Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

marc

marc

08-11-2018 om 18:50

Is dit nieuw of....

Ik las zojuist een artikel dat er voor de alimentaiebetaler alleen iets veranderd in het te betalen bedrag als er 1 of meer kinderen zijn ingeschreven op zijn adres bij trouwen of geregistreerd partnerschap.

Is dit een recente wijziging, of hebben ze het mij destijds niet goed uitgelegd ?

Reden dat ik de geregistreerde partnerschap niet heb doorgezet ( wat we beide graag wilden ) was omdat ik haar er niet mee wilde opzadelen dat zij moest meebetalen voor mijn kinderen,

Paddington

Paddington

09-11-2018 om 11:04

Naar mijn weten

zit het zo:
Op het moment dat je als stiefouder samenwoont met de verzorgende ouder moet je nog steeds bij betalen. Als je als stiefouder gaat scheiden dan ben je niet meer financieel verantwoordelijk voor een stiefkind.

Als ik het goed begrijp ben jij de alimentatiebetaler. Op dat moment wordt er van jouw partner niet verwacht dat ze mee betaald. Wel zorgt het samenwonen voor een hogere draagkracht doordat jullie woonlasten kunnen delen.

Suus

Suus

09-11-2018 om 16:43

Ik lees het net zo als Marc

Dat is inderdaad iets wat ik me ook al een tijdje afvraag, en ik vond onlangs dit op de alimentatiewijzer site:

Kinderalimentatie betaler
Betaal je kinderalimentatie en ga je samenwonen, ook dan verandert er niets. Ook in dit geval heeft samenwonen geen enkele invloed. Ga je trouwen of is er een geregistreerd partnerschap, dan kan dit wel van invloed zijn, maar alleen als één van de kinderen bij jouw staat ingeschreven. Alleen dan speelt het inkomen van de nieuwe partner/stiefouder ook een rol en worden jullie inkomens bij elkaar opgeteld. Dit kan dus reden zijn voor een verhoging van de alimentatie.

Lijkt mij dat als er geen kinderen van jou en je ex bij je ingeschreven staan dat het inkomen van je partner niet meegerekend wordt mbt hoogte van de alimentatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.