Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

falvar

falvar

14-11-2017 om 17:26

kind ontvoerd in binnenland

beste lezers.. al geruime tijd ben ik op zoek naar informatie over onderstaande, maar kan enkel informatie vinden over internationale ontvoering. wie kan mij advies geven bij mijn vraagstuk?

31-08 jl, is mijn ex weggegaan met ons zoontje van anderhalf. zij heeft meteen op dezelfde dag zich en mijn zoontje in een andere woonplaats ingeschreven zonder mijn toestemming. ( deze heeft zij wel nodig, ik heb gezag en dit is landelijk geregeld.) in mijn optiek is dit ontvoering toch? ik probeer steeds met een voorstel waarin ik haar tegemoet kom, een omgangsregeling te treffen voor mijn zoontje. deze weigert zij pertinent en doet mij idiote, onwerkbare voorstellen. wat ik nu zie is een angstig, labiel persoon met een gewelddadig verleden, ( enkelzijdig geweld gericht op mijn persoon met ons kind als getuige) die zich verschuilt achter smoezen en excuses. ik mis mijn zoon heel erg en ik hou van hem en wil z.z.m omgang. ik was al voornemens a.m.k te contacten, maar door bovenstaande waren wij bekend bij jeugdzorg. helaas doet deze instantie niets tot weining tot het te laat is. inmiddels ligt dit al bij een advocaat en ligt er een verzoekschrift bij de rechter.

helaas neemt dit vreselijk veel tijd in beslag. kan iemand mij over bovenstaande meer vertellen en waar ik recht op heb.

in afwachting verblijf ik,

een vader die zijn zoontje mist

Koffiekop

Koffiekop

14-11-2017 om 17:30

Ik denk dat je hiervoor je/een advocaat moet hebben

zijn jullie gescheiden? En is er een echtscheidingsconvenant waarin afspraken zijn gemaakt? En als jullie niet getrouwd waren, heb je je zoon wel erkend? Zonder al dit soort details valt er niet zo heel veel over te zeggen voor ons, op afstand.

Ik denk dat je er goed aan doet om je licht eens op te steken bij een (echtscheidings)advocaat. Vaak zijn eerste gesprekken gratis.

Sterkte.

falvar

falvar

14-11-2017 om 18:05

ontvoering binnenland?

Hoi koffiekop.. wij zijn niet getrouwd.. ik heb mijn zoon erkend en ik heb ouderlijk gezag.. ik heb ook een advocaat, maar die procedure is lang en ik wil niet niet dat het contact met mijn kind verwaterd. ik vraag mij meer af of dit onder ontvoering v
alt daar zij zonder mijn toestemming, zichzelf en mijn zoon elders heeft ingeschreven

Dwaze vaders?

https://www.dwazevaders.nl/

Mogelijk heb je meer aan dit forum? Die hebben mogelijk betere tips voor je.
En heeft jou ex geen familie? Die zijn mogelijk in staat om te bemiddelen? Zij kennen haar en kunnen mogelijk wel een meer realistisch voorstel doen.
Verder zou je goed moeten nadenken hoe jij zelf de zorg voor je kind op je kunt nemen mocht dat ineens toch noodzakelijk zijn. Heb je familie? Kun je de zorg delen. Heb je mogelijkheden voor kinderopvang in beeld?
Dit kunnen echt ingewikkelde verhalen zijn waar je op alles voorbereid moet zijn.

Lange weg

Maar via de rechter kan je winnen, een kennis van ons is het ook gelukt, op straffe van een dwangsom naar ex omgang met kind

V@@s

V@@s

14-11-2017 om 18:54

geen ontvoering

In Nederland is dit onttrekking van het ouderlijk gezag, maar daarvan aangifte doen levert echt niet sneller contact op met je zoon. Loop het traject met je advocaat gewoon uit.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-11-2017 om 19:23

Geen kortgeding?

Is een kortgeding geen optie? Iets met spoedeisend belang enzo?

Spoedeisend?

Het kind is toch bij zijn moeder? Hij schrijft dat hij gezag heeft, maar ik denk dat die moeder ook gezag heeft.

Vervreemding Helena

Het spoedeisend belang is dat vader, en je verwacht ook kind, elkaar nu moeten missen. Onder gunstige omstandigheden kan dat best maar nu dreigen ze elkaar kwijt te raken en dat is stressvol en pijnlijk voor beiden.

Moederdochter 8

Moederdochter 8

15-11-2017 om 11:50

Natuurlijk is het van belang dat vader zijn kind snel ziet en een omgang krijgt met zoon.
Rechtszaak uitzitten/ advocaat kom op mensen wat zouden jullie Sen als het jou kind was.
Kan je niet via je advocaat met politie iets doen.
?,

kort geding kan

Nee, dit is volgens mij geen ontvoering, want moeder heeft ook gewoon ouderlijk gezag. Vader kan wel een omgangsregeling vragen. En dat kan ook in een kort geding, zeker als er helemaal geen contact is. Of een kort geding handig is, moet je met je advocaat overleggen. De normale procedure is een verzoekschriftprocedure.
Je profileren als 'dwaze vader' levert vziw in een rechtszaak geen bonuspunten op, dus als je al contact met die lui hebt, zou ik dat in een procedure stil houden.

Groeten,

Temet

Niks politie

De politie zou in beeld kunnen komen als moeder een beslissing van de rechter niet naleeft, maar die beslissing is er niet. Moeder heeft net zo goed gezag als vader, de politie mengt zich hier niet in.

Groeten,

Temet

overigens

Het verzoek ligt bij de rechter, begrijp ik. Sinds wanneer, en is er al een zittingsdatum bekend?

Groeten,

Temet

Moederdochter 8

Moederdochter 8

15-11-2017 om 16:01

Ik denk dat je zeker wel wat kan bereiken.
Een moeder mag het kind niet zomaar bij de ander weghouden als ze beide ouderlijk gezag hebben

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.