Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Muizemeis

Muizemeis

20-10-2011 om 08:39

Ik word er zo moe van

Zit ik in een leuk reintegratietraject, om weer werkervaring op te bouwen. Kan ik mijn werkdagen verzetten ivm de herfstvakantie, heel mooi. Zou ik dus vanmorgen gaan werken, krijg ik een sms je van ex dat hij en zij nieuwe gezin ziek zijn en dat hij de kinderen niet kan hebben. Dus kan ik weer naar oplossingen gaan zoeken. Voor vandaag maar vrij genomen, maar ik hoop morgen wel te kunnen werken.
Moest het ff kwijt, het lost zich wel weer op maar toch het is wel frustrerend.
Muizemeis


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet in meegaan hoor!

Voor vandaag is het al te laat, maar ze zoeken maar een oppas voor de kinderen dan. Zijn ze nou helemaal betoeterd?! Zul je zien dat als jij eens een keer ziek bent zij ook niet kunnen.....

Gr. Poezie.

Muizemeis

Muizemeis

20-10-2011 om 09:31

Poezie

Ik zou niet weten hoe ik het voor elkaar moet krijgen. Ik kan moeilijk de kinderen daar op de stoep zeten en wegrijden. Ik heb al een advocaat in de hand genomen en ik hoop dat zij hier een oplossing voor heeft
muizemeis

Advocaat heeft de oplossing niet

Je schrijft: "Ik kan moeilijk de kinderen daar op de stoep zeten en wegrijden." Waarom niet eigenlijk? Zij zouden de kinderen toch hebben vandaag, dat ze ziek zijn geworden is hun probleem! Dat lossen ze zelf maar op. Jij kan niet, jij hebt wat anders te doen.(PUNT!!!)
Ik denk dat je dat heel duidelijk aan je ex moet overbrengen. Daarnaast zal het me niets verbazen als ze, ondanks hun ziek zijn vanmiddag "toch maar even een boodschapje gaan doen, anders zitten ze ook zo de hele dag binnen..". Dit soort toestanden moet je niet accepteren hoor, anders kom je daar nooit vanaf!

Gr. Poezie.

Muizemeis

Muizemeis

20-10-2011 om 10:05

Poezie

Ik heb dat al een paar keer vermeld dat ik niet zijn oppas ben maar hij blijft het gewoon doen, over de hoofden van de kinderen heen. Hij wordt witheet als ik voet bij stuk hou en is mede hierdoor dus van plan het hele co-ouderschap op te zeggen. Dat hij witheet wordt dat zal me een worst wezen. Ik ga toch met de advocaat overleggen, zij is ook mediator, en hopelijk gaan we er zo uitkomen.
Muizemeis

Muizemeis

Muizemeis

20-10-2011 om 10:07

Joyeux

Dit forum valt wel mee hoor, hier valt men niet zo snel over je heen als je voor jezelf opkomt, dat is ergens anders wel anders
Toen we nog getrouwd waren moest ik het opknappen, behalve de laatste 2 jaar toen trok ik het niet meer en ging gewoon naar bed.
Ja hij ziet het wel zo dat ik het wel mag opknappen en daar heeft hij vast wel hele goeie redenen voor vindt hij zelf, zo is hij wel.
Muizemeis

Eigen sh*t

Tja, jij bent er niet meer voor om zijn sh*t op te lossen. (Zijn nieuwe vriendin mag dat voortaan doen !)
Dat hij witheet wordt moet hij zelf weten, het is zijn bloeddruk.... En dat gedreig van hem, ach dat komt alleen maar voort uit het feit dat jij niet meer vatbaar bent voor zijn intimiderende gedrag. Hij kan namelijk nooit verantwoorden dat hij het co-ouderschap zal intrekken om zo'n belachelijke reden.
Echt, nü is het moment om op je strepen te blijven staan anders kom je daar nooit van af.

Gr. Poezie.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

20-10-2011 om 10:52

Pff

Wat een eikel is die ex van jou toch! Maar ik ben het wel eens met Poezie, ik denk dat je ze toch moet brengen. Zeker als hij gewoon aankondigt dat hij ze niet kan hebben ipv overleggen of ze niet bij jou kunnen blijven. Kan zijn nieuwe vriendin ook eens zien wat een leuke vader hij eigenlijk is

Overigens zou ik ze niet voor de deur zetten en wegrijden, maar wel even wachten tot ze de deur open doen

En dat co-ouderschap, ben je daar nu blij mee of heb je de kinderen toch liever vaker thuis? Persoonlijk zou ik wel blij zijn met een omgangsregeling, maar dat geldt niet voor iedereen natuurlijk.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

20-10-2011 om 10:55

Oh ja

en ik zou hem sms-en dat je nu vrij hebt genomen, dus dat je ze de volgende dag dat ze bij jou zouden zijn bij hem brengt, zodat je die dag op je werk kan inhalen. Kijken of hij dan net zo relaxt reageert als jij.

Muizemeisje

Muizemeisje

20-10-2011 om 11:22

Poezie

Helaas heeft hij wel een poot om op te staan. Doordat door dit soort gezeur overleg niet meer mogelijk is, heeft hij een hele goede grond om bij de rechter van het co-ouderschap af te komen helaas. Ik heb zo het vermoeden dat hij het daarom op de spits aan het drijven is.
Muizemeis

Muizemeisje

Muizemeisje

20-10-2011 om 11:26

Roosje

Mmm wat een udnerstatement, een eikel is nog te netjes eigenlijk.
Ik heb eigenlijk in eerder overleg met mijn psych overlegd wat het beste voor de kinderen is, en dat is toch slikken, zij komen er vanzelf achter wat een sukkel hun vader is, en er de voor mj best mogelijke regeling uit te slepen.
Ik had graag co-ouderschap gehouden omdat het voor mij de ruimte geeft om en bij te tanken en om weer werkervaring op te bouwen. Ik kom uit een nogal K**situatie en ben behoorlijk diep gegaan en ben er ook nog niet, maar ht gaat wel heel erg de goeie kant op. Die ruimte voor mijzelf heb ik op dit moment nog wel nodig om alles aan te kunnen.Als dit over een jaar zou komen zou dat voor mij(en ook voor de kinderen dus) beter zijn.
Muizemeis
ps heb een sms gestuurd, maar krijg gewoon geen reactie en ook dat is niet nieuw
Muizemeis

Poot om op te staan

Wie zegt dat: "Doordat door dit soort gezeur overleg niet meer mogelijk is, heeft hij een hele goede grond om bij de rechter van het co-ouderschap af te komen helaas."
Sorry, maar dat is volgens mij klinkklare onzin! Er zijn toch afspraken gemaakt, waar jullie beiden mee hebben ingestemd? Om als argument naar voren te brengen om je kinderen minder vaak te hoeven zien (?????) dat jullie niet goed kunnen overleggen is natuurlijk bullsh*t. Deze twee zaken hebben niets met elkaar van doen. Laat je toch niet zo intimideren!

Gr. Poezie.

Monique

Monique

20-10-2011 om 11:57

En haar kinderen

Hebben ze haar kinderen ook buiten de deur gezet?
Ik snap je besluit wel. Een ander kan wel heel makkelijk zeggen dat je dit niet moet accepteren en de kinderen gewoon moet brengen maar je hart zegt anders.
Maar als je nu niet op je strepen gaat staan zul je altijd diegene zijn die moet regelen en schipperen en dat is heel vervelend in de situatie waar jij nu in zit.
Hoe ontwikkeld zich de co-ouderschapswijziging nu? Ben je daar al iets verder mee?

Monique

Monique

20-10-2011 om 12:01

Sjonge

Ik ben ziek en kan maar beter weer naar bed gaan. De spelfouten stapelen zich op

Muizemeisje

Muizemeisje

20-10-2011 om 12:07

Poezie

Dat heb ik van de advocaat, dat is geen intimidatie. Een voorwaarde voor co-ouderschap is communicatie, en als er geen communicatie is geen co-ouderschap
muizemeis

Muizemeisje

Muizemeisje

20-10-2011 om 12:08

Monique

Haar kinderen zijn ook ziek, iedereen dus.
Zijn plan ligt bij zijn advocaat zegt hij. Dus ik ga met mijn advocaat in overleg over het hoe of wat en wanneer.
Muizemeis

En dan?

"Doordat door dit soort gezeur overleg niet meer mogelijk is, heeft hij een hele goede grond om bij de rechter van het co-ouderschap af te komen helaas."
"Een voorwaarde voor co-ouderschap is communicatie, en als er geen communicatie is geen co-ouderschap"
En dan? Aan wie worden de kinderen dan toegewezen, of gaan ze dan (omdat jullie er niet uit kunnen komen) naar een pleeggezin?
Je ex moet gewoon niet zo zeuren; deze kinderen zijn ook van hem, daar dient hij net zo goed voor te zorgen.

Gr. Poezie.

Vic

Vic

20-10-2011 om 14:40

Co-ouderschap

Dat is wat ik ook ongeveer heb, maar dan noem ik het omgangsregeling en hebben we alle dagen vastgelegd. Er is dan ook geen sprake van dat we tegen de ex zeggen dat de kinderen 'even niet uit komen'. En ik heb BSO voor 3 dagen per week, zodat ook in de vakanties de opvang gewaarborgd is. Qua overleg hebben wij dus weinig met elkaar te maken. De dagen staan vast en in geval van ziekte (van kind of ouder) is het duidelijk wie voor een oplossing moet zorgen op die dag. We springen over en weer wel eens bij, maar nog vaker lossen we onze eigen problemen op.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

20-10-2011 om 17:06

Muizemeis

Mijn eerste posting was behoorlijk stellig, maar ik begrijp ook heel goed dat je de kinderen niet zomaar wegbrengt als ze ongewenst zijn hoor!

Maar probeer niet teveel beren op de weg te zien ivm je werkervaring. Er zijn zat kinderen die naar de opvang gaan terwijl hun ouders werken. Dat je nu misschien weer meer tijd voor je kinderen moet zorgen betekent niet automatisch dat je daardoor niet kan gaan werken. Bovendien geeft werk ook een stuk ontspanning, bij mij tenminste wel, en heb je daardoor minder tijd voor jezelf nodig dan dat je dagelijks voor de kinderen zorgt.

Muizemeisje

Muizemeisje

20-10-2011 om 20:11

Vic

En zo hoort het ook te gaan vind ik.
Maar goed deze keer was er wel echt wat aan de hand(en ja ik geloof hem). Hij heeft afgelopen nacht hartklachten gehad en is vandaag in het ziekenhuis door de molen gegaan en was behoorlijk van slag. Heeft ook mij oprecht bedankt voor het inspringen en verontschuldigt voor de overlast. Dat is dan wel netjes. Maaar ik weet dat hij een volgende keer echt wel weer misbruik van de situatie gaat maken dus ik ben benieuwd
Muizemeis

Muizemeisje

Muizemeisje

20-10-2011 om 20:11

Poezie

Ik ga er dan vanuit dat ze bij mij komen, als hij ze bij mij weg wil houden dan wordt het oorlog, nouja bij wijze van spreken dan
Muizemeis

Muizemeisje

Muizemeisje

20-10-2011 om 20:15

Roosje

Ik geniet van het werk, ookal is het nog behoorlijk onder wat ik zou willen en zou kunnen dit is een heel mooi begin.Ik vind het fijn om te doen en het is ook wel lekker dat het nog neit te moeilijk is want als ik een rotdag heb(door bv dit soort gedoe) dan kan ik het ook makkelijk aan. En de wetenschap dat ik me nog een eind kan ontwikkelen is ook mooi.
Ik vind het geen probleem als de kinderen naar de opvang gaan, de situatie is nu anders dus so be it. Het lastige is alleen dat ik niet in een uWV traject zit en nu nog geen recht heb op een vergoeding van de gemeente voor de kinderopvang. Evene te ingewikkeld waarom niet etc etc. Waar ik wel naar kan gaan zoeken is of er een ouder is met wie ik een dag voor elkaars kinderen kan gaan zorgen, dus ik een middag voor die van haar en zij een middag voor die van mij.
Muizeeis

Rosase

Rosase

20-10-2011 om 23:32

Belastingdienst

Muizemeisje, misschien zeg ik nou iets heel raars, maar kom je ook niet in aanmerking voor een tegemoetkoming van de belastingdienst. Je bent toch aan het werk nu? Of niet?

Jo Hanna

Jo Hanna

21-10-2011 om 10:29

Wat kost meer energie?

Volgens mij heeft het weinig zin te proberen iemand te dwingen zijn verantwoordelijkheid te nemen als die vastbesloten is die op jou af te wentelen. De enige oplossing daarvoor is om jezelf uit de situatie te manoeuvreren waarin die verantwoordelijkheden gemakkelijk over de schutting kunnen worden gegooid. Het lijkt mij voor jou een stuk rustiger om dat co-ouderschap te beëindigen, te weten waar je aan toe bent en gewoon je dingen te regelen. Dat doe je dan met welwillende mensen en dan loopt dat soepel en zonder emotionele chantage. Vergis je niet: zulk gedoe met zo'n ex kost ook bákken met energie! Jouw ex is bezig jou te manipuleren en als hij daar een dringend innerlijk motief voor heeft, zal hij daar tot in lengte van dagen mee doorgaan. En omdat het welzijn van je kinderen in het geding is, ben je enorm vatbaar voor die manipulatie. Dat dreigen met beëindigen van co-ouderschap is ook manipulatie. Ik zou liever eieren voor mijn geld kiezen en mijn eigen boontjes doppen dan me afhankelijk te maken van een man die erop uit is mij in zijn greep te houden.
Succes, Jo Hanna

Ilse

Ilse

21-10-2011 om 12:02

Frustratie

Ik kan me je frustatie goed voorstellen. Iemand anders hier opperde of je dan niet een dag kunt ruilen met je ex. Dat jij een dag je werk in kunt halen en je ex die dag de kinderen extra heeft. Vind ik een erg goed idee maar weet niet of dat bij jullie haalbaar is vanwege de slechte communicatie.

Mijn vriend is er ook net zoals jouw ex makkelijk in. Ik vroeg wanneer hij zijn kids had in de herfstvakantie (dan probeer ik dat aan te sluiten met de vakantie met mijn kind) maar hij zei gewoon dat hij het veel te druk heeft op zijn werk en dat zijn ex het maar op moet lossen. Mijn mond viel open van verbazing, lekker makkelijk om dat op je ex vrouw af te schuiven. Maar ja, het zijn zijn kids en is zijn ex dus ik kan me er niet mee bemoeien maar ik vond het belachelijk.

Succes in ieder geval met alles

Groet,
Ilse

Muizemeisje

Muizemeisje

22-10-2011 om 12:43

Rosase

Eh nee op dit moment nog niet, dan moet ik eerst onder het UWV vallen.
Muizemeis

Muizemeisje

Muizemeisje

22-10-2011 om 12:45

Jo hanna

Weet je, ik vraag me af of dat manipuleren over is als het co-ouderschap stopt, volgens mij stopt het niet want hij wil zijn grip niet verliezen op mij.
Maar zijn voorstel is binnendus ik ga in overleg met mijn advocaat en dan zien we wel.
Muizemeis

Muizemeisje

Muizemeisje

22-10-2011 om 12:47

Ilse

Het lijkt soms wel of mannen veel makkelijker zijn dan vrouwen hierin.
Zeg jij jouw vriend dan ook dat je het belachelijk vind hoe hij reageert???
Nee ruilen is dan geen optie, we hebben dat wel gepobeerd in het begin, maar dan kwam hij ook weer op zijn afspraak terug en was boos toen ik voet bij stuk hield. Daar is alle onvrede ook om gekomen.
Muizemeis

Ja, en?

"Nee ruilen is dan geen optie, we hebben dat wel gepobeerd in het begin, maar dan kwam hij ook weer op zijn afspraak terug en was boos toen ik voet bij stuk hield."
Boos zal hij toch wel zijn en blijven.

Gr. Poezie.

Ely

Ely

23-10-2011 om 10:33

Muizemeis: wat shit dat er nou weer gezeik is. Ik gun het je zo dat het soepel gaat. Ik vind het enorm stoer hoe je bezig bent met je werk enzo, wat ik ervan lees klink je als een enorme doorzetter, petje af!

Ilse schreef dat zij zich er niet mee bemoeid hoe haar vriend met dit soort dingen omgaat. Ik doe dat dus wel. Misschien omdat we al zo lang samen zijn of ook samen een kind hebben of misschien ben ik gewoon een bemoeial . Maar zijn kind is gewoon deel van ons gezin en ik wil dat ook uitdragen naar hem (kind) toe. Maar goed, daar schiet jij niks mee op Wilde alleen even tegengeluid laten horen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ex stief

Ex stief

23-10-2011 om 12:18

Ook (ely)

In een vorige relatie heb ik daar ook erg mijn best voor gedaan. Zonder al te veel succes helaas. Maar het is dan ook niet voor niets een vorige relatie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.