Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Nieuwevrijheid

Nieuwevrijheid

01-01-2013 om 19:52

Goede advocaat voor vechtscheiding


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

07-01-2013 om 13:11

Andere draadjes

Mix:
"Ik meen dat het not done is te verwijzen naar andere draadjes,"
Ik vind het volkomen terecht om te verwijzen naar andere draadjes. Of heb je als poster soms iets te verbergen?

Tinus_p

Tinus_p

07-01-2013 om 13:17

Wat dingen

Vic:
"Nieuwe vrijheid heeft een advocaat nodig die namens haar het woord voert. Niet eentje die haar 'dwingt' zelf in gesprek gegaan met haar ex."
Jups, dát is belangrijk.
Verder (zie ook Temet), ik zou een advocaat zoeken die simpele antwoorden schrijft (of nog beter: door nieuwevrijheid zelf geschreven antwoorden voorziet van een briefhoofd en handtekening, stuk goedkoper). Laat je niet meeslepen in eens rtijd, ga niet in op een psychopaat, zeg ook niet dat iemand psychopaat is (dat werkt tegen je), maar herhaal kort en bondig wat je standpunt is.
In dit geval is het standpunt over de hond simpel: dat dier is van dochter, dochter (die 12 is en gehoord kan worden) wil dier graag bij mama, dus dier moet bij mama.

Overigens: Rechters neigen er juist naar, om bij slepende echtscheidingsruzies alsnog mediation (dus overleg) op te leggen, et kan dus wel verstandig zijn, om in een verweerschrift iest op te schrijven in de trant van 'ik zou best met ex willen overleggen, maar ex wil alleen via advocaat met mij overleggen, en eerdere overleggen zijn mislukt. het heeft dus geen zin om nogmaals mediation/overleg voor te stellen.

Nav tinus

"door nieuwevrijheid zelf geschreven antwoorden voorziet van een briefhoofd en handtekening, stuk goedkoper). "

Nieuwevrijheid procedeert op toevoeging begrijp ik, dus het maakt voor haar portemonnee niet uit hoeveel tijd de advocaat eraan kwijt is.

Verder: een advocaat is zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij de wereld instuurt, en heeft gewoonlijk ook zelf ideeën over hoe de zaak het beste kan worden aangepakt - dat is zijn/haar vak ook. Dat maakt dat een advocaat er niet altijd voor in is dat de klant de stukken schrijft.

In familiezaken zie je dit nogal eens, omdat partijen vaak de neiging hebben een zeer uitgebreide weergave van gebeurtenissen op te schrijven, terwijl de advocaat geneigd zal zijn te volstaan met een sterk ingekorte versie. Uitgebreide welles-nietesdiscussies leveren namelijk uiteindelijk toch niks op.

Er is inderdaad een zeer sterke drang om mensen naar mediation te sturen, en als er goede redenen zijn om dat niet te willen is het zeker zinnig daarop in te gaan. Als er mediation is geweest en die is mislukt, is ook dat het vermelden waard.

Groeten,

Temet

mirreke

mirreke

13-01-2013 om 15:00

Naar aanleiding van nieuwevrijheid's zorgen over de huisdieren

Ook al wonen ze nu bij haar thuis: ik kwam net op deze pagina en moest aan dit draadje denken.
http://www.kadera.nl/nieuws.php?bericht=169

Bij huiselijk geweld of bedreiging speelt de angst om een huisdier vaak een grote rol. Ik kan me goed voorstellen dat dat voor NieuweVrijheid ook zo is, zeker nu ik haar bijdrage in een draadje elders heb gelezen.

Wat ik me zat te bedenken: is het in de omstandigheden die je beschrijft sowieso niet beter om je dochter plus haar huisdier voorlopig bij haar eigen vader te laten wonen, zodat jij niet gemangeld kunt worden door de angst om je dochter? Bovendien wordt je dochter dan niet blootgesteld aan jullie problemen, dat kan namelijk behoorlijk beschadigend zijn.

mirjam op haar ipad

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.