Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Irritatie...om niets?

Ik weet niet of ik me druk maak om niets maar ik vind het toch een rare situatie: ruim een jaar geleden gingen mijn toenmalige vriend en ik uit elkaar na een relatie van 5 jaar, waarin veel liefde was maar ook ontzettend veel problemen en geldzorgen, door de levenshouding van mijn vriend. Het was moeilijk om uit elkaar te gaan, ik moest hem geld toestoppen om de borg van de nieuwe woning te betalen (2 straten verderop, waardoor ik hem vaak tegenkwam). Ik was zeer opgelucht toen hij 15 km verderop verhuisde in mei.
Nu heeft meneer een nieuwe liefde. Zij woont in mijn dorp, 3 straten verderop. Hoe dat mogelijk is weet ik niet maar ik vind het vreselijk. Ik heb al 2 appjes van mijn ex vriend gekregen: "ha je moet het weten ik heb een nieuwe vriendin en ze woont bij jou in de buurt" dus misschien zie je mij met haar, of "ja, ik zag je in het park lopen met de hond toen ik met haar en onze honden aan het wandelen was" "haar oudste kind zat toen op je school, misschien heb je hem in de klas gehad etc...."
Ik vind het ziek. Dat heb ik hem ook verteld. Sindsdien geen appjes meer (ik heb hem weer geblokkeerd) maar ik kwam hem onlangs "toevallig" (?) in de winkelstraat tegen.
Wat kan ik doen? Behalve hem compleet negeren? Wat ik moeizaam vind, gezien de ellende wat de laatste maanden van onze relatie werden? En vooral het feit dat hij toch probeert contact te houden is vervelend. Ik ben boos, ondankt het feit dat ik weer gelukkig ben, want ik voel me bespioneerd. En die arme nieuwe vriendin, ze moest het maar weten..
Iemand tips?
Sini

Niki73

Niki73

18-11-2020 om 23:44

Loslaten

Zowel het je bespied voelen als die nieuwe vriendin. Niet jouw zaak. Probeer het los te laten. Lwef je leven, doe je ding. Als je hem tegen het lijf loopt zeg je neutraal gedag en loop je meteen verder. Loslaten.

Triva

Triva

19-11-2020 om 05:34

Maar

Waarom ben je in vredesnaam weer met hem gaan appen? Joh even heel enthousiast zwaaien als je hem ziet, wordt de nieuwe vriendin vast jaloers, is het snel over...

Serieus, laat nu eens lekker van je afglijden, maak je er niet druk om, wat kun je anders.

@Emma

@Emma

19-11-2020 om 07:27

Kennisgeving

Kun je het niet gewoon ter kennisgeving aannemen? Zo vat ik het op namenlijk als ik je verhaal zo lees. Ze woont bij jou om de hoek, jij hebt haar kind in de klas gehad. Misschien is het voor jou prettiger om dat nu van hem te horen dan over een paar jaar via geroddel en achterbaks gedoe van je weet niet wie of waarom.
Ik zou hem vriendelijk bedanken voor de mededeling en het daarbij laten.

Mijntje

Mijntje

19-11-2020 om 08:26

inleven

Leef je ook eens in in hem. Jij was de eerste met een nieuwe vlam, betrekkelijk snel. Dat deed hem waarschijnlijk (ook) pijn. Ook dat je op fora over hem praat.
Laat het los verder. Jullie leiden elk jullie eigen leven verder. Misschien kom je hem tegen, hij kan er niks aan doen dat zijn nieuwe vriendin in jouw buurt woont. Natuurlijk bespioneert zij jou niet, dat zit in jouw hoofd.

Isella

Isella

19-11-2020 om 09:02

en als hij niks had gezegd?

Ik vind het wel netjes dat hij het je heeft laten weten. Al die andere informatie was wat veel, maar hoe zou je je voelen als hij niets had laten weten en je hem steeds in de buurt had gezien? Ik weet zeker dat je dan ook boos was geweest.

Mijntje

Mijntje

19-11-2020 om 09:07

meneer

Als ik termen lees als "ik vind het ziek" en "meneer" denk ik dat je je relatie nog lang niet hebt verwerkt. Richt je op je eigen leven (hij doet dat ook, mag hij? jij 'was eerst')

Esther

Esther

19-11-2020 om 09:12

Waarschuwen, inderdaad

Misschien is het hem ook opgevallen dat jij er moeite mee had dat hij in de buurt woonde en waarschuwt hij dat je hem weer tegen kunt komen.

Meerdere mogelijkheden

Het kan inderdaad puur informatief bedoeld zijn.

Er kan ook wat anders meespelen, bedacht ik me. Het is wel duidelijk dat jij hem een beetje een loser vindt, iemand die zijn leven niet op orde heeft en bij veel geholpen moet worden (ik zeg het botter dan jij het bracht, maar toch). Hij laat nu zien "kijk, ik heb een nieuwe vriendin, zie je wel dat ik geen sukkel ben".

Schouders ophalen en niet, of slechts neutraal-positief reageren.

En niet opzichtig gaan lopen negeren, hij heeft je toch niks vreselijks misdaan? Gewoon een beleefd knikje of hand opsteken vanaf een veilige afstand kan er toch wel vanaf?

groeten,

Temet

Jo Hanna

Jo Hanna

19-11-2020 om 14:43

De grens (weer) voelen

Hij appt jou met de mededeling dat hij een nieuwe vriendin heeft en kwebbelt daar zo nog wat omheen zonder de afstand die er tussen jullie was in acht te nemen. Het lijkt voor jou belangrijk om een extreem oordeel ("ziek") te vellen over zijn gedrag. Misschien als 'goede reden' om hem opnieuw op afstand te zetten? Maar zo'n reden heb je helemaal niet nodig.

Je flinke irritatie kun je opvatten als een signaal: hij overschrijdt de grens die jij getrokken hebt en jij raakt onmiddellijk van slag. Herinner je waarom je die grens hebt getrokken en trek 'm opnieuw. Ook mentaal, in gedachten. Laat wat hij zegt niet zo binnenkomen bij jou. Het is allemaal helemaal niet zo belangrijk voor je. Jij bent los van hem.

Sinilnd

Sinilnd

19-11-2020 om 15:56

Loslaten

Ik vind het moeilijk dat hij contact zoekt, eerlijk gezegd. Ik was inderdaad heel erg opgelucht dat hij verderop ging wonen, en dat ik hem niet meer tegenkwam. Ik had hem lang geblokkeerd en moest een maand of zo geleden een appje sturen, omdat er een aangetekend brief voor hem gekomen was van zijn studie. Ik had het weg kunnen gooien maar heb ik het niet gedaan, wel de brief (op zijn verzoek) opengemaakt en gefotografieerd in een appje. Na het waarschuwen had ik hem niet meer geblokkeerd, ik dacht echt eerlijk gezegd niet meer aan, en hij had ook een appje gestuurd dat hij een operatie aan zijn ogen moest ondergaan, en ik had hem sterkte gewenst. Meer niet.
Het verhaal wat hij schetste over zijn nieuwe liefde in zijn appjes was uitgebreider dan wat ik hier opgeschreven heb: met foto van vriendin en voornnaam, ook voornaam van een van de kinderen van haar, en dat hij een leuk huisje heeft gehuurd voor het weekend van Sinterklaas. Dat hoef ik allemaal niet te weten, het voelt als een overtreding van mijn persoonlijke ruimte en maakt me daarna erg boos omdat hij me nog een paar duizenden euro's schuldig is (ik heb het idee opgegeven dat hij het ooit terugbetaald maar hij kan blijkbaar een vakantiehuis betalen met haar).
Maar jullie hebben gelijk ik moet het loslaten. Ik merk vooral dat er nog veel boosheid is bij mij. Ik ben niet jaloers, maar boos.
SIni

Sini

"ik heb het idee opgegeven dat hij het ooit terugbetaald maar hij kan blijkbaar een vakantiehuis betalen met haar)."

Of zij heeft het betaald voor haarzelf en haar kinders en hij mag mee.

Als hij het contact blijft zoeken kan je natuurlijk wel eens langs je neus weg vragen of hij al een plan voor terugbetaling heeft. Misschien krijg je je geld niet, maar mogelijk dan ook geen appjes meer.

Groeten,

Temet

Doenja

Doenja

19-11-2020 om 16:33

hihi

"Als hij het contact blijft zoeken kan je natuurlijk wel eens langs je neus weg vragen of hij al een plan voor terugbetaling heeft. Misschien krijg je je geld niet, maar mogelijk dan ook geen appjes meer. "

Hele goede tip.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.