Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moiraine

Moiraine

19-05-2015 om 15:05

Kosten verbonden aan het verevenen van pensioen?

De afgelopen tijd zijn mijn ex en ik bezig geweest om ervoor te zorgen dat de verevening van onze pensioenen geregeld worden. Het ging in totaal om zes verschillenden pensioenfondsen.

Tot mijn verrassing krijg ik nu een rekening van een van de pensioenfondsen of ik even 112,50 wil betalen, voor het verevenen van het pensioen. Mijn ex heeft ook zo'n rekening gekregen.
Van de andere (eerder geregelde) pensioenfondsen heb ik niet zo'n rekening gekregen, dus vraag ik me af of het normaal is dat je daarvoor moet betalen.
Ik heb er vooraf ook geen informatie over gekregen, geen opgave dat ik ervoor moest gaan betalen en ook niet van de hoogte van de kosten.

Kan ik hiertegen in verweer gaan? Het is voor mij een enorme hoop geld die ik nu opeens onverwacht moet betalen.

Groet,
Moiraine

bieb63

bieb63

19-05-2015 om 15:19

van de websit 'pensioenscheiden.nl'

"Indien een verzekeraar de Wet Verevening Pensioenrechten bij scheiding uitvoert, dan mag de verzekeraar hier kosten voor in rekening brengen.
Volgens de Wet (art 6 ) zijn deze kosten voor beide partners gezamenlijk"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.