Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Gewijzigde bezoekregeling

Hallo,

Na ruim negen maanden gaat op verzoek van mijn ex-partner de bezoekregeling gewijzigd worden. Onze zoon heeft bij haar aangegeven meer weekenden bij mij te willen zijn omdat zijn voetbal hier is en ook zijn vriendjes in de buurt mist hij. Doordeweeks woont hij ook bij mij. Dus dat zal inhouden dat mijn ex hem nog maar twee weekenden per maand ziet. En het was de bedoeling dat hij ieder weekend daar was en incidenteel bij mij. De praktijk was dat hij regelmatig een weekendje hier was.

Natuurlijk vind ik dat prima, deze nieuwe regeling, maar het baart me wel zorgen dat mijn ex zo makkelijk afstand van haar kind neemt.

Moet ik gaan uitpluizen waarom zij zo makkelijk afstand neemt? Ze woont niet om de hoek dus ff een middagje naar mama is niet mogelijk. Of moet ik denken het is jouw probleem dat je kind op deze manier steeds meer afstand neemt.

Nogmaals ik vind het heerlijk dat hij meer weekenden bij mij is. Kan ik ook in het weekend meer leuke dingen samen doen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-05-2017 om 08:36

Gebeuikelijk

Ik vind het ook wat magertjes maar er zijn natuurlijk legio vaders die een om het weekend regeling hebben. De vaders die ik ken hebben daar voor hen goede redenen voor als werk en zo. Je leven wordt natuurlijk een stuk makkelijker als je niet meer de dagelijkse zorg voor kinderen hebt.

Erica

Erica

21-05-2017 om 09:12

Weet je zeker

Dat je ex makkelijk afstand neemt? Misschien vindt ze het wel heel moeilijk, maar snapt ze dat je zoon voor het voetbal en de vriendjes vaker bij jou wil zijn. Je zegt dat ze makkelijk afstand neemt, maar zijn er voor haar mogelijkheden om meer contact te hebben? Kan je zoon doordeweeks bij haar zijn? Kan ze in jullie woonplaats gaan wonen? Als dat niet kan en ze gunt je zoon het contact met zijn vriendjes, dan heeft ze toch geen andere keuze? Misschien kan je zoon tijdens de winterstop of in de grote vakantie wat meer bij haar zijn?

Niet nagaan

Misschien is ze wel in staat om de belangen van het kind boven haar eigen wensen te stellen. Ik zou het niet nagaan. De grootste beslissingen zijn al genomen: jullie zijn gescheiden en jullie kind groeit op bij jou. Weekenden en vakanties zijn dan nog een detail.

Tsjor

zomaareenpapa

zomaareenpapa

21-05-2017 om 12:29 Topicstarter

reactie op Erica

Hoi Erica,

Dat ze makkelijk afstand neemt is helaas wel het geval.

Ze heeft er zelf voor gekozen om 200 km te verhuizen naar haar nieuwe partner en haar zoon achter te laten. Bellen met hem is al te veel moeite en ik hoor van mijn zoon ook weinig over hoe de weekenden verlopen. Hij vind het hier bij mij wel veel leuker heeft hij al vaak gezegd.

Ze schijnt het financieel ook lastig te vinden. Ik betaal alles voor onze zoon en ontvang verder niks. Maar dat vind ik verder geen probleem.

Ik vind het wel leuk dat ik hem nu ook om het weekend bij me heb. De vakanties zijn overigens verdeeld.

Zomaareenpapa

Paddington

Paddington

22-05-2017 om 08:40

Het klinkt misschien

hard, maar het is niet meer jouw zaak hoe jouw ex met jullie zoon omgaat (tot een bepaalde hoogte natuurlijk). Als zij deze keuzes maakt is dat natuurlijk niet makkelijk voor jullie zoon. Het feit is wel dat het jouw verantwoordelijkheid niet meer is. Jij neemt jouw verantwoordelijkheid en zorgt voor jullie zoon.

Het leuker vinden bij een van de ouders kan, maar het gebeurt ook dat kinderen naar de mond van de verzorgende ouder gaan praten.

Ik vind het het fijn om te lezen dat jullie zoon in ieder geval een vader heeft die zijn verantwoordelijk neemt.

Molleke

Molleke

22-05-2017 om 13:27

Wat fijn!

Wat fijn zomaareenpapa dat je er zo bent voor je zoon! Je mag jezelf best een compliment geven! Wat moeder betreft: ik zou dat loslaten, vooral als je het zelf de extra weekenden ook geen probleem vindt.

tante Sidonia

tante Sidonia

22-05-2017 om 17:27

nou nou....

zijn we ook zo gul met complimentjes als het om een moeder gaat, of vinden we het dan maar vanzelfsprekend?

Zomaarpapa, tuurlijk doe jij het prima en fijn dat je de situatie zo goed accepteert. dat is het beste wat je voor je zoon kunt doen. Ik schrok wel zeg, 200 km.!!!
bemoei je verder maar niet met hoe moeder de zaken ziet. Jullie ijn niet voor niets gescheiden, ik denk dat je bemoeienis niet op prijs wordt gesteld en je helpt je zoon er ook niet verder mee. Hou wel in stand wat er nu is, zolang je daar iets aan kan doen!

Molleke

Molleke

23-05-2017 om 11:58

Tante Sidonia

Weet ik niet maar ik geef Zomaarpapa een compliment. Niks meer en niks minder. Dat jij daar wat van vind. Tja, dat kan.

lastig

De algemene teneur is hier, laat het los want jullie zijn gescheiden. Maar ik vraag me af of het voor je zoon zo fijn is. Ik zou toch met je ex overleggen of het contact op de een of andere manier toch wat frequenter kan. (een zelfde advies geef ik trouwens aan vaders die hun kinderen maar eens per twee weekenden zien).

Gewijzigde bezoekregeling

Ex'en hebben blijkbaar altijd de neiging te willen "gaan uitpluizen waarom zij zo makkelijk... whatever".
Laat dat gewoon, da's voor iedereen veel makkelijker. Niemand zit te wachten op het soort arrogantie à la "ze dwaalt, maar ze weet het zelf nog niet".

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.