Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Huizers

Huizers

07-06-2020 om 22:31

Kinder alimentatie na opnieuw trouwen

Goedendag,
Mijn partner en ik zijn laatst getrouwd en hebben samen 1 kind gekregen. Mijn partner had al 2 kinderen met zijn ex samen, waar hij kinderalimentatie voor betaald. Nu is zijn ex ook opnieuw getrouwd en zij hebben geen kinderen samen en die komen er ook niet. Nu was mijn vraag, of de kinder alimentatie aangepast zou moeten worden aangezien onze draagkracht lager is dan ervoor , onze draagkracht moet over 3 kinderen worden verdeeld. En zijn ex partner heeft nu dan toch een grotere draagkracht ten opzichte van eerst, door het inkomen van haar man? Graag hoor ik wat we het beste nu kunnen doen, want dat wij alimentatie betalen vind ik niet meer dan normaal! Maar het is een aanzienlijk bedrag, en aangezien wij ook willen sparen voor alle 3 de kinderen en in de toekomst samen meer willen opbouwen en misschien zelfs nog wel een kind..


Niet aan jou

'Nu was mijn vraag, of de kinder alimentatie aangepast zou moeten worden aangezien onze draagkracht lager is dan ervoor , onze draagkracht moet over 3 kinderen worden verdeeld.'
Ik zou mezelf er even buiten houden en het overlaten aan je man en zijn ex.

'...... aangezien wij ook willen sparen voor alle 3 de kinderen... '
Misschien wil de moeder ook sparen voor de 2 kinderen. Wie gaat daarover?

' ... en in de toekomst samen meer willen opbouwen en misschien zelfs nog wel een kind..' De financiële ruimte om nog een kind te willen moet je niet organiseren door het weg te halen bij de moeder van twee andere kinderen.

Tsjor

Huizers

Huizers

08-06-2020 om 10:09

Bedankt voor je reactie Tsjor!
Begrijp mij niet verkeerd, want dat we moeten betalen vind ik niet meer dan logisch! Maar het is en blijft lastig aangezien went allemaal een nieuwe samenstelling hebben en een inkomen . De alimentatie is toen opgemaakt toen de ex nog niet werkte en nu wil zij niet meer werken .. aangezien haar man genoeg verdient ..

Pluis

Pluis

08-06-2020 om 10:49

Dan moet je met haar in gesprek

en anders een herberekening aanvragen.
Maar, zoals Tsjor in andere draadjes ook vaak schrijft: de bepaling van de alimentatie is een momentopname, namelijk het moment van scheiden. Het is de bedoeling dat beide ex-partners met dat gegeven (de afgesproken alimentatie op dat moment) hun leven opnieuw inrichten. Onafhankelijk van elkaar. Want dat was nou net de bedoeling van die hele scheiding. Alleen als het om hele grote inkomensverschillen gaat, waar niet bewust voor is gekozen (dus verlies van werk bijvoorbeeld) zou je een herberekening aan kunnen vragen.
Dus dat zijn ex ervoor kiest om niet te werken is precies wat het is, haar keus. Dat maakt dus niet dat jouw man dan meer moet betalen. Zo is het feit dat hij een extra kind krijgt ook geen reden voor herziening. Want dat is zijn (en jouw) keus. Jullie wisten op het moment van conceptie al wat jullie financiële situatie was, die kun je dus niet afwentelen op de ex en/of de al bestaande kinderen.

Als je vindt dat jullie een te laag inkomen hebben heb je 4 opties: geen kind, je man gaat meer verdienen, jij gaat meer verdienen, jullie gaan allebei meer verdienen (en dat haal je dan dus uit een andere baan of meer uren).
En een eventuele 5e optie is in gesprek met de moeder van de bestaande kinderen en kijken of je er samen uit komt.

Huizers

Wanneer de kinderen op haar adres staan ingeschreven en zij opnieuw getrouwd is. Dan is juridisch gezien de nieuwe partner stiefvader en ook onderhoudsplichtig.

Daarbij kan de komst van een kind van jullie samen wel degelijk een reden zijn voor een herberekening van de kinderalimentatie. Echter zal er dan ook naar jou draagkracht gekeken worden.

Niempje

Niempje

08-06-2020 om 19:22

Wil niet werken...

Ik begrijp dat deze situatie voor jou heel zuur voelt en ik hoop oprecht dat er een oplossing komt waar jullie je allemaal goed bij voelen, zonder dat er kinderen de dupe worden.

Waar ik wel een beetje over val, is je opmerking over het niet willen werken van ex, omdat haar man werkt. Die opmerking komt op mij verwijtend over. In de zin daarvoor schrijf je dat er bij de berekening van de alimentatie vanuit was gegaan dat zij niet werkte. Volgens mij betekent dat, dat ze ook niet werkte toen ze nog bij jou man was. Het komt op mij wat oneerlijk over als het voor je man prima is dat ze thuisblijft voor de kinderen als ze nog bij hem woont, maar dat haar nu verweten wordt dat ze diezelfde keuze maakt.

Helaas kan ik je geen tips geven. Ik herken het gevoel van oneerlijkheid dat jij ervaart echt wel en hoop voor je dat jullie een oplossing vinden, maar wilde toch deze kant van het verhaal ook even benoemen. Succes,

Inada

Inada

08-06-2020 om 20:27

Gevoel van oneerlijkheid?

'Dan is juridisch gezien de nieuwe partner stiefvader en ook onderhoudsplichtig.'

Ik ben nu 48. Toen mijn ouders gingen scheiden was ik 12. Toen mijn moeder hertrouwde was ik 15. Mijn vader kreeg met zijn nieuwe vrouw een baby.

Hij vroeg steeds weer alimentatieverlaging en gaf aan dat de tweede (rijke) man van mijn moeder bij kon dragen. Ik heb me zeer in de steek gelaten gevoeld. Hij was toch mijn vader?? Waarom moest een andere man voor mij gaan betalen?? En waarom verlaging? Hij wist toch al dat ik er was?
Lang verhaal kort: ik heb alle contact verbroken.

Allergie: vaders of moeders die alimentatieverlaging vragen terwijl dit voorkomen had kunnen worden. Echt waardeloos.

Huizers

Huizers

08-06-2020 om 21:08

Bedankt

Bedankt voor alle reacties!
Ik bedoelde het zeker niet lullig van dat werken, anders had ik er niet bij gezegd dat ze toen ook niet werkte .. echter vind ik alleen wel dat we allemaal verder moeten kunnen en allemaal het beste voor hebben met de kinderen. Want ze krijgen uiteraard waar ze recht op hebben en nog meer, ook is het betalen van de randzaken zoals sport , kleding , hobby’s , etc totaal geen probleem! En zijn wij zeer flexibel in het aanpassen van alles wat voor de kinderen het beste is , want ik wil mijn kind ook alles geven en vind het juist belangrijk dat alle kinderen het zelfde krijgen en dezelfde rechten hebben!

Huizers

Huizers

08-06-2020 om 21:11

Gesprek

Ook proberen we binnenkort onderling te kijken of een gesprek mogelijk is .. zodat we er met elkaar uit kunnen komen, en de kinderen gewoon houden waar ze recht op hebben! Maar vind de alimentatie normen van tegenwoordig best fors ( ook als ik om mij heen hoor!) en nee dat is niet alleen omdat we betalen maar ook om te ontvangen vind ik het een hoop geld! En als we dan onderling kunnen regelen dat het voor beide partijen minder belastend wordt en de kinderen alles kunnen behouden wat ze hebben, ben ik een gelukkig mens!

Kinderalimentatie?

'Maar vind de alimentatie normen van tegenwoordig best fors.' Is het allemaal kinderalimentatie of ook een deel partneralimentatie? Partneralimentatie vervalt na 12 jaar, tegenwoordig na 5 jaar. en het vervalt als iemand een nieuwe relatie aangaat.
Vandaar dat ik ervoor pleit om niet alles als kinderalimentatie te laten berekenen ('ik doe het niet voor mij, maar voor de kinderen'). Het geeft uiteindelijk een scheef beeld, dat zich op een of ander moment gaan wreken.

Tsjor

Gesprek

'gaan we in gesprek', is dat allevier of de twee exen?

Tsjor

ElenaH

ElenaH

09-06-2020 om 06:46

Huizers

'en vind het juist belangrijk dat alle kinderen het zelfde krijgen en dezelfde rechten hebben!'

Misschien moet je die gedachte loslaten. De situatie van de kinderen is namelijk niet hetzelfde. Jouw kindje woont bij zijn biologische ouders, de andere kinderen bij een ouder en een stiefouder. Dus is het een illusie om te denken dat ze sllemaal hetzelfde krijgen.

Huizers

Huizers

09-06-2020 om 09:09

Gesprek

Het gesprek aan gaan, dat zal tussen de exen zijn of in samenspraak met 4. Ligt eraan wat de ‘exen’ willen. Uiteindelijk Gaat het ons allemaal aan.

Het is puur alleen kinderalimentatie, maar ik vind het vreemd dat kinderalimentatie per kind uitkomt op ongeveer 250 euro , terwijl je dat nooit kwijt bent aan levensonderhoud. Maar goed het is zoals het is..

Ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat alle kinderen hetzelfde krijgen met betrekking tot aandacht, vakanties , uitstapjes etc en naar mijn mening lukt dat veel ouders niet meer door die enorme bedragen die ze moeten betalen.. en nee dag geldt niet in onze situatie maar vind het soms vreemd..

Flavia

Flavia

09-06-2020 om 10:02

Huizers

een kind kost zeker als ze wat ouder zijn meer dan je denkt: denk je ook aan verzekeringen, inboedel (bed, handdoeken, fiets), ziektekosten, dat ene kadootje voor dat vriendinnetje, de euro voor de juf, de extra vervoerskosten die je hebt. Zwemles: € 50-60 per maand. Een kind heeft heel veel verborgen kosten die bij de alimentatie in eens zichtbaar worden.

Wij zijn alleen al aan sport bijna € 150 per MAAND kwijt voor 1 kind. De andere 2 van mijn ex zijn wat minder fanatiek maar hockey is ook niet goedkoop.

Huizers

Huizers

09-06-2020 om 10:10

Kosten

Dat ben ik zeker met je eens!
Maar zorgverzekering staat bij vader op naam, sport betaald vader, zwemles betaald vader. En kinderen zijn alle weekenden en halve vakanties hier! Ohja en het halen en brengen doet vader ook alleen en het is 100 km heen en 100 km terug ..

Pluis

Pluis

09-06-2020 om 10:53

Ziektekostenverzekering?

Kinderen zijn altijd gratis verzekerd hoor Huizers. Tot ze 18 zijn.
Wie heeft ervoor gekozen om zo ver weg te gaan wonen dan? Lijkt me geen houdbare situatie als de kinderen groter worden, ieder weekend bij vader. Dan krijgen ze baantjes en vrienden en sport waarvoor doordeweeks getraind moet worden en in het weekend wedstrijden.
Hoe meer je vertelt hoe vreemder ik de situatie vind klinken.

En verder heel erg eens met ElenaH. Kinderen zijn niet hetzelfde, en zeker niet kinderen in twee gezinnen. De kinderen van je man zien hun ouders altijd apart, hebben geen kerngezin meer. Zien hun vader minder dan hun moeder. Een kind van jou en je man heeft altijd beide ouders om zich heen. Dat is al niet 'hetzelfde'. Een kind dat een dure hobby heeft kost meer dan het kind dat gelukkig is met scouting. Het ene kind doet een dure studie en het andere gaat na het MBO werken. En heeft misschien al een inkomen tijdens de opleiding (BBL). Dus dat 'ieder kind hetzelfde' gaat nooit op. Is een illusie. Dus ga alsjeblieft geen problemen oprakelen om een probleem op te lossen dat niet bestaat, of dat hoe dan ook niet financieel opgelost kan worden. Bedenk goed wat je overhoop haalt door deze discussie aan te gaan!

Huizers

Huizers

09-06-2020 om 10:58

Zorgkosten

Uiteraard zijn kinderen tot 18 gratis meeverzekerd maar als ouders ben je tot minimaal 21 jaar financieel verantwoordelijk Dus ook daarvoor! Ex is in Drenthe gaan wonen en uiteraard heeft mijn partner toestemming gegeven maar was toen erg emotioneel.. maar het is duidelijk dat ik anders denk , ik stop met bemoeien hierin en partner moet zelf maar kijken of hij vindt of hij er iets in gaat veranderen of niet ..

ElenaH

ElenaH

09-06-2020 om 11:13

Huizers

'Het is puur alleen kinderalimentatie, maar ik vind het vreemd dat kinderalimentatie per kind uitkomt op ongeveer 250 euro , terwijl je dat nooit kwijt bent aan levensonderhoud.'

Kijk even op de website van het Nibus wat een kind kost. Twee kinderen kosten gemiddeld 25 procent van het inkomen. https://www.nibud.nl/consumenten/wat-kost-uw-kind/

Huizers

Huizers

09-06-2020 om 11:33

Nibud

Haha ja volgens het Nibud!
Die zeggen ook dat je je oppas kan afschepen met 3,50 per uur 😂
Maar goed het blijft een feit dat ik dik 500 voor 2 kinderen veel vind en weet dat mijn eigen kind dat nooit kost .. maar dat is een mening overigens

Pluis

Pluis

09-06-2020 om 12:04

Je vergeet

denk ik dat in die alimentatie ook posten zitten als sparen voor grote uitgaven, schoolkosten (denk aan een laptop), fiets, vakanties. Het is dus niet zo dat de alimentatie alleen bedoeld is voor de dagelijkse kosten van huis (gas en elektriciteit) en voeding en kleding. Ik vind € 500 dan helemaal niet veel.
Ik reageer misschien wat geprikkeld, maar heb net een goeie vriendin bijgestaan bij haar scheiding en haar man wilde haar ook met minder afschepen 'omdat we nooit zoveel geld uitgeven aan de kinderen'. Nou, echt wel, maar hij had daar totaal geen idee van omdat mijn vriendin de financiën deed en altijd enorm zuinig was en bijvoorbeeld tweedehands kleding kocht. Nu zijn ze gescheiden, en nu klaagt hij dat hij zoveel moet betalen aan vriendin, want de kinderen kosten zoveel als ze bij hem zijn... Beetje meten met twee maten dus, en dat proef ik ook bij jou.
Bovendien, nogmaals, de afspraken zijn ooit gemaakt en die waren als het goed is het uitgangspunt toen jij en je man besloten een kind (of meer) te willen samen. Dan had je, vind ik, van tevoren met de ex van je man moeten bespreken of minder betalen een optie was. Niet achteraf gaan vinden dat je man dan minder kan betalen.

Niempje

Niempje

09-06-2020 om 12:30

Niet veel

Eigenlijk vind ik 250 als maandelijkse lasten per kind niet veel. Ik denk dat ook je eigen kind (zeker als je uitgaat van een gemiddelde per jaar over bijvoorbeeld 18 jaar) echt wel meer kost dan die 250, maar veel gaat gewoon ongemerkt.

Sportverenigingen werden hier al genoemd als voorbeeld. Stel je kind doet gewoon voetbal, volgens mij een relatief goedkope sport. Laat ik daar per maand bijv een tientje voor rekenen, maar dan ben ik er nog niet. Kinderen moeten ook een tenue hebben, voetbalschoenen, moeten in ieder geval naar uitwedstrijden vervoerd worden. Af en toe een keer iets lekkers in de kantine. Regelmatig fruitdienst. Allemaal niet veel, maar zelfs voor een goedkope sport loopt het dus al op naar 15 tot 20 per maand.

Zocht net nog even wat luiers kosten. Hier al weer een tijdje geleden, maar stond op een site dat als je merkluiers gebruikte, je in het eerste jaar al meer dan 700 kwijt was aan luiers.

Huisvesting zal ik voor het gemak niet meerekenen. Ik woon in een eensgezinshuis, maar voor een appartement betaal je hier in de regio wel ongeveer hetzelfde. Maar eten tikt bijvoorbeeld wel aan. Scheelt nogal of je een of drie stukjes vlees per dag moet kopen en 1 of 3 porties groenten. Laat ik ruim onder de prijs van Nibud gaan zitten en stellen dat iedere maaltijd 1 euro kost. Met 3 maaltijden per dag, zit je dan al op 90 euro per maand. Wil je de kinderen ook af en toe een snoepje, koekje of iets van fruit geven, dan zit je per maand alleen aan eten al boven de 100.

Kleren kun je zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt, maar 50 euro per maand aan kleedgeld wordt hier vaak als niet hoog bestempeld. Zakgeld gemiddeld 5 euro per week is ook niet veel, weer 20 euro per maand. Als kinderen op de basisschool een kinderfeestje hebben, moet je eigenlijk wel iets geven. Ook dan zit je zo weer op 5 euro per maand.

Voor een vakantie is 300 per kind per jaar niet extreem. Komt ook weer neer op 25 per maand. Een keer een dagje naar een dierentuin of met het gezin naar de film zal ik maar helemaal niet meerekenen.

En dan gaan ze naar de middelbare school en hebben ze opeens een laptop of tablet nodig. Voordelig via school... weer 15 euro per maand erbij. Regelmatig een nieuwe of tweedehands fiets. Een fiets van 240 die 2 jaar meegaat, is toch ook weer een tientje per maand zonder lekke banden of andere reparaties. School niet om de hoek en bus of trein nodig? Kan zo oplopen naar 50-100 per kind per maand. Hier zitten we zelfs op 250 per maand voor de trein...

Allemaal hel voor de hand liggend dingen, maar om eerlijk te zijn denk ik dat je man nu misschien wel minder kwijt is, dan als hij zelf voor deze kinderen zou zorgen.

ElenaH

ElenaH

09-06-2020 om 12:48

Serieus?

'weet dat mijn eigen kind dat nooit kost .'

Dat gaat jouw kind een hoop tekort komen bij je.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-06-2020 om 12:49

250 euro

Is een koopje.

Maar goed, dat is dan weer mijn mening

Saar

Saar

09-06-2020 om 18:08

Herberekenen

Hoi Huizers

Het lijkt mij niet meer dan normaal een herberekening aan te vragen. De situaties zijn aanzienelijk veranderd en alleen al een nieuw kind is reden voor herberekening. Vader zijn draagkracht moet immers verdeeld worden, daarnaast is moeder getrouwd en word haar partner automatisch stiefvader. Op zich vind ik het vreemd dat een stiefvader hier aan mee moet betalen maar het staat wel zo in de wet dus zijn inkomen telt ook mee. Als jouw man niet (veel) meer is gaan verdienen zal het bedrag voor zijn kinderen lager uitvallen. Ik moet zeggen dat ik 250 ook veel vind voor een kind. Soms vergeten mensen dat de kinderen ook nog bij vader zijn en ook hier geld kosten maar al zijn draagkracht op gaat aan ex. Vaders willen ook graag nog dingen ondernemen met hun kind.
Wij zitten niet in deze situatie maar ook onze kinderen kosten geen 250 per kind. Daarnaast sparen we €25 per kind en gaat de kinderbijslag op de spaarrekening (wat trouwens moeder in deze kwestie ook nog krijgt).
Wat vind moeder van de situatie?

Huizers

Huizers

09-06-2020 om 23:38

Saar

Bedankt Saar voor je reactie!
Ik vind net als wat jij aangeeft , ook een beetje vreemd dat de ‘stiefouders’ financieel verantwoordelijk worden gesteld maar het is wel zoals ik had begrepen via de wet..

Wij hebben de kinderen inderdaad ieder weekend, dus alle feestjes , uitstapjes, leuke dingen etc komen bovenop deze kosten. Ook het heen en weer rijden voor het halen en brengen , zijn kosten bovenop de alimentatie.. waardoor we alles bij elkaar dik 750 euro kwijt zijn aan de alimentatie en dan willen we hier ook nog wat leuke dingen doen met ze! Ook betalen wij schoolgeld , sportclubs , zwemles en verzorgen wij eigen kleding etc. Qua dagen zijn de kinderen meer bij moeder , maar die dagen zijn ze volledig op school en kan zij weinig met ze ondernemen aangezien ze iedere dag pas 15 uur uit school zijn en vrijdag worden opgehaald om 15 uur uit school en zondag avond rond 19:30 pas terug gebracht worden. Ook nemen wij de kinderen 4 weken mee op vakantie in de zomervakantie , omdat wij dat leuk vinden en graag mooie herinneringen met ze willen maken. Maar dat alles kost nou eenmaal best een hoop centjes .. Ook sparen wij per kind €30 per maand voor later.

Zoals jij aangeeft krijgt zij kinderbijslag voor ze, kindgebonden budget en is haar draagkracht minimaal €25 per kind , dus €50 in totaal ten opzichte van de €500 van ons. Dit alles maakt het soms best lastig..

Ik heb geen idee hoe zij op dit moment over de situatie denkt, maar denk dat een gesprek prima mogelijk moet zijn! En het is niet zo dat ik al haar geld wil afpakken hoor begrijp mij aub niet verkeerd maar wil wel graag dat ze leuke herinneringen hebben aan hun vader in plaats van papa alleen zien als geldboom later ..

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-06-2020 om 09:35

Kosten

Als ik even snel tel kom ik voor mijn kind al snel op 170 euro aan kosten (sport, kleding, zakgeld, fietsonderhoud, OV). Dat is nog afgezien van eten en drinken, zeg 200 euro per maand. 370 euro dus, zonder dat ik echt gekke dingen hoef te doen.
In jouw geval neemt moeder van de kosten voor eten al 84 euro meer voor haar rekening (142 euro (5/7) vs 58). Moeder krijgt waarschijnlijk geen kindgebonden budget meer nu ze weer een partner heeft.
Als je naast je alimentatie nog allerlei dingen betaalt die niet in het convenant staan gespecificeerd, hoeft dat niet. Daar kies je zelf voor.

Pluis

Pluis

10-06-2020 om 09:58

Huizers

Natuurlijk wil je als vader dat ze leuke herinneringen hebben aan je later. Maar ik denk zomaar dat moeder dat ook wel graag wil. En van wat ik lees krijg ik een beetje het idee dat dat moeder minder goed kan lukken dan vader. Want alle weekenden en het grootste deel van de vakanties zijn ze bij jullie. Wanneer moet moeder dan leuke dingen met ze doen? Nee, zij kan alle doordeweekse problemen oplossen en het geregel en gedoe voor haar rekening nemen, want dat kan vader niet op 100 km afstand. Ja, daar heeft ze blijkbaar zelf voor gekozen, maar ik vind hoe dan ook de verdeling scheef.
Los daarvan, de alimentatie is vastgesteld op basis van de verdeling die van tijd die destijds is afgesproken, en de inkomsten en behoeften op dat moment. Ik neem aan dat er toen ook is vastgelegd wie wat betaalt. Dat jouw man in de tijd dat de kinderen bij hem zijn nog heel veel extra betaalt is zijn keus. Dat staat los van de afgesproken alimentatie.
Als je man echt graag de situatie opnieuw wil bekijken is het wel goed om even helder te krijgen wat er nu precies ooit is afgesproken, waar er nu van die regeling wordt afgeweken en waarom, en of dat officieel anders geregeld zou moeten worden. Misschien is het wel gewoon een kwestie van moeder laten zien dat de sportclubjes volgens het convenant door haar betaalt moeten worden, en ben je dan al klaar met de hele discussie. Lijkt me handiger dan een ‘gesprek’ te willen over de hoogte van de alimentatie.

Pluis

Pluis

10-06-2020 om 10:00

Oh, en

wat ik echt niet snap is dat je man akkoord is gegaan met de verhuizing van zijn ex naar verweggistan, en dan het halen en brengen op zich neemt en dan ook nog de kosten draagt. Dát proberen jullie nu blijkbaar terug te halen via de alimentatie, maar dat is dan geen zuivere discussie. Je lost het verkeerde probleem op, met grote kans (denk ik) op een verslechterde relatie tussen de exen.

Dees

Dees

10-06-2020 om 10:11

Phryne

Maar sport en zwemles wordt betaald hé?
En die 5/7 klopt niet want de zijn ook nog tijdens de vakanties de helft bij pa dat is dus. En weekenden is vaak vrijdagmiddag tm maandagochtend of zondagavond. Stel dat het vrijdagavond TM zondagavond is dan kun je dus rekenen met 2,5 dag per week. Dat x 40 en dan kom je uit op 100 dagen per jaar. 6 weken zijn de kinderen de hele week bij vader dat is dan 42 dagen. Dan heb je dus 142 van de 365 dat is een verhouding van 142/365. Dan blijft er voor moeder dus nog 4/7 over. Moeder mag ook zelf wat betalen.

Huizers

Huizers

10-06-2020 om 10:33

Verdeling

Even ter verduidelijking , zij wil geen weekend de kinderen hebben. Ze heeft haar rust en eigen momentje nodig zoals ze zelf zegt. En dat is geen aanval en haar goed recht. Alleen daardoor is het wel lastiger, waardoor alle uitstapjes op ons neerkomen. En nogmaals ik wil haar zeker het vel niet over haar neus trekken , maar andersom mag het ook zeker niet ! Het belang van de kinderen staat voorop, en dat we beide andere keuzes maken zoals wij wel op vakantie gaan met de kinderen en zij zonder dat zijn keuzes.. maar ik vind dat kinderen ook recht hebben op een vakantie

Dees bedankt voor je verheldering , ik dacht ook dat het misschien iets wat minder scheef kon.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-06-2020 om 11:39

Dees

Ik deed geen uitspraak over hoe de verdeling is. Mij lijkt ook dat het wat scheef is verdeeld, maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de inkomens ten tijde van de scheiding.
Als volgens het convenant de alimentatie all-in is, kan Huizers dus bespreken dat de kosten voor sport niet bovenop de alimentatie zouden moeten komen. Voorts denk ik niet, maar dat is totaal niet relevant, dat degene met de doordeweekse dagen beter af is. Ex krijgt dan immers ook alle doordeweekse stress voor haar kiezen. In het weekend is het een stuk makkelijker om het gezellig te houden met je kinderen. Die wekelijkse uitjes gaan er vanzelf vanaf. Met 15 willen ze dat niet meer. Dat is ook precies de tijd dat ze serieus geld gaan kosten aan studie, kleding, en dure schoolreizen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.