Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Huisdier

Hallo,

Sedert 2015 zijn mijn ex uit elkaar (niet getrouwd).De regeling van de kinderen is week/week .De kinderen hebben  bij de moeder huisdieren namelijk 2 katten(wonen daar al 7 jaar ) ,nu dreigt hun moeder om ze voor mijn deur af te zetten ,kan dit zomaar ?

Peiling

Kan dit ?
10 stemmen
20%
80%

Tuurlijk kan ze dat doen, maar ik zou het niet fair vinden. Als je samen voor een huisdier hebt gekozen zou het een goede regeling kunnen zijn. Maar in dit geval niet. En of voor katten zo'n regeling zou werken vraag ik me ook af.
Hier ken ik er wel wat, de hond gaat met de kinderen mee. Denk dat het beestje een jaar of 10 is en dat werkt prima.

Fourtyfour schreef op 08-03-2024 om 06:12:

Tuurlijk kan ze dat doen, maar ik zou het niet fair vinden. Als je samen voor een huisdier hebt gekozen zou het een goede regeling kunnen zijn. Maar in dit geval niet. En of voor katten zo'n regeling zou werken vraag ik me ook af.
Hier ken ik er wel wat, de hond gaat met de kinderen mee. Denk dat het beestje een jaar of 10 is en dat werkt prima.

Hij kan dan toch de dierenambulance bellen om ze op te laten halen? Dan laat ze het de volgende keer wel uit haar hoofd.

Jullie zijn al 9 jaar uit elkaar. Jouw ex heeft 2 jaar later 2 katten genomen. Is dit soms een wens van de kinderen?

Laurent1979

Laurent1979

08-03-2024 om 08:47 Topicstarter

beste

is idd de poezen van mijn kinderen die na de breuk zijn aangeschaft door haar maar worden gebruikt als dreigement (emotioneel dan), daarom denk ik niet dat ze dat zomaar kan 

Als de katten door haar zijn aangeschaft na het huwelijk, zijn ze niet van jou en heb je er ook geen zorgplicht voor. Ze kan ze natuurlijk afzetten, maar dat wil niet zeggen dat jij er dan verantwoordelijk voor bent.

Ik ken inderdaad wel situaties waar mensen co-ouderschap hebben voor de hond en die gaat dan met de kinderen mee van vader naar moeder en weer terug. Voor een kat lijkt me dat niet ideaal, katten zijn best wel honkvast aan hun eigen omgeving. Als het niet heel ver is, zouden de katten ook zomaar terug kunnen wandelen naar je ex.

Katten zijn territoriale dieren en niet geschikt om elke week te verhuizen als ze daar niet van jongs af aan aan gewend zijn. 

Waarom dreigt ze ermee?

Waarom zou een vrouw haar katten voor de deur van een man zetten waar ze 9 jaar geleden van gescheiden is. En waarom zouden de kinderen ineens die katten mee willen hebben bij de wekelijkse verhuizing? Wat is er gebeurd?

Katten of überhaupt dieren zijn nooit de verantwoordelijkheid van kinderen, altijd van de ouder. Mevrouw is verantwoordelijk voor een goede verzorging voor de dieren en als ze dat niet meer wil/kan moet ze zelf voor een goed nieuw adresje zorgen. 

Ze kan ze beter bij het asiel brengen, als iemand dit als oplossing bedenkt, dan is ze geen dieren waardig. 

De katten zijn toch van haar of begrijp ik het verkeerd? Waarom doet ze dit? Wil ze dat jij voor ze gaat zorgen ofzo? 

misschien is nieuwe vlam van ex allergisch voor katten.

Moederkareltje schreef op 08-03-2024 om 14:14:

misschien is nieuwe vlam van ex allergisch voor katten.

kan, maar dan nog dump je de katten niet zomaar bij je ex (vind ik)

Bolmieke schreef op 08-03-2024 om 11:05:

Waarom zou een vrouw haar katten voor de deur van een man zetten waar ze 9 jaar geleden van gescheiden is. En waarom zouden de kinderen ineens die katten mee willen hebben bij de wekelijkse verhuizing? Wat is er gebeurd?

Inderdaad vooral vetgedrukte ook. 

Laurent1979 schreef op 08-03-2024 om 08:47:

beste

is idd de poezen van mijn kinderen die na de breuk zijn aangeschaft door haar maar worden gebruikt als dreigement (emotioneel dan), daarom denk ik niet dat ze dat zomaar kan

Waar dreigt zij mee dan? Wat is hetgeen zij veranderd/aangepast wil hebben zo over de rug van haar kinderen? Dreigementen gaan zo ver die ander (jij dus) toelaat natuurlijk.

ik denk dat ze dreigt of jij neemt de katten of ze gaan naar het asiel en je weet dat de kids houden van de katten. Ze weet zelf ook wel dat een nieuwe vlam of haar spontane smetvrees of overspannenheid of krimpende portemonnee etc geen goede reden is om katten te dumpen maar ziet geen andere opties.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.