Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Hoe deden jullie dat

Als je er eigenlijk helemaal geen zin meer in hebt, als je s avonds naar bed gaat en eigenlijk hoopt dat je smorgens niet meer wakker wordt?
Gewoon omdat je ex de hele tijd zo zit te schoppen en de kinderen tegen je aan het opzetten is dat je er gewoon helemaal geen zin meer in hebt.
voel me een gevangene in mijn eigen omgeving, heb nergens meer fut voor en nergens zin in, waarom leef ik nog vraag ik me af, waarvoor eigenljk als zelfs mijn kinderen door toedoen van mijn ex me hebben laten vallen,heb geen werk en dus ook geen afleiding, zit in de wga en de kans dat je op mijn leeftijd met bijna 50 jr op dit moment iets vindt is nihil
kan soms wel janken, maar ja lost het iets op, en mogen wij mannen wel janken wordt er allemaal zo depressief van


Aagje Helderder

Aagje Helderder

16-12-2015 om 09:53

Als je het zo zwaar hebt

en alles zo zwart inziet, dat je je zelfs afvraagt of je nog wel wilt leven, heb je hulp nodig! Stap 1: ga naar de huisarts, zoek hulp. Laat je door verwijzen naar psycholoog of psychiater. Je klinkt depressief en dat gaat lang niet altijd vanzelf over!

Heel veel sterkte. Klink erg akelig waar je middenin zit....

Aagje

Evenzo

Evenzo

16-12-2015 om 09:57

Ja je mag janken

En maak een afspraak bij de huisarts om alles eruit te gooien, als je dat niet al gedaan hebt.
Schrijf een brief naar elk kind. Opsturen of geven hoeft niet meteen, maar zet je gevoelens op papier.
Kijk in de spiegel, wat heb je niet goed gedaan, wat had je anders kunnen doen en hoe zou je het willen hebben.
Maak een lijst van wat je het allerbelangrijkste vind en ga daarmee aan de slag, in kleine stapjes.
Alles wat teveel energie kost,zoals bijv je ex,geen werk, je gezondheid etc, schrijf een brief en leg hem weg.
Ga gezond eten. Verdiep je er in, probeer iets nieuws uit.
Ga elke dag een uur lopen.
Ga op tijd naar bed
Lees een boek
Praat erover!
En geef je kinderen nooit op.

Ga naar je huisarts, laat je doorverwijzen en ga met die psych aan de slag. Alles wat Evenzo zegt in #3 is mogelijk, maar moeilijk als je zo diep zit. Daarom: vraag hulp.

Niki73

Niki73

16-12-2015 om 10:28

Vraag hulp!

Ik wil me van harte aansluiten bij mijn voorgangsters. Vraag de huisarts om hulp, je verdient dat. Vanaf dit dieptepunt kan het alleen maar beter gaan.

zomaareven

zomaareven

16-12-2015 om 12:15 Topicstarter

Dat is voor mij

zo`n enorme drempel om met zoiets of voor zoiets naar de huisarts te moeten gaan, ik weet gewoon niet wat ik dan moet zeggen.
hier ben ik nog redelijk anoniem, maar dan niet meer, schaam me daar ook voor om met zoiets naar de huisarts te gaan

Evenzo

Evenzo

16-12-2015 om 12:17

nou ja zomaareven

De huisarts kan en mag niks door vertellen en je kan een verwijzing vragen. Schrijf anders je huisarts een brief! Dan is ie voorbereid!

Tops

Tops

16-12-2015 om 12:22

print

Print je bovenste tekst uit, maak een dubbele afspraak bij je huisarts(benoem dat als je de afspraak maakt) en lees je bericht voor of laat het de huisarts lezen. Daarna komt hij of zij wel met vragen die je kunt beantwoorden en merkt vanzelf dat je het moeilijk vindt om over te praten.
Wel doen, want met die gedachte leven is te zwaar.

Ach evenzo

Grijp de laatste restjes moed en energie die je hebt, en maak die (dubbele) afspraak met de huisarts. Zorg dat je in die spreekkamer komt. Dat is het belangrijkst.

Denk niet dat je het hele verhaal hoeft te vertellen. Geloof me, als je in tranen uitbarst op de vraag "Wat kan ik voor u doen?" is het vaak al duidelijk.

Seen it, been there, done that. En ik kreeg de hulp die ik nodig had.

Pirata

Pirata

16-12-2015 om 12:46

niet schamen

Je bent depressief, en met een duidelijk aanwijsbare oorzaak.
Dat overkomt heel veel mensen. Schaam je alsjeblieft niet, ga naar de huisarts. Bel nu gelijk en laat het ons even weten.

En met de feestdagen...

Scheiding, slecht contact met je kinderen, baan kwijt, je hele leventje op de kop. En dan nog de naderende feestdagen. Ieder mens zou door dit alles depressief worden en het liefst janken, veel janken.

Maar soms is alleen janken niet genoeg, geeft het geen opluchting. Juist de huisarts is de geschiktste persoon om je verhaal in eerste instantie te kunnen spuien. Echt, bellen!
Misschien word je doorverwezen, misschien wil je dat niet. Het is allemaal aan jou.

Maar het is teveel op je bordje om het alleen te doen.

Paddington

Paddington

16-12-2015 om 13:10

Zeker niet schamen

en naar de huisarts. Die van mij gaf op een gegeven moment aan dat ze van mij verwachtte dat ik elke maand even bij haar langs kwam om te kijken hoe ik ervoor stond. Ik hoefde ook niets te zeggen, ik ging zitten en barstte in tranen uit. Het was heel duidelijk.

Blijf hier niet mee lopen, doe er wat aan. Hoe uitzichtloos je leven nu ook lijkt, er komt een moment dat je jou weer beter voelt.
Je zit er nu doorheen en echt zo zijn er veel meer mensen met jou. Een scheiding doet pijn, enorm veel pijn. Je voelt je afgewezen en letterlijk waardeloos, maar elk mens is waardevol. Bij mij heeft het geholpen om dankbaar te zijn voor de dingen die ik wel had. In het begin een heel kort lijstje, langzamerhand werd het weer meer.
Probeer balans in je leven te brengen door dingen te gaan doen waar je energie van krijgt. Voor mij is dat bijvoorbeeld huishoudelijk werk. Als ik de vloer moet dweilen zie ik daar tegenop, ik heb er een hekel aan, maar als ik dan klaar ben en ik zie hoe mooi mijn vloer weer is, dan krijg ik daar energie van.

Ga eerst naar de huisarts, vaak wordt je dan in eerste instantie doorverwezen naar de praktijkondersteuner ggz. Mensen die hebben geleerd om te luisteren.

Ieder mens is mooi, jij ook! Je zult zien dat je geholpen wordt op het moment dat jij de eerste stappen zet.

zomaareven

...zoals mijn voorgangers allemaal aangeven.....zoek hulp! Ik weet eigenlijk niet eens of je tegenwoordig nog naar de huisarts moet voor een doorverwijzing voor een psych of dat je er zo zelf 1 kan bellen. Maar doe het. En zet je over je schaamte heen. Ik snap je punt, geloof me! Maar aan de andere kant is het ook een 'excuus' om te blijven zitten waar je zit en geen verandering te hoeven aangaan. Toen ik mijn eerste afspraak (ooit) met de psych had staan, wilde ik 10 minuten va tevoren nog afbellen omdat ik het zo 'not done' vond om daarheen te gaan. Gelukkig had ik niet afgebeld want het is een opluchting om met een derde te praten die jou totaal niet kent. Dus bellen, nu! het klinkt behoorlijk heftig waar je in zit.

zomaareven

zomaareven

16-12-2015 om 17:24 Topicstarter

en dat is nog het ergste

dat ik eigenlijk met de kinderen 2e kerst gezellig ging vieren, maar omdat ik aangaf dat ik ex niet wilde zien op 2e kerst met de familie en daardoor ex haar ongenoegen had geuit tegen de kinderen en de kinderen tegen me opgezet heeft en daardoor geen kerst meer met me willen vieren daar ga ik echt aan kapot

Hortensia

Hortensia

16-12-2015 om 17:49

naar de huisarts

En begin met een tekst als: "Het gaat niet goed met me. Ben gescheiden, mijn kinderen nemen steeds meer afstand van me, ik zit zonder werk en eerlijk gezegd ben ik dat hele leven zo zat als gespogen spek."

Een goede arts zal hier adequaat op reageren, je vragen stellen, je doorverwijzen naar een praktijkondersteuner die je verder kan helpen of zoiets.

Ze zitten er voor. Echt waar. Doormodderen heeft geen zin.

Evenzo

Evenzo

17-12-2015 om 09:51

Dus...

Heb je al gebeld?
Zo niet, dan ga je dat NU doen!
Hup, want je kan hier van alles opschrijven, maar je krijgt van mij nu een schop onder je kont! Hup bellen! Die huisarts kan je helpen!

-Print je eerste berichtje uit of schrijf m over.
-Zeg dat je een dubbele afspraak wil(Als ze vragen waarvoor, zeg je dat je MOET praten!)
-Liefst vandaag nog of voor het weekend

Pirata

Pirata

17-12-2015 om 22:13

zomaareven

Is het gelukt? Of twijfel je nog? Niet doen, iedereen hier neemt je verhaal serieus, dat doet de huisarts dus ook.

Vandaag

Ga je bellen, en dan kom je hier vertellen hoe het ging, ok? Wij zitten er klaar voor.

zomaareven

zomaareven

18-12-2015 om 12:15 Topicstarter

heb net gebeld

maar heb er wel moeite mee, die schop onder mijn kont deed het hem.
Afspraak zit er niet meer in, maar de huisarts zou me bellen volgens de asistent.
Heb totaal geen fut meer, sliep gister pas heel laat, stond toch niet echt vroeg op en ben nu alweer op en wil eigenlijk nu alweer slapen

Evenzo

Evenzo

18-12-2015 om 12:57

Goed zo! Volgende schop!

Wekker zetten en over 2 uur eruit. Telefoon binnen bereik houden zodat je wel kan opnemen als de dokter belt.
Als de wekker is gegaan, sta je op. Zet koffie!
Depressie vreet energie en zelfs hier word je moe van, dat weet ik best. Geef er aan toe,maar vecht er ook tegen. Dus als je nu moe bent ga je je bed een of twee uur in. Maar je dwingt jezelf ook om er weer uit te gaan.
Na de koffie en gesprek met de dokter ga je even wandelen. Heb je een hond? Heb je buren met een hond? Misschien kan je een hond 'lenen'. Lopen buiten helpt! Daarna mag je weer slapen/hangen op de bank!

Mijntje

Mijntje

18-12-2015 om 13:27

lijstje maken

Wat helpt is een lijstje maken en bij je telefoon leggen. Omdat je niet weet hoe laat je precies wordt gebeld kan je anders worden overvallen en even niet meer weten hoe en wat. Gewoon een paar zinnen uit berichtjes hier. Doe ik ook altijd.

Je kan beter vanavond heel vroeg naar bed, dan nu gaan slapen. Ik zou nu koffie zetten en even tv kijken, terwijl je wacht tot je gebeld wordt. Wat goed dat je dat hebt gedaan, trouwens.

Bewegen is heel goed, als je niet van honden houdt zou ik proberen elke dag naar een supermarkt of winkel of brievenbus(op redelijke afstand) te wandelen, de ene keer voor een fles afwasmiddel, de volgende dag voor een halfje brood. Het is soms moeilijk om zonder reden te bewegen, dus verzin een reden om elke dag een uurtje (of meer) een frisse neus te halen.

Paddington

Paddington

18-12-2015 om 13:33

Dagschema

Maak een schema voor jezelf. Bijvoorbeeld:
8:30 opstaan
9:00 stofzuigen
10:00 boodschappen doen (het mooiste is op de fiets of lopend) om 12:30 lunchen
enz

zomaareven

zomaareven

18-12-2015 om 13:35 Topicstarter

ben zojuist gebeld

door de huisarts, a.s. maandagmiddag een afspraak gemaakt moet alleen het weekend nog doorkomen en zucht de kinderen komen vanavond ook al weer ( omgangsregeling )
moet idd nog boodschappen doen, vooral drank want dat is allemaal op heb geen druppel in huis meer dus moet nodig inslaan

'kinderen komen alweer'

Ik dacht dat een groot deel van je probleem nou juist was dat die kinderen je 'hadden laten vallen'? Maar hee, zet het vooral op een zuipen als ze er zijn, dan komt dat vanzelf wel.

Moni

Moni

18-12-2015 om 13:49

Ik denk dat ze cola bedoelt Jippox

Mijntje

Mijntje

18-12-2015 om 13:52

Drank

Je bedoelt natuurlijk: cola en sap, iets lekkers voor de kinderen. Dat is aardig.

Mijntje

Mijntje

18-12-2015 om 13:52

tenminste

dat hoop ik

Pirata

Pirata

18-12-2015 om 14:56

goed zo draadstarter

De teerling is geworpen.
En dames, volgens mij gaat het hier om een man. Ga nou ff niet oordelen over die "drank", ten eerste weet je niet wat er bedoeld wordt, en mocht het over vergetelheid zoeken in drank gaan: dan is dit aankaarten bij de huisarts een goed idee.

Moederdochter6

Moederdochter6

18-12-2015 om 15:11

Gut gut moet dan alles wat er geschreven word negatief worden opgevat???!!!!

Er word bedoeld het was druk en door alle hectiek gaat de tijd erg gauw dus d ekinderen komen hu alweer.
Ja mag je echt niet zeggen !!

Goede eerste stap gezet hoop dat je er wat aan hebt bij de huisarts!!

Mooi zo

Sta daar ook even bij stil: je werkt aan je herstel, de eerste stap is gezet!

negatief

Zomaareven geeft aan het zo erg te vinden dat hij geen kerst kan vieren met zijn kinderen omdat hij zijn ex en haar familie niet wil zien. Maar nu hij heeft dit weekend dus blijkbaar wèl de kinderen. Dan vier je toch gewoon een paar dagen eerder kerst met ze? Je hoeft dat toch niet perse aan een bepaalde datum te hangen? Maar het gewoon gezellig samen! Heb je ook meteen een doel: wat gaan we eten? Wat gaan we doen, hoe gaan we het huis versieren enz.

En ja, ik hoop ook dat 'ie met drank gewoon chocomel bedoelt, maar zo kwam het niet helemaal over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.