Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Kind uit huis geplaatst komt hij nog terug

Hallo mensen ik ben nieuw hier dus ik weet niet of dit op de juiste plek staat. Het is een lang verhaal en ik hoop dat jullie de moeite willen nemen om dit te lezen.

15 jaar terug ben ik naar de woonplaats van mijn ex verhuist om te gaan samenwonen met een dacht ik leuke man. Mijn ex is een man met een goedlopend eigen bedrijf en geniet nogal wat aanzien in het dorp waar hij woont. Niet in de laatste plaats omdat hij zo'n beetje elke vereniging in het dorp sponsort. Naar de buitenwereld toe is het een hartelijke joviale man maar naar mij laat hjj dus een hele andere kant van zich zelf zien. Hij mishandelde mij fysiek en geestelijk.

Uiteindelijk ben ik 4 jaar geleden bij hem weggegaan. Ons kind was toen 5. Aangezien ik thuisblijfmoeder was en alleen ingeschreven stond bij een woningbouwvereniging in de plaats waar ik oorspronkelijk vandaan kwam was de enige mogelijkheid om een huis te krijgen voor mij en mijn kind om terug te verhuizen naar die plaats.

Mijn ex boeide het niets. Die dacht dat ik toch wel op hangende pootjes terug zou komen.

2x heb ik een afspraak gemaakt met een mediator om een omgangsregeling van de grond te krijgen maar die belde hij op het laatste moment af. Het eerste half jaar belde ik hem wekelijks op om te vragen of hij wilde dat ons kind het weekend naar hem toe kwam maar hjj zei altijd nee. De laatste keer dat ik hem belde zei hij dat ik moest stoppen met hem te stalken . Hij had het te druk om zijn kind te kunnen zien. Achteraf denk ik waarom heb ik dat toch niet per mail gedaan dan had ik daarvan bewijs gehad. Maar dat s achteraf Wel maakte hij maandelijks een bedrag aan kinderalimentatie over waar ik niets aan had want het wordt rechtstreeks ingehouden op mijn bijstandsuitkering.

Werken lukt niet omdat ik ptss heb overgehouden aan de relatie met deze man en daarnaast fysieke beperkingen heb.

Na 2 jaar uit elkaar te zijn kreeg mijn ex een nieuwe vriendin Hij heeft haar glashard verteld dat hij van mij zijn kind niet mocht zien wat dus absoluut niet waar was.

Zij heeft hem gepusht om een rechtszaak te starten om zijn kind te zien. Dus lag er ineens zonder dat er ooit overleg is geweest een brief van zijn advocaat dat hij een omgangsregeling wilde waarbij hij kind vrijdags uit school zou halen en maandag ochtend weer naar school brengen Dat vond ik te veel ineens voor een kleuter die zich zijn vader nauwelijks nog kon herinneren want toen we nog wel samen waren zag hij zijn vader ook nauwelijks hij was altijd aan het werk of buitenshuis. Dus stelde ik in overleg met een advocaat een regeling voor waarin er begonnen werd met een dagdeel en dat dit werd uitgebouwd naar de regeling die hij wilde.

De rechter bepaalde dat de omgang via het door mijn advocaat opgestelde schema moest verlopen omdat kind zijn vader eigenlijk niet meer kende. Na een half jaar zou dan het schema wat ex wilde zijn bereikt. We moesten ook een ouderschap na scheiden traject in en na dat half haar moesten we weer bij de rechter komen..

Mijn ex vertelde tijdens het ouderschap ba scheiden traject dat ik ineens met de noorderzon was vertrokken . Dat hij thuis kwam en ik ineens was verdwenen samen met zoon en hij niet wist waarheen. Dat is absoluut niet waar. Hij zei dat ik hek zwart maakte door te zeggen dat jij mij mishandeld had maar dat dit niet klopte. Kortom hij loog alles aan elkaar. En de vrouw van kuderschap na schriden geloofde hem op zijn woord.

Ja, verhalen

Het spijt me voor je. Ik wens je heel veel sterkte want zo'n traject met kinderbescherming en rechtzaken en al die subjectieve verhalen die wel heel veel consequenties hebben valt niet mee.

Ik begrijp dat je zoon uit huis geplaatst is. Waar naartoe? Naar vader?

Helaas is het dan jou woord tegen het zijne en hoe maak je daar nou wat van?

Het is mijn broer overkomen dat zijn exvrouw hem zo zwart gemaakt heeft dat ze naar een blijfhuis mocht en de kinderen opgehaald werden van school.

Ze was thuismoeder en had geen eigen inkomen. Wij denken dat het haar manier was om een huisvestingsprobleem op te lossen nadat het haar niet gelukt was via de rechter om mijn broer uit huis te krijgen.

Zorg goed voor jezelf en maak je zaakjes in orde: werk, huisvesting, financien, zodat je prima in staat bent om voor je zoon te zorgen mocht hij toch weer bij jou geplaatst worden.

Heel veel sterkte gewenst.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.