Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Daantje

Daantje

11-03-2010 om 12:51

Iemand bekend met alimentatieincasso via het cbai?

Ik wil de incasso van achterstallige alimentatie laten overnemen door het CBAI. Via het LBIO is geen optie omdat de achterstand meer dan 6 maanden bedraagt.
Bij het CBAI moet je wel als opdrachtgever zelf de kosten betalen. Kort genomen houdt dat in dat je een bepaald startbedrag betaald + 10% van de geïncasseerde bedragen. Als het daarbij blijft is het voor mij zeker de moeite waard om het CBAI in te schakelen.
Nu lees ik in de algemene voorwaarden dat er mogelijk andere kosten bij komen die ik allemaal zelf moet betalen.
Ik vraag me af hoe hoog dat zou kunnen oplopen, ik wil natuurlijk niet dat de te vorderen achterstallige alimentatie in zijn geheel verdwijnt aan kosten.
Ik wil ook graag weten of ik al die kosten kan verhalen op mijn ex?
Iemand ervaring met het CBAI, hun werkwijze en de kosten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

11-03-2010 om 13:52

Gewoon een deurwaarder

Ondanks de weidse naam is het CBAI 'gewoon een incassobureau'.

Vic

Vic

11-03-2010 om 14:14

Lbio

Heb je het LBIO wel al ingeschakeld voor inning van de afgelopen 6 maanden (en de toekomst)?

Daantje

Daantje

11-03-2010 om 17:57

Geen lbio

Nee ik heb het LBIO niet ingeschakeld. Dat is ook zinloos want het gaat hier om niet betaalde alimentatie tot 5 jaar terug.
Ik dacht dat ik die niet meer kon vorderen maar nu blijkt dus van wel.

Tinus_p

Tinus_p

12-03-2010 om 19:58

Toch lbio

Daantje:
Nee ik heb het LBIO niet ingeschakeld. Dat is ook zinloos want het gaat hier om niet betaalde alimentatie tot 5 jaar terug."
Laat het LBIO iig incasseren wat ze wel kunnen incasseren. Dat is nl gratis. Mss wil cbai incasseren obv no-cure-no-pay; dan is het cbai beter dan niets.

daantje

daantje

14-03-2010 om 00:00

No cure no pay

Staat idd op hun site. Verder rekenen ze 10% over alles wat ze kunnen innen, aangezien het om een flink bedrag gaat heb ik dat er wel voor over.

Zelf doen

Met de grosse van je echtscheidingsuitspraak (die met de blauwe stempel "in naam der koningin") kun je zelf ook naar een deurwaarder. Als je een toevoeging had ten tijde van je scheiding, is dat nog gratis ook. Had je die niet en je wilt beslag laten leggen, dan moet je dat eerst betalen. Dat zal het CBAI ook niet op no cure no pay basis doen, schat ik zo in (maar ik ken ze verder niet). Mijn ex betaalt ook nooit, al een jaar of zeven niet, maar hij heeft ook nooit werk. Toen hij een keer wel werk had, heb ik snel beslag op zijn salaris laten leggen. Leverde toch mooi een paar honderd euro op... hij heeft na een paar weken zijn baan weer opgezegd ;-(
Het is wel verstandig om even te kijken of er iets te halen valt, anders ben je straks zelf geld kwijt en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.