Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Kinderen weer schoolwisseling

hallo, 
Mijn 3 kinderen wonen bij mijn ex, na onze scheiding moesten zij van school veranderen. Nadat mijn ex weer opnieuw een relatie verbrak, opnieuw naar een andere school. Nu zijn ze weer verhuisd naar het huis van de nieuwe partner en gaan ze beginnen aan school nummer 4. Dit alles in basisschool leeftijd! Ik maak mij eerlijk gezegd enorm zorgen over de binding en de schoolprestaties. Helaas is er met mijn ex geen gesprek over mogelijk, die vind het allemaal geen probleem.. want kinderen zijn nou eenmaal enorm flexibel?! Kan ik hier iets mee of ergens hulp vragen om de kinderen te monitoren met hun gedrag/ontwikkeling? 

Kinderen zijn inderdaad vaak flexibeler dan je denkt (als er geen sprake is van een gebruiksaanwijzing) maar dit is natuurlijk evengoed wel heel belastend! Wat is jouw eigen aandeel nog in de opvang van de kinderen?

Waarom wonen ze bij jou ex? Hoe vaak zie jij ze? 

Waarom verhuist je ex steeds zodra hij/zij een nieuwe partner heeft? Misschien is het verstandiger om eerst te latten om te kijken of het werkt, of het klikt met de kinderen.
Kinderen zijn inderdaad flexibel, maar zo vaak wisselen van woonomgeving, school, sportclubjes, vriendjes etc. lijkt me ook niet goed. Je ontwikkelt dan niet echt een thuisgevoel ergens. En hoe ouder je wordt, hoe meer de groepen op school al gevormd zijn. Wat zeggen je kinderen er zelf eigenlijk van?

Hoe is het voor de kinderen zelf? Zolang hun er niet onder lijden is het niet direct een probleem. Ik kan me wel voorstellen dat je het je afvraagt. En waarvoor wil je hulp inschakelen?
Vertonen ze gedragsproblemen? Of wil je dit monitoren om aan te geven dat je ex niet goed bezig is? 
Er zijn ook ouders die vaak verhuizen als ze samen zijn. Dus dat is voor die kinderen ook steeds weer opnieuw beginnen. Of gaat het je meer om dat ze steeds een andere partner heeft en de kinderen daar ook in mee moeten? 

Je schrijft dat je drie kinderen bij je ex wonen. Waarom is de zorg niet meer verdeeld tussen jullie? Wat is jouw rol in het leven van je kinderen? Heb je ook gezag? Of ligt het gezag alleen bij de andere ouder?
Meerdere keren kort op elkaar bij een nieuwe partner intrekken klinkt niet als een stabiele situatie, maar het is moeilijk advies geven als je zo weinig vertelt over de achtergrond.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.