Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Kan ex verplichten halen of brengen


Ajnat

Ajnat

27-03-2023 om 21:35 Topicstarter

Heb daar ook echt moeite mee dat een vader zo makkelijk de deur achter zich dicht kan doen en dus de moeder alle zorg op haar krijgt . Ik kan dat ook niet in mijn hoofd recht krijgen dat je als ouder je kind de rug kan toekeren . Mijn dochter probeerde weer contact te krijgen maar ze zei het is alsof hij er geen in zin heeft 
Kan hem niet dwingen om voor zijn kinderen te zorgen ondanks dat hij dus dat verplicht is. Daarom hik ik ook tegen dat rijden aan. Hij doet al zo weinig , het voelt oneerlijk . En waarom ik bang voor de consequenties ben , puur dat het mijn kind beschadigd  als zijn vader helemaal afhaakt 

Ajnat schreef op 27-03-2023 om 21:35:

Heb daar ook echt moeite mee dat een vader zo makkelijk de deur achter zich dicht kan doen en dus de moeder alle zorg op haar krijgt . Ik kan dat ook niet in mijn hoofd recht krijgen dat je als ouder je kind de rug kan toekeren . Mijn dochter probeerde weer contact te krijgen maar ze zei het is alsof hij er geen in zin heeft
Kan hem niet dwingen om voor zijn kinderen te zorgen ondanks dat hij dus dat verplicht is. Daarom hik ik ook tegen dat rijden aan. Hij doet al zo weinig , het voelt oneerlijk . En waarom ik bang voor de consequenties ben , puur dat het mijn kind beschadigd als zijn vader helemaal afhaakt

Ik zou niet te veel mn best doen als ik jou was, het is beroerd voor je kind als zijn vader afhaakt maar een moeder die haar best doet het contact in stand te houden terwijl vader daar helemaal niet op zit te wachten is veel schadelijker voor een kind. Ik spreek uit ervaring. Het heeft uiteindelijk bij mij geresulteerd in zowel een slechte relatie met mijn vader als met mijn moeder. Mijn vader had geen ruimte voor mij in zijn leven en dat gaf mijn moeder een soort van morele verhevenheid want zij probeerde het contact tussen mij en mijn vader te onderhouden, iedere poging van haar voelde erger dan de afwijzing.

Ajnat

Ajnat

28-03-2023 om 15:41 Topicstarter

@bolmieke dank je wel voor je inzicht . Geeft mij wel te denken .Wat erg voor jou dat je relatie zo met je ouders is gelopen.

Ajnat schreef op 27-03-2023 om 21:35:

Heb daar ook echt moeite mee dat een vader zo makkelijk de deur achter zich dicht kan doen en dus de moeder alle zorg op haar krijgt . Ik kan dat ook niet in mijn hoofd recht krijgen dat je als ouder je kind de rug kan toekeren . Mijn dochter probeerde weer contact te krijgen maar ze zei het is alsof hij er geen in zin heeft
Kan hem niet dwingen om voor zijn kinderen te zorgen ondanks dat hij dus dat verplicht is. Daarom hik ik ook tegen dat rijden aan. Hij doet al zo weinig , het voelt oneerlijk . En waarom ik bang voor de consequenties ben , puur dat het mijn kind beschadigd als zijn vader helemaal afhaakt

Ik zou zeggen: dat is goed, zodra ik een auto van de zaak heb. Tsjor

Gebruikelijk is dat de ouder die het kind heeft het brengt naar de andere ouder. Dus alleen halen of brengen. En niet beiden tenzij daar afspraken over zijn gemaakt. En dat is hier niet het geval. 

En kinderen die ouder worden krijgen eigen activiteiten. Vrienden, baantjes, uitgaan etc. Dat gaat bij een rechter toch echt voor want dat is in het belang van het kind. En vanaf 12 kunnen ze worden gehoord. 

" En kinderen die ouder worden krijgen eigen activiteiten. Vrienden, baantjes, uitgaan etc. Dat gaat bij een rechter toch echt voor want dat is in het belang van het kind. En vanaf 12 kunnen ze worden gehoord."

Vanaf 12 moeten ze worden gehoord, of in elk geval in de gelegenheid worden gesteld om hun mening te geven, en het kan ook al vroeger. De rechtbank Amsterdam hoort in principe al kinderen vanaf 8 jaar, de rechtbank Noord Holland vanaf 10, heb ik vernomen (weet niet hoe het ergens anders zit). 

Ik zou er niet zonder meer vanuit gaan dat de rechter bijbaantjes of de voetbaltraining voorrang geeft boven een omgangsregeling. Omgang wordt heel belangrijk gevonden. De druk gaat er wel meer en meer af naarmate een kind ouder wordt, maar ik zou niet durven beweren dat een rechter de voetbaltraining van een 12-jarige voorrang laat krijgen op een omgangsregeling, zelfs niet als die 12 -jarige bij de rechter zou zeggen dat omgang van hem niet zo heel nodig hoeft.

Ajnat

Ajnat

30-03-2023 om 14:19 Topicstarter

Toch maar tegemoet gekomen door voor te stellen halverwege afspreken maar zelfs daar gaat hij niet mee akkoord . Aankomend is het zijn weekend . Geen idee het het nu gaat lopen 

Ajnat schreef op 30-03-2023 om 14:19:

Toch maar tegemoet gekomen door voor te stellen halverwege afspreken maar zelfs daar gaat hij niet mee akkoord . Aankomend is het zijn weekend . Geen idee het het nu gaat lopen

Hoe is het afgelopen. 

Ajnat schreef op 30-03-2023 om 14:19:

Toch maar tegemoet gekomen door voor te stellen halverwege afspreken maar zelfs daar gaat hij niet mee akkoord . Aankomend is het zijn weekend . Geen idee het het nu gaat lopen

Ik zou in de situatie die jij beschrijft echt weigeren kind te brengen.

Is hij nou helemaal betoeterd. Jij hebt ook geen lease auto.

Wat is trouwens de reden dat je toch aangeboden hebt?

En kijk uit dat je nu niet aanbiedt kind helemaal te brengen. Dit lijkt ook een machtsspelletje van je ex. Het lijkt mij niet verstandig daarin mee te gaan.

Ajnat

Ajnat

01-04-2023 om 22:51 Topicstarter

@johannaatje nou dat is nog een heel ding geworden . Vrijdagochtend appte hij dat hij nou wou weten voor het weekend of ik hem nou ging brengen of halen . Ik zei dat ik hem niet de hele reis zoon ging brengen . Halverwege was mijn optie .
Toen was het stil …. Zoon is dus bij mij nu . 
Voor hem heel lastig. Hem neutraal proberen uit te leggen waarom hij thuis is . Dat we er niet eens zijn over verdeling rijden . Dat we allebei onze redenen daar voor hebben maar niet om zoon zelf . Maar dat is zo lastig. Hij begrijpt het niet . En dan voel ik me zo schuldig 

Ajnat

Ajnat

01-04-2023 om 22:57 Topicstarter

@ArianneH de reden om toch iets tegemoet te komen is puur voor mijn zoon . Hem niet gevoel geven dat ik niet voor hem over heb naar zijn vader te gaan. En eerlijk vind ik ook erg lastig om zo mijn eigen grenzen aan te geven bij ex
En klopt hij maakt er een machtsspel van zoals eigenlijk bij de hele scheiding.
De ellende dat hij vanavond zoon geappt heeft om te zeggen dat wat ik vertel niet klopt en dat verhaal heel anders zit .
Hij zet dus ook zoon in als machtsmiddel. Wordt er zo naar van …

Ajnat schreef op 01-04-2023 om 22:57:

@ArianneH de reden om toch iets tegemoet te komen is puur voor mijn zoon . Hem niet gevoel geven dat ik niet voor hem over heb naar zijn vader te gaan. En eerlijk vind ik ook erg lastig om zo mijn eigen grenzen aan te geven bij ex
En klopt hij maakt er een machtsspel van zoals eigenlijk bij de hele scheiding.
De ellende dat hij vanavond zoon geappt heeft om te zeggen dat wat ik vertel niet klopt en dat verhaal heel anders zit .
Hij zet dus ook zoon in als machtsmiddel. Wordt er zo naar van …

Vervelend hoor die ex van jou. Helaas is hij niet de enige ex die zo onredelijk en egoïstisch handelt. 

Ik zou niet toegeven naar ex.

Dan zit jij en met de reistijd en met de kosten, terwijl hij ver weg verhuisd is.

Heeft je ex geappt naar jou dat hij niet meer wil rijden omdat hij geen lease auto meer heeft? Bewaar dat appje, maak een print screen en sla die goed op, bijvoorkeur met datum of mail hem aan jezelf zodat helder is dat je dat appje nu recent van hem ontvangen hebt.

Zodat je zoon of anderen die kunnen lezen als dat een keer noodzakelijk of handig is.

Je ex appte dus naar zoon dat wat jij tegen zoon gezegd had niet waar was. Dacht je zoon toen niet: He, maar wat heeft mama dan tegen mij gezegd, papa? Dat weet papa toch helemaal niet?  
En hoe zit het dan wel, papa?

Heel vervelend voor je zoon en voor jou. de oplossing is niet om toe te geven. Dan ben je gescheiden en zit je nog onder de plak bij je ex. Dat wil je niet, toch?





Vindt je zoon het jammer, om niet naar zijn vader te gaan? Of vindt hij een weekend thuis ook wel lekker?

Ajnat

Ajnat

01-04-2023 om 23:59 Topicstarter

@AriannaH helaas weet ik dat mijn verhaal niet op zich zelf staat . Onbegrijpelijk dat je dan de belangen van je eigen kinderen zo uit het oog kan verliezen . Dat van mijzelf kan ik wel weg vreten maar idd dat idee om onder de plak te blijven zitten is ook niet fijn. 
weet ook dat ik het zelf moet doorbreken en dat is moeilijk . Balansen tussen hé eigen grenzen en belang van je kind.
Alles goed bewaren ga ik zeker doen . 

Ajnat

Ajnat

02-04-2023 om 00:02 Topicstarter

Prillewits schreef op 01-04-2023 om 23:26:

Vindt je zoon het jammer, om niet naar zijn vader te gaan? Of vindt hij een weekend thuis ook wel lekker?

Nee ene kant vindt hij fijn om thuis te blijven maar andere kant hoopt hij stukje van zijn vader te zien hoe hij was voor dit allemaal . Die mist hij heel erg . 
En zaterdags is zijn vader sowieso al de hele dag weg en zit zoon bij schoonfamilie vriendin van vader .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.