Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Houtplank

Houtplank

02-12-2019 om 18:51

Ik weet het even niet

Dag allemaal
Ik voel me zo raar.. ik begrijp ook wel dat ik me niet binnen een paar dagen beter ga voelen, maar ik heb de grootste moeite om rust in mijn hoofd te vinden. Ik moet veel (werk en studie) terwijl ik er eigenlijk gewoon geen zin en energie en ruimte voor heb in mijn hoifd. Daar zit mijn werkgever natuurlijk niet op te wachten: ziekmelding door hartzeer en onrustige hoofd. Maar het idee om morgen te gaan werken en bezig te zijn met iets anders dan mezelf vind ik op het ogenblik bijna onverteerbaar.
Houtplank

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-12-2019 om 18:56

Ziek melden

Houtplankje, meldt je alsjeblieft ziek.
Kruip op je bank en zwelg even lekker een paar dagen in je verdriet. Dat mag!!! Daarna raap je jezelf weer bij elkaar en dan gaat het vast weer beter.
Sterkte!!

Zus

Zus

02-12-2019 om 19:32

Ziekmelding

Je hoeft je werkgever toch ook niet te vertellen dat het vanwege hartzeer is en onrustig hoofd is? Je voelt je niet goed genoeg om te gaan werken, dus meld je je ziek. Het is wat het is, je had het liever anders gezien maar dat is nu even niet zo. Sterkte!

Ik ook

Ik ook

02-12-2019 om 19:53

Sorry...

Maar je ziekmelden heb je vorige week ook gedaan. Werk is ook afleiding. Even je gedachtes verzetten en ‘s avonds goed voor jezelf zorgen.

Houtplank

Houtplank

02-12-2019 om 20:29

Precies vorige week al

En ik vind het eigenlijk niet kunnen om het nog een keer te doen. Ik hoop dat ik.me beter voel als ik morgen voor de klas.sta. het is een lange dag, 7 lesuren achter elkaar. Woensdag is korter, gelukkig.
Houtplank

Plens

Plens

02-12-2019 om 20:58

Werk

Je werk is er eentje van het type waarbij je dat niet in stilte kunt uitvoeren. Dat maakt het extra zwaar.
Kun je de lesstof niet aanpassen bij de groepen waar je op schema loopt?
Wij kregen (ooit) wel eens moppenuur/voorlezen/ voor jezelf je huiswerk maken, muziekstuk, ik noem maar iets.
Zo hoef je niet met volle bak concentratie aan het werk maar ben je toch aanwezig.

Anemone

Anemone

02-12-2019 om 21:17

Rust in je hoofd

Is werk niet juist een goede afleiding om je gedachten even van je verdriet af te houden? En voor thuis: lukt je dat misschien met een spannende Netflix serie ofzo? Ik heb laatst begeleide meditatie via een mindfullness-app ontdekt, werkt goed om je gedachten in het hier en nu te houden en af een toe een kwartiertje rust in je hoofd te hebben.

Tijgeroog

Tijgeroog

02-12-2019 om 22:30

Ziekmelden?

De huisarts vond laatst toch ook al dat je je eigenlijk ziek moest melden? Dat heb je toen volgens mij niet gedaan, en nu is er alleen maar meer bij gekomen. Die combinatie zou voor mij juist wel een reden zijn om ziekmelden te overwegen. Misschien toch nog eens langs de huisarts?

Emmawee

Emmawee

02-12-2019 om 23:14

Bloeddruk

Hoe is het daarmee? Wel hier om advies vragen en het advies van de huisarts naast je neerleggen? Hmmm...

Werk kan afleiden, maar het kan ook de druk teveel verhogen. Kun je misschien even op halve kracht? Is er aanrommelruimte? Kun je werken met als doel: ontspanning? Kan voor je leerlingen ook fijn zijn.
Of kun je na 3 of 4 lessen naar huis, gewoon omdat je meer rust nodig hebt? Om te zorgen dat je niet echt gaat uitvallen?

Houtplank

Houtplank

03-12-2019 om 09:22

Emmawee

Werken op halve kracht is moeilijk in het onderwijs. Er zijn klassen waarbij het kan (leerlingen zelfstandig aan het werk zetten en rondlopen om te begeleiden) en er zijn klassen waarbij je continu erbovenop moet zitten. Helaas heb ik meer van de tweede categorie dit jaar, waaronder mijn eigen mentorklas. Ik kijk het deze week aan. Ik ben heus niet de enige die moe is, op het ogenblik lopen bijna al mijn collegas op hun tandvlees.
Houtplqnk

juf Ank

juf Ank

03-12-2019 om 09:44

ja Houtplank

Denk je nog even na over de opmerking van Emmawee, want daar reageer je maar even niet op... Hier om advies vragen en het advies van je huisarts naast je neerleggen?

Kerstvakantie in aantocht

Ik denk dat Houtplankje vooral naar de kerstvakantie toe leeft. Zo van even doorbijten en op robotstand tot die dag aanbreekt dat ze lekker mag loslaten en bijtanken.

Maar ondertussen kan je thuis wel iets doen;
1) diverse avonden na het eten direct naar bed gaan om je hoofd rust te geven.
2) slapen met een bitje om verkrampte kaakspieren tegen te gaan.

Zelf had ik de laatste vier dagen veel last van hoofdpijn( stress) ; ik ging ‘s avonds vroeger naar bed, met paracetamol, vanwege hoofdpijn maar werd ‘s ochtends alsnog wakker met hoofdpijn.
Nu had ik paar jaar geleden tijdens een stressvolle periode eenzelfde klachten. Ik heb bij de tandarts een bitje laten maken omdat ik blijkbaar tijdens het slapen met de kaken lag te klemmen, wat uitstraalde naar de spieren in het hoofd. Dankzij het bitje was ik snel van die hoofdpijn af.
Nu die klachten terug kwamen, ben ik na vier dagen hoofdpijn, het bitje weer gaan dragen. En prompt vanochtend geen hoofdpijn.
Goede nachtrust is belangrijk om de dag door te komen.

Misschien heb je ook baat bij een bitje. Het is geen remedi voor de stress, het geeft wel wat verlichting. En dat kan net genoeg zijn.
Sterkte

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-12-2019 om 06:38

Gjeee Flanagan

Dat bitje! Wat een wereldtip.

Ik snapte eigenlijk nooit waarom ik ‘s morgens weleens met hoofdpijn wakker werd. Tot nu dan, hoop ik...

Miss

Miss

04-12-2019 om 21:06

Werkt echt

Ginny, Ik heb er sinds een jaar ook eentje en geen hoofd of kaakpijn meer!

Houtplankje, heb beide topics gelezen en wil je heel erg veel sterkte wensen, ondanks dat je niet meer zijn " redder" bent mag je nog gewoon van hem houden. En loskomen van hem kost tijd, veel tijd.
Het gebroken hart syndroom kost nu eenmaal veel tijd.. veel knuffels

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.