Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Arawen

Arawen

14-01-2011 om 13:37

Inboedel (niet) ophalen

Ex heeft sinds 1,5 jaar eigen woonruimte, ik ben achtergebleven in onze gezamelijke koopwoning. Hij heeft destijds een aantal zaken uit onze woning meegenomen. In onze officiƫle scheiding (half jaar geleden, geen convenant, alleen beschikking van de rechtbank) is bepaald dat hij nog wat dingen mag hebben. Hoofdzakelijk dingen die op de zolder in dozen staan, waar ik dus geen last van heb... maar ook de piano, die nog in de huiskamer staat!
Recentelijk hebben we bij de notaris gezeten en is onze gezamelijke woning, mijn woning geworden. En ik heb geen zin meer in die piano in mijn kamer.. Ik doe er niets mee en de kinderen ook niet. Ding doet me alleen maar aan hem denken.. Dus heb ik ex weer (heel vriendelijk) aangespoord eens aktie te ondernemen en het ding weg te halen.. Maar zoals ik al had verwacht; hij reageert niet. Nu is mijn vraag; hoe lang moet ik die piano dan nog laten staan? Uiteraard probeer ik hier met hem uit te komen, maar ik vrees het ergste.. Kan ik dan uiteindelijk van het ding af (Markplaats!) zonder daar naderhand juridisch gelazer mee te krijgen? Weet iemand dat toevallig? Akkefietje, maar toch, je zult er maar mee zitten..

groetjes Arawen

p.s. het is een witte Zimmerman piano.. voor de liefhebbers..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn idee...

Ik zou hem nog een keer porren, eerst gewoon en daarbij bij aangetekende brief (kopie bewaren!!) met de mededeling dat hij tot datum x heeft om alles wat hij nog hebben wil op te halen en dat je er daarna vanuit gaat dat hij er geen prijs meer op stelt. Waarna je het ding op MP zet.

Intussen ook een paar keer laten vallen bij wederzijdse kennisen/familie dat je het toch wel zat bent en dat je anders die spullen de deur uit doet. Misschien dat als zij e.e.a. doorgeven aan hem dat hij dan snapt dat het menens is.

Je bent niet verplicht om tot het einde der tijden andermans piano in je huis te dulden. Maar ik zou me wel van tevoren indekken, vandaar die aangetekende brief en het rondbazuinen in de omgeving.

Groeten,

Temet

maak een kopie van je aangetekende brief ,mocht hij stappen ondernemen dan heb je een bewijs.

Sancy

Sancy

14-01-2011 om 20:25

Sus-anne en arawen

in dat geval kun je het beste -eventueel naast de gekopieerde brief- niet alleen het stuk aangetekend verzenden, maar aangetekend met handtekening retour. Dan heb je tenminste ook bevestiging dat het ontvangen is.
Verder zou ik het als temet aanpakken, maar als de ex vlak voor het verstrijken van de deadline nog niets heeft ondernomen om zijn spullen op te halen, zou ik een (aangetekende m.h.r.) brief sturen om hem nogmaals te wijzen op de uiterste datum.

jess

jess

15-01-2011 om 08:39

Lastig

ik heb het ook bij de hand gehad. maar er is geen duidelijke wetgeving hieromtrent. mijn advocaat heeft aangegeven in ieder geval dat als hij wat meeneemt hij hiervoor moet tekenen. liefst dat onafhankelijke derde erbij is. ik neem aan dat als je een aangetekende brief stuurt met daarin een termijn erin voor welke tijd hij spullen moet ophalen en het anders hij afstand doet van het recht op deze spullen. nadat termijn verstreken is je de boel kan wegdoen/verkopen.
ik zou als ik jou was dit verifieren bij bijvoorbeeld juridisch loket.
en dat je ook een soort bewaarloon kan hanteren anders.
in ieder geval laat tekenen bij meenemen van spullen!!!
succes! en ik hoop voor jou dat het snel opgelost zal worden en je met je "eigen" spullen bezig kan en dit kan afsluiten.

Bezorgen

Ik zou geen zin hebben in het gedoe van afwachten of de onzekerheid van verkoop en dergelijke. Teveel onnodige aandacht en energie voor zoiets. Ik zou ex informeren welke dag het ding bezorgd gaat worden, een pianotransporteur inschakelen en ex aankondigen dat de rekening door hem betaald moet worden en hoeveel dat is, tenzij hij voor een bepaalde datum de zaak ophaalt.
Ik zou liever het risico dragen dat ex dan de rekening niet betaalt. Tenzij mijn familie kan helpen om de piano te bezorgen, dat is iets goedkoper maar ook goed.

Vroeger ook zo'n zaakje gehad

.. in mijn advocatentijd. Idd geen sluitende wetgeving. Het gaat om het verschil brengschuld-haalschuld.

Heb je verder niets aan, die termen, behalve dat het wat makkelijker praat. De omstandigheden van het geval bepalen of iets als breng- dan wel haalschuld wordt gezien.

Er zijn hier al genoeg voorbeelden gegeven hoe je het kan dichttimmeren. Ik zou er even rustig voor gaan zitten en proberen om een beetje los te komen van je ergernis. Het lijkt me namelijk onnoemelijk vervelend, begrijp me niet verkeerd, maar het is schaken. Doordat er geen duidelijk regels zijn moet je zelf nadenken, ook over welke zet je zet als de andere kant niet doet wat jij wilt/verwacht.

Dus: als het niet gehaald is voor dieendiedatum dan gebeurt er datendat. of als ik het breng en er is niemand om open te doen dan zet ik het op de stoep (dat laatste zou een lastige kunnen worden).

Is er niet iets te combineren met het brengen van de kinderen of doen jullie dat via school? Dat jij zeg maar met die witte piano bij het schoolhek gaat staan op een dag dat hij ze ophaalt is natuurlijk ook niet echt een optie.

Je moet helder hebben welke uiterste consequentie je voorkeur heeft. Piano bij hem in de tuin of spullen door jou via gratisoptehalen.nl weggegooid. Even als alleruiterste. Of opslag waarvan hij de rekening moet betalen. Ook een lastige, tenzij je het kunt verrekenen met iets wat hij je nog schuldig zou zijn.

Succes ermee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.