Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

LindaD

LindaD

09-08-2020 om 20:23

Ik wil geen stiefmoeder zijn


Linda D

Linda D

15-08-2020 om 01:44

Aanvulling

Mijn man heeft vanaf het begin (dus vanaf het moment dat hij van Marks bestaan af wist) absoluut meegewerkt en zijn verantwoordelijkheid genomen, echter is er vanaf dag 1 bepaald dat Mark meer binding had met moeder (tenslotte kwam ze zelf pas na een aantal jaar met het nieuws dat man vader was) en vervolgens jarenlang elke vorm van betrokkenheid van mijn man tegengewerkt.Zij wilde zelf Mark opvoeden en dulde geen enkele inbreng van mijn man en daar kreeg ze dus gewoon de kans voor. Dat is zeker ook een reden dat er nu dus amper een band is met Mark en na zoveel jaar strijd, is de koek ook op voor mijn man. Dat kun je harteloos vinden maar zeker niet alleen de schuld van mijn man.

Linda D

Linda D

15-08-2020 om 02:01

Aanvulling

Om nog even terug te komen op het feit dat een ieder van jullie van mening is dat we de situatie omtrent Mark los moeten zien van moeder/financiële plaatje; mee eens, zowel mijn mans mening en die van mij is erg gekleurd door de situatie, daar moeten we zeker iets aan doen. Er hebben hier, naar aanleiding van dit topic, talloze gesprekken plaatsgevonden over hoe dat (los van de stage) en n na al die jaren beperkt contact, in te vullen en daar gaat mijn man (en ik deels ook) mee aan de slag. Dank voor alle positieve en opbouwende feedback en tips. Soms blijf je inderdaad erg hangen in je eigen wrok, ongelijkheid etc. en dat is inderdaad niet goed voor alle betrokken partijen.

Ook wil ik nog even toevoegen dat ik en mijn man inderdaad vooral wrok voelen tegenover Marks moeder. De manier waarop ze de situatie omtrent het vaderschap van mijn man heeft aangepakt, haar financiële puinhoop en het feit dat ze alle eerdere pogingen tot samenwerking heeft afgeketst. Echter heeft ze niet voor niks, zelfs na een OTS etc, nog wel het gezag over Mark en doet ze dus van alles wel goed wat betreft de opvoeding van Mark. Nu ken ik haar dus vooral op een negatieve manier en wil ze zelf geen enkel contact met mij. En minimaal en vooral via een derde partij, met mijn man. Via haar eigen moeder weet ik dat ze ondanks haar problemen wel een betrokken moeder is, ik wil dan ook niet beschuldigd blijven worden dat ik haar volledig als misbaksel afschilder.

financieel

'Maar moeder kan toch niet vrijelijk beschikken over die alimentatie? Zie de reacties over bijstand en alimentatie. Ik denk zomaar dat dat ook geldt voor kinderbijslag en kindgebonden budget. Dat geld zal door de bewindvoerder of wie haar zaken dan ook maar behartigt meegenomen worden in het financiële plaatje... Ik denk niet dat op kamers er financieel in zit, tenzij de vader die extra kosten op zich wil nemen.'
De alimentatie is bedoeld voor het kind, als het kind bij vader is hoeft vader aan moeder toch geen alimentatie te betalen? Tenzij het partneralimentatie is, dat is een ander verhaal. Idem voor kinderbijslag en kindgebonden budget.
Het zou mooi zijn als vader, moeder en Mark in gezamenlijk overleg zo'n plaatje zouden kunnen maken: hoeveel geld is er beschikbaar, hoeveel kost een kamer en is er wel een kamer te vinden?
een andere optie is dat het kind dan uitgeschreven wordt bij moeder en ingeschreven bij vader. Dan komt de kinderbijslag en het kindgebonden budget (afhankelijk van het inkomen van vader) automatisch bij vader terecht.
Voor meer info over schuldhulpverlening en kindgebonden regelingen: http://www.schuldengids.nl/schulden/beslaglegging-op-kinderbijslag/

Overigens: op MBO's is het niet ongebruikelijk dat stageplaatsen ver verwijderd zijn van de scholen; het bezoek van de scholen aan de stageplaatsen is, voor zover ik het heb meegemaakt, vrij minimaal.

Tsjor

eenmoeder

eenmoeder

19-08-2020 om 00:06

Wat verdrietig

Hoe erger kan je een kind afwijzen.

Geen enkel begrip voor de drie volwassenen in dit verhaal. Alle drie stellen ze zich op als slachtoffer.

Maar het grootste slachtoffer is het kind: Mark.

Jullie moeten je alle drie de ogen uit de kop schamen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.