Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Help mijn man wil scheiden

de afgelopen 3 bijna 4 maanden zijn een rollercoaster geweest.
Mijn man wil scheiden denkt hij...

Mijn man en ik hebben het door omstandigheden erg zwaar gehad de afgelopen anderhalf jaar.
Ik ben net  uit een burn out geklommen en ben redelijk hersteld.
Dit proces is voor hem ook immens zwaar geweest en de zorgen om mij waren groot.


Tot mijn man zei afgelopen september dat hij niks meer voelde voor mij en er niet meer kon zijn voor mij hij was op moe en klaar.
En wist het allemaal niet meer.

Hij liet me met die worden zitten,sloot zich compleet helemaal af van mij en begon veel te drinken feesten en de deur uit te gaan.  Feesten en een drankje deden we altijd al wel veel samen, maar nu was zijn gedrag extreem en kwam hij bijna niet thuis.
Ook niet voor onze kinderen.
Dit gedrag sloop er de afgelopen periode zo i zo al wat in.
Als hij thuis is is hij vreselijk onrustig wil alleen maar weg of zit op zijn telefoon spelletjes te doen en tv te kijken of hij gaat slapen.

Het idee dat hij mischien wel depressief  zou kunnen zijn kwam in mij op maar hij kan heel gezellig zijn met andere en een biertje op.
Waardoor ik steeds twijfel  had.
Of het nou wel of niet goed ging.
Zijn masker ik zo goed dat ook hij zelf geloofd dat het goed gaat met hem.

Na 3 maanden kon ik hem een soort van bereiken en zei ik dat ik zo niet veder kon dat ik op was en wilde weten wat hij wilde.
Zonder praten zonder uit leg wilde hij scheiden in een boze bui om dat ik hem ook confronteerde met zijn vlucht gedrag en zichzelf aan het kapot maken was.
Vervolgens draaide hij dat savonds terug hij zei dit was niet het juiste moment.

2 dagen later was ik op van de stres door dit gebeuren en hij zich weer afsloot ik snapte niks meer van hem.
Ik vroeg rustig en nogmaals wat hij nou wilde.
Vervolgens wilde hij weer scheiden en nu serieus. Opeens stelde hij zich open zei dat hij ook bang was net als ik en heeft me de hele nacht in zijn armen gehouden. En verzekerde me dat mij nooit iets te kort zou komen ik me financieel geen zorgen moest maken en hij me bij alles zou helpen.We hebben gepraat en uiteindelijk kwam ik tot de conclusi dat dit niet is wat hij wilde ik confronteerde hem ermee en weer werd de scheiden terug gedraaid. Want nee het werd hem ook te moeilijk en hij is helemaal niet zeker van zijn zaak.

Ik ben bij mijn vader gaan logeren want de spanning thuis was zo inmens hoog dat dat meer kapot maakt dan goed is.
Hij is bij de kinderen en die verantwoordelijk doet hem goed en reden om thuis te zijn.

Niet te kunnen vluchten

Als ik hem zou weg sturen zou hij gaan zwerfen en vluchten en zich totaal uitputten.
Dit is al eens gebeurd na een ruzie en toen heb ik hem gedwongen naar huis te komen na een week om dat hij iedere dag bij andere vrienden langs ging zich over werkte en geen rust vond.

We maken niet veel ruzie , hij zegt niet boos op mij te zijn en we sexen ook nog steeds met mekaar. 

Alleen is hij een totaal andere man geworden de afgelopen maanden die constant op de vlucht is voor z'n eigen gevoel.
Ik heb het idee dat hij depressief is.
Maar dan niet zo als onder een dekentje in een hoekje huilen maar juist het andere uiterste.

Hij weet nog steeds niet wat hij wil en zit met zich zelf in de knoop zegt hij.
Hij heeft rust nodig en Structuur.

Ik zit hier alleen bij mijn vader de hele dag na te denken over alles maar het is zo verwarrend. We zijn 21 jaar samen  jeugd liefdes en onze relatie was altijd goed.

Ik wil niet scheiden maar hij maakt me constant bang met alles wat hij zegt.

Er is geen ander in het spel en hij heeft me overigens nog nooit bedrogen.

Morgen eten we samen met de kindjes maar ik word erg onrustig van hem.
Soms doet hij net of het heel goed gaat.
Em soms trekt hij wit weg in een gesprek en wil niet praten.
Hij wil ook geen hulp tot nu toe.
Wel heb ik een bon geregeld voor een massage om alle spanningen uit z'n lijf te krijgen ik wil dat er iets gebeurt.

Sporten en leuke dingen voor zich zelf doet hij ook niet meer. Hij voekt zich dood ongelukkig volgens mij.

Terwijl hij een fanatieke sporter was altijd.

Hij richt zich de afgelopen week veel op de kinderen en het huis houden. Wat natuurlijk alleen maar goed is.

'Ik wil dat er iets gebeurt.'Wat wil jij dan dat er gebeurt? Je vraagt het nu steeds aan je man en je legt het bij hem neer.Wil je dat hij zegt dat hij wil gaan scheiden en dat jij daar dan heel verdrietig etc. over bent?
Je geeft zelf aan momenten te hebben waarop je het zelf helemaal niet weet, hij evenzo. Blijkbaar is er iets de verkeerde kant uit gegroeid, wellicht tijdens jouw burn out. Blijkbaar gaat het beter als hij alleen voor de kinderen zorgt, en jij bent ook blijer als jij alleen bent met de kinderen. Dus wellicht is dat voor nu even een oplossing: zoek een ander onderkomen voor tijdelijk, waar jullie allebei om beurten je even kunt terugtrekken, terwijl de ander dan voor de kinderen zorgt (birdnesting). Daarvoor hoef je niet eens te scheiden, dat kan altijd later nog als er redenen zijn om dat te doen. Op dit moment lijkt het alsof jullie van elkaar allebei het uiterste vragen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.