Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Marnix

Marnix

09-01-2018 om 12:22

Kosten samengesteld gezin

Goedemiddag,

Mijn vriendin heeft een kind van 10. We gaan samenwonen (ik trek bij haar in). Wat is eerlijk om de kosten te verdelen? (boodschappen gaan waarschijnlijk gewoon 50/50)

Maar wat met de huur?
50% / 50% ?
Of betaalt zij meer omdat het haar kind is?

Ik heb hier geen ervaring mee. Wat is redelijk?

Alvast bedankt.
Gr, M

Ik woon eveneens samen; mijn partner heeft twee kinderen en ik heb er één. Zijn kinderen zijn er niet altijd en mijn kind om de week niet. Ik maak hierin derhalve geen berekening, maar dat is voor een ieder zelf om dat naar goed gevoel te bepalen. Maar dat is meer doelend op het huishoudgeld. Wij wonen in een koopwoning.

Anneke

Anneke

09-01-2018 om 14:37

Wat wij deden

We maakten aanvankelijk een gemeenschappelijke rekening waarop we beiden een deel van ons salaris op stortten. Hij verdiende wat meer, dus hij stortte ook wat meer (en hield nog steeds wat meer eigen/zakgeld over). De huur, verzekeringen voor het huis/inboedel en de boodschappen betaalden we samen van deze rekening. Met het aantal kinderen hielden we geen rekening.
Nu worden onze beide salarissen op de gezamenlijke rekening gestort, de financiën zijn helemaal vervlochten. Alles is samen.