Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Toffe-papa

Toffe-papa

28-01-2019 om 00:07

Kinderen erg missen,went dit ooit?

Ik ben nu ongeveer een jaar gescheiden na 14 jaar en ex woont sinds 10 maanden op zichzelf.

Vroeger had ik altijd t idee(zoals ik zelf mijn jeugd heb ervaren)dat ik/wij de kinderen uit huis zie gaan als ze op zichzelf gaan.

Helaas is dit niet zo gegaan.

Op zich heb ik een goede omgang met mijn ex vrouw.

Wat ik als vader erg moeilijk vind is dat ik door mijn werk in continuedienst en daarbij ook weer naar school ga ik mijn kinderen soms 3a4 dagen niet zie.

Ideale aan continuedienst is dat ik geen weekend vader ben en ze tussen de middag lekker een boterham komen eten of dat ik ze na school ophaal.

Soms zeggen gescheiden ouders dat ze t wel lekker vinden een paar dagen voor zichzelf,maar ik denk dan...jaren geleden had je dit ook niet.
Deed je als gezin alles samen en als je eens oppas had dan ging je samen wat leuks doen.

Ik heb vrede met de scheiding hoor,ook al was t niet mijn idee,maar rust heb ik wel.
Duurde ff voordat ik dat inzag.

T was een toxische relatie de laatste jaren mbt vreemdgaan.

Maar goed.. Ik dwaal af.

Sinds een maand of 4 een hele leuke vrouw ontmoet en dat gaat echt super.
En ja...ook zei heeft kinderen.

Mijn ex heeft sinds een maand of 2 ook een vriend die bijna iedere dag bij haar is.

Mijn kinderen hebben t er soms nog moeilijk mee.
Ze vinden dat t snel gaat aan mama haar kant.
Ze zien haar vriend meer dan hun vader.

Ik heb hun goed uitgelegd dat ik daar niks van kan zeggen en mijn kinderen dat zelf aan moeten geven.

Wat ik dus een beetje met een omweg wil vertellen is dat ik hun heel erg mis en mijn kinderen hun vader.

Constant zijn ze bezig met vragen wanneer ze weer bij mij zijn en als ik dan vertel dat t die dag niet kam,omdat ik naar school moet of werken vinden ze dat erg jammer.

Ik voel mij dan schuldig,maar dit zijn dingen waar ik niet onderuit kom.

Ik vind t erg moeilijk soms en wordt er verdrietig van.

Ik heb een druk leven nu en wil ook weleens een vertiertje maar als ik t weekend eens vrij ben wil ik ook heel graag mijn kids zien wat betekent dat ik nooit eens lekker weg kan gaan met mijn vriendin.

T is erg lastig om te plannen tussen tijd voor mijzelf,mijn vriendin en mijn kinderen.

Gaat t ooit wennen om je kids zo weinig te zien?

Yanea

Yanea

28-01-2019 om 06:52

Nou

You can't have a cake and eat it. Misschien helpt het om te beseffen dat de situatie tijdelijk is? Over een paar jaar zijn je kinderen groot en kun je zo vaak weekendjes weg als je maar wilt. Maar de jaren met je kinderen kun je niet meer overdoen.

Paddington

Paddington

28-01-2019 om 07:12

Ja, het went

In het begin is het heel erg zwaar, maar het is uiteindelijk net als dat je kinderen op zichzelf gaan wonen.
Zodra het gaat wennen komt ook het genieten van het soms even niet.

Geniet van de momenten die je hebt met je kinderen. Hoe ouder ze worden hoe makkelijker het wordt. De kinderen krijgen dan zelf ook momenten dat ze geen behoefte hebben aan hun ouwelui.

Ja, het went

Ik zit in een vrij gelijkaardige situatie en de scheiding was ook niet echt mijn keuze.

Het eerste jaar heb ik mijn kinderen verschrikkelijk veel gemist wanneer ze niet bij mij waren, en ik denk dat ik ze nog minder dan bij jou zie; na een jaar had ik een nieuwe relatie en daarmee wat afleiding.

Ondertussen 4 jaar gescheiden; mijn grootste vrees dat mijn kinderen van mij zouden vervreemden, is niet bewaarheid geworden, eerder integendeel.

Met het risico dat ik hier een open deur instamp, enkele tips voor de omgang met jouw kinderen :
- wanneer de kinderen bij jou zijn, zorg voor quality time van de eerste tot de laatste minuut; hou je veel met hen bezig
- laat ze zien dat je evengoed voor hen kan zorgen als hun moeder; als koken wat moeilijker valt, leer het dan
- zorg ervoor dat ze enkel jouw positieve kanten te zien krijgen (doordenkertje)

Jouw houding dat jouw kinderen het zelf moeten aangeven dat ze het moeilijk hebben, is de juiste. Bedenk ook dat de nieuwe vriend van jouw ex jouw kinderen misschien wel juist wat minder zou willen zien ...

En probeer toch te genieten van de tijd dat je op je eigen bent. Of met jouw vriendin.

JJ

JJ

28-01-2019 om 09:40

herkenbaar

Ik ervaar hetzelfde, we zijn net 'begonnen' met uit elkaar wonen en de omgangsregeling van 50/50. Dit weekend waren ze bij mijn bijna exvrouw, scheiding nog niet formeel, en dan stuurt ze me foto's van een dagje uit, zonder dat ik erbij ben. En dat deed me veel dat wij daar niet samen liepen, trots kijkend naar onze 3 jonge jongens.

Het gezinsleven missen.. het moet nog flink wennen. Vorig jaar nog Efteling 2x, vakantie, Wildlands, Blijdorp, Drievliet etc. en nu ineens hoor je er niet meer bij.

Ik zie ze gelukkig vaker dan de regeling op papier is. Doordeweeks alleen op dinsdag niet en om het weekend niet.

Flavia

Flavia

28-01-2019 om 11:33

Dat je ex die foto's stuurt is heel fijn, maar doe dat ook haar kant op.
Het doet pijn maar geeft je wel veel informatie voor gesprekken met je kinderen. Je weet wat er gebeurt op de momenten dat ze niet bij jou zijn en op die manier ben je wel betrokken bij heel hun leven.

Mijn ex en ik doen dat ook en na 12 jaar schuurt dat soms nog wel als ik zo'n foto krijg, maar de band van mijn dochter met haar vader en mij is goed.
voordeel van over en weer informatie is ook dat jij dingen die de kinderen aangeven in het juiste perspectief kunt zien. Niet alles wat de kinderen zeggen klopt, ze interpreteren wel naar hun eigen belang. (Van papa mag dat wel, eh, nee, daar mag het ook niet! Moet ik 'm even bellen?)

Niki73

Niki73

28-01-2019 om 12:13

Ja, het went

Je bent nog maar een jaar gescheiden, dat is heel kort. Ik denk dat je over een jaar kunt terugkijken en concluderen dat het al een stuk beter gaat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.