Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-01-2016 om 13:29
even een vraagje. mijn ex en ik zijn uit elkaar gegaan, nadat hij was vreemd gegaan. hij is bij haar ingetrokken en de verstandhouding tussen mij en zijn nieuwe partner is bijzonder slecht. zo slecht zelfs dat zij mij heeft aangevallen vorig jaar waarvoor ze ook is veroordeeld. mijn kinderen zijn nooit bij haar in de buurt geweest, kennen haar niet, en weten niet van haar bestaan af. inmiddels zijn ze al een paar jaar samen, en mijn ex wilt nu middels mediation afdwingen dat hij mijn kinderen bij haar thuis kan ontvangen en mijn kinderen dus met haar geconfronteerd worden. ik ben het hier totaal niet mee eens en wil dit ook absoluut niet, maar ik weet niet wat hierin mijn rechten zijn.
daar komt bij dat hij altijd wanneer hij wilt zijn kinderen heeft kunnen zien, het is dus niet zo dat hij geen omgang had vanwege zijn relatie, hij ziet ze veel meer dan een gescheiden ouder normaal zijn kinderen zou zien. Ook heeft hij in de jaren dat we uit elkaar zijn en hij met haar samen woont nooit allimentatie betaald altijd geweigerd. hoe kan ik deze situatie het beste aanpakken?
29-01-2016 om 14:36
@Emine
De kinderen zijn op de hoogte van wat er is gebeurd, omdat het onder toeziend oog van klasgenootjes en hun ouders is gebeurd en kinderen praten, de kinderen willen zelf ook niet daar gaan. dat komt er dus ook nog bovenop.
Ik heb zelfs nog voorgesteld aan mijn ex dat als ze haar excuses voor de aanval zou aanbieden aan mij en de kinderen, dat er dan nog over te praten viel, maar dat werd geweigerd. ik zei de mediation met vertrouwen tegemoet, ik denk dat ik wel degelijk een goede zaak heb.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.