Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Paddington

Paddington

11-10-2013 om 11:18

Ik word gek van die treiterijen, even van mij afschrijven

Eind juni kreeg ik een rekening, over een advertentie waar ik opdracht voor gegeven zou hebben. De vriendelijke meneer wist mij te vertellen dat mijn ex de opdracht had verstrekt. Nadat ik mijn ex ermee geconfronteerd had, ontkende mijn ex natuurlijk in alle toonaarden en gaf het bedrijf de schuld.
Uiteindelijk heeft mijn ex aangegeven 'het' te zullen regelen.

Nu net weer, zo'n zelfde stunt. Dit keer een telefoontje van een ander bedrijf. Deze dame hield vol dat zij met mij heeft gesproken, dat ik de opdracht heb gegeven. Ik weet dat ik het niet heb gedaan. Zij zullen moeten bewijzen dat ik de opdracht wel heb gegeven. Ik zie er niet echt een probleem van komen, maar het is wel erg irritant. Natuurlijk verdenk ik mijn ex er weer van, geen bewijs, alleen verdenkingen.

Dat komt bovenop de bedreigingen die mijn ex heeft geuit om mij de rest van mijn leven te gaan treiteren waar hij maar kan.
Ik wordt er soms zo moe van. Wat het wel als voordeel heeft, ik raak er steeds meer aangewend om NEE te zeggen.

Terwijl ik dit type, krijg ik nog een telefoontje over een advertentie. Pfff... Even rusten diep inademen en proberen vriendelijk te blijven.

Heeft er iemand een tip hoe je met dit soort treiterijen van een toekomstige ex moet omgaan?

Zelf afhandelen

Als je toekomstige ex echt je ex is geworden zul je dit soort dingen zelf moeten gaan afhandelen. Dus niet je ex confronteren met jouw verdenkingen, niet afwachten tot hij het op zal lossen, maar zelf oplossen. Hoeveel tijd je daarin stopt is een jou.
Als je toekomstige ex nog bij jou op hetzelfde woonadres staat heb je een ander probleem.

Tsjor

Jammer, het kan zo anders.

Ik hoop voor je dat hij weg blijft van abbonementen op bladen en kranten en internetaankopen e.d.
Sterkte.

Paddington

Paddington

11-10-2013 om 12:20

Het enige waar ik ex mee heb geconfronteerd

is de advertentie waarbij zijn naam op de factuur stond en de vriendelijke man mij ook wist te vertellen dat hij gesproken had met mijn ex.
Zonder bewijs, geen confrontatie. Ik wil geen ongegronde verdenkingen uiten. Ik hoop alleen niet dat zijn dreigementen waarheid worden en dat hij er echt alles aan gaat doen om mij kapot te maken.

Angst is een slechte raadgever

Hij heeft je eigenlijk al in zijn greep, in die zin dat jij alles wat er gebeurt interpreteert in het kader van 'zie je wel, hij wil me kapot maken'. Misschien is hij ook wel boos op je. Alleen zou ik die boosheid niet gaan voeden, maar erboven blijven staan. Scheidingen zijn de slechtste periodes in een mensenleven en het slechtste van iedereen komt boven.
Het is voldoende als je de betreffende factuur terug kunt sturen en aan kunt geven dat het je ex is en dat jullie niet meer getrouwd zijn (en dat hij niet meer op hetzelfde adres ingeschreven staat).
Je ex confronteren ermee, wat wil je daarmee bereiken? De ruzie laait op en je bijt je vast in eventuele bekentenissen of ontkenningen. Hij heeft beet, het werkt blijkbaar en zo draaien jullie nog een tijdje heel intensief, maar ook heel gespannen en negatief om elkaar heen.
Loslaten. Dit zijn de laatste vervelende restanten van een blijkbaar niet gelukkige relatie.

Tsjor

Paddington

Paddington

13-10-2013 om 15:21

Loslaten

Dat ik wat ik de laatste maanden steeds meer kan. Ik ga hem met deze advertenties ook niet confronteren. Ik regel het met het bedrijf en als zijn naam wel ergens op de factuur staat dan geef ik aan dat hij verhuisd is, meer niet.

Dus loslaten, het is een goed advies, maar vaak zo moeilijk!

ilsepilse

ilsepilse

14-10-2013 om 11:06

heel laag

dat is inderdaad heel laag je zo bombarderen met abonnementen etc...

Anni

Anni

14-10-2013 om 12:22

paddington

Hopelijk zijn deze pesterijtjes van je ex van tijdelijke aard. Toch zou ik als ik jou was bijhouden wat er aan abonnementen langskomt. Vraag ook om een kopie van eventueel bewijs. Maar nogmaals, hopelijk is het tijdelijk.

Paddington

Paddington

15-10-2013 om 14:52

Bewijs

tja, dat is met telefonische opdrachten helaas een stuk moeilijker. Indien er een opname gemaakt is, kan dat misschien als bewijs dien.

Het is zo vreemd dat de man, waarmee ik al die jaren het leven heb gedeeld nu zo vervelend kan doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.