Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Hoe lang heeft jullie scheiding geduurd via de rechtbank?

Mijn toekomstige ex weigerde helaas mee te werken aan de scheiding, ondanks dat ons huwelijk echt niet meer te redden was. Hierdoor heb ik uiteindelijk een advocaat moeten inschakelen voor een eenzijdig verzoek, en nu zitten we vast in een juridisch gevecht, ieder met onze eigen advocaat. Ik heb echter weinig vertrouwen in beide advocaten. Het lijkt wel alsof ze onder één hoedje spelen en ons beiden richting een rechtszaak duwen. Mijn advocaat schetst volgens mij een te optimistisch beeld over hoe lang zo'n proces gaat duren, maar ik heb geen idee wat de gebruikelijke duur is en of er meerdere zittingen nodig zullen zijn.

Vandaar deze vraag: hoe lang heeft het bij jullie geduurd?

bij mijn ouders 3 jaar, zijn door de eerste rechter naar mediation gestuurd, dat werkte niet want mijn moeder gunde mijn vader niets en had geen realistisch beeld van de financiën dus eiste meer dan er was en dan nog boos zijn dat ze het niet kreeg. 
En dan was er niet eens een omgangsregeling of ouderschapsplan nodig.

Hier via mediation 4 maanden. Maar wat mij voor jou belangrijker lijkt is dat je aangeeft dat je weinig vertrouwen hebt in je eigen advocaat. Zoek een advocaat waar je wel dat vertrouwen in hebt want anders blijf je je zaken afvragen en word het een moeizame weg.

Zoek een fijne advocaat inderdaad en zorg dat jullie de dingen goed geregeld hebben anders wordt je zo terug gestuurd voor mediation / ouderschapsbemiddeling.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.