

Darling

04-06-2018 om 13:37

dat is jouw waarheid Mlavell

" Ik kan me niets voorstellen bij een vrouw die én een verhaal ophangt over een psychotische man waar ze van af moet, terwijl ze tegelijkertijd in het huis blijft zitten en daarmee vast blijft houden aan zijn inkomen en bemoeienis."

Je stelt het wel heel zwart wit, maar ik kan je vertellen dat ik minstens twee situaties ken waarbij de vrouw in grote probelem zat in het huwelijk, en niet wegging, maar haar 'probleemman' de deur wees. Dat ze daarna toch de kracht had om het huwelijk te verdelen en ook haar deel van de kosten van de kinderen op haar ex probeerde te verhalen, zou haar verhaal ontkrachten? Ongeacht de situaties, want daar doen officiele instanties niets mee, ben je na je huwelijk verplicht om evt. allimentatie op te eisen bij je ex, en anders doet de staat dat wel.

Dat jij gevallen kent waarbij de vrouw in nood heel hard wegrent en niets meer wil van haar ex, dat kan. Maar je gaat echt voorbij aan t feit dat het niet altijd zo loopt. En dat veel psychische problemen zonder diagnose zijn, en dan sta je daar als enige te roepen in de wind. Het beste wat je dan kunt doen in een echtscheidingssituatie is zorgen dat jouw deel ook an jou toekomt. Ik geloof dat dat ook t beleid is wat hier uitgedragen wordt. Zorg dat je je ex aanspreekt op zijn vernatwoordelijkheden en houdt hem daar ook aan. En riepen we hier ook niet met z'n allen dan de vader een rol van betekenis moet houden in t leven van de kinderen. Of schaar je dat onder 'bemoeienis' van je ex waar je niet op zit te wachten? Er zijn heel veel schrijnende situaties waarbij vrouwen voor zichzelf moeten kiezen, en dan betekent niet automatisch dat als ze niks hoeft in financiele zin van haar ex, dat daarmee t bewijs geleverd is dat haar verhaal klopt over de problematiek waarin ze zich bevind.

AnneJ: die chantage praktijken herken ik ook. Niet mogen scheiden tenzij je toestemt in heel ongustige gevolgen voor jezelf en de kinderen.

Ely

Ely

04-06-2018 om 20:18

Hè wat?

‘ Ongeacht de situaties, want daar doen officiele instanties niets mee, ben je na je huwelijk verplicht om evt. allimentatie op te eisen bij je ex, en anders doet de staat dat wel.’

Verplicht alimentatie eisen anders doet de staat dat wel? Die is nieuw voor mij, hebben we iemand in tha house die hierop vanuit de wet kan bespiegelen?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

04-06-2018 om 20:35

Ely

Dat is alleen van toepassing als je in de bijstand komt, het zgn bijstandsverhaal.

Ely

Ely

04-06-2018 om 22:49

Zo. Ja die had ik eerder gehoord

Behoud van leefstijl

Darling “Het beste wat je dan kunt doen in een echtscheidingssituatie is zorgen dat jouw deel ook an jou toekomt.”
Daar had ik het niet over.
Ik had het over de situatie waarin zij (meestal toch) meent dat zijn deel ook aan haar toekomt, of op zijn minst dat hij verantwoordelijkheid draagt voor het behoud van haar leefstijl.
Je vindt dat terug in klachten over kleiner moeten gaan wonen met termen als ‘tegen mijn zin’ of ‘klein flatje’ of ‘naar een achterbuurt’.

Moiraine

Moiraine

05-06-2018 om 09:56

Jammer

Ach ja, het is jammer dat ik opgevoed ben door een paar mensen in een uberbeschermde omgeving, die mijn hoofd volpompten met de gedachte aan trouwen en kinderen als het ultieme doel voor de vrouw. En dat je als vrouw thuis hoorde te blijven bij de kinderen.

Het heeft veel strijd gekost om daar los van te komen en helaas was ik toen al getrouwd met een man met een behoorlijke stoornis. Gelukkig tegen de stroom in altijd wel blijven werken, maar niet fulltime nee (16 uur).
Dus toen de scheiding er kwam, heb ik ons mooie huis moeten loslaten en zit ondanks alles redelijk tevreden te zijn in het tegen-mijn-zin flatje dat ik heb moeten betrekken.

Ik heb wel mijn hand opgehouden voor PA zolang ik 16 uur werkte en de 'luxe' had om veel thuis te zijn voor de kinderen (IADH). Ik schaam me daar niet voor en zou het ook zo weer doen. Sterker nog, ik vond het mijn recht (of beter gezegd het recht van de kinderen) dat ik (of ex, maar die wilde niet) voldoende tijd thuis zou zijn om hen te begeleiden waar ze dat nodig hadden/hebben. Hij wilde niet investeren in tijd en aandacht voor de kinderen, ik ben blij dat hij voldoende verdiende om mogelijk te maken dat ik dat dan voor onze (!) kinderen wel kon doen.

Maar gescheiden zijn leuk? Mwah. Regelmatige strijd met mijn ex, afgewezen door een belangrijk deel van mijn familie. Doodop en in mijn eentje twee kinderen opvoeden. En vaak alleen. Nee, leuk vind ik het bepaald niet, maar beter dan het alternatief.

Moiraine ...

Mijn ex stond in het onderwijs (22 lesuren is er een fulltime) en had daardoor veel tijd om voor de kinderen en het huishouden te zorgen; ik maakte lange dagen in een bedrijf omdat mijn ex persé een grote villa wilde: ik betaalde met veel zwoegen beide leningen (bouwgrond + huis) op mijn eentje af, en op het ogenblik dat de villa 20 jaar later was afbetaald, erfde mijn ex van haar overleden ouders. Ze bleek me dan niet meer nodig te hebben: ze wilde het huis én ze vond dat ze meer recht had op onze kinderen dan ik omdat ze er altijd meer tijd mee had doorgebracht.

Mijn huwelijk bleek één grote leugen te zijn: ik heb enkel gediend om haar een villa te bezorgen, en kinderen. Achteraf bleek zelfs dat iedereen - inclusief mijn kinderen, die ze al had bewerkt - al wist dat ze van mij wilde scheiden, ik was de laatste die het mocht vernemen, en ze wilde er niet over praten.

Het zijn dus heus niet altijd de vrouwen die het slachtoffer zijn van de scheiding; in dit geval mocht ik "onze mooie villa" verlaten, PA moet ik niet betalen, maar des te meer KA voor 3 kinderen, waardoor ik nu in een kleine oudere woning woon...

Ik wilde geen vechtscheiding, zowel voor mezelf als voor mijn kinderen, maar ik kan je zeggen: de dag dat ik mijn huis moest verlaten en mijn kinderen achterliet was de droevigste dag uit mijn leven. Hoe ben ik ooit op deze vrouw kunnen verliefd worden ?
Ik heb een jaartje nodig gehad om mij terug te organiseren, heb ondertussen leren koken om lekker eten te kunnen klaarmaken voor mijn kinderen wanneer ze bij mij zijn, ik ben een nieuwe hobby begonnen, en ben dan beginnen daten; er ging een nieuwe wereld voor mij open.

Ik heb nu wel gemoedsrust, want mijn kinderen wonen nog steeds in het huis dat ik heb laten bouwen, ze hebben niets tekort, ik zie mijn kinderen regelmatig en de band met hen blijft goed, en ik heb ondertussen al enkele jaren een LAT-relatie met een lieve vrouw die veel beter bij mij past en waarmee ik gelukkig ben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.