Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

loslaten moeilijk

Hoi, helaas moet ik zeggen ik ben nieuw hier,

Mijn aanstaande ex vrouw heeft te kennen gegeven dat haar gevoel weg is,
we zijn bijna 30 jaar samen, we hebben een gezin met 2 kids, dochter bijna 15 en zoon van 16. we waren net een nieuwe onderneming samen gestart, en daarnaast heeft mijn aanstaande ex nog een vaste baan.
Door dat ze nu op een andere plek zit, en ik nog in onze koopwoning
die ik niet kan houden vanwege de nieuwe onderneming en te lage omzetcijfers door het opstarten. Er is in de 30 jaar zeker wel een ruzie geweest en mijn vrouw had bij de geboorte een hele zware depressie, anderhalf jaar onbereikbaar , ze had een slechte jeugd met een alcoholist als vader en overal en nergens geslapen,
dus ik voor onze zoon en de andere zaak die we toen hadden gezorgd met als gevolg een burnout. Toch dat alles te boven gekomen,
en nu alweer 16 jaar verder. nu heb ik mijn motor, en het gezamenlijke visbootje van mijn zoon en mij moeten verkopen om de eerste rekeningen te
kunnen betalen, want de nieuwe zaak ligt stil omdat dat iets wat we met zijn
2 deden en ik niet in huis kan blijven, en de studio aan huis vast zit.
Mijn zoon is bij mij, mijn dochter is sinds kort bij haar moeder en schoonouders de mensen die ze jaren niet wilde zien vanwege eerder genoemd probleem en waar onze kinderen niet naar toe konden vanwege het drank probleem, en ze wil me plots niet meer spreken. Dus simpel, vrouw en dochter weg, geen inkomen op moment , en niet in huis kunnen blijven.
Zat reden om boos te worden, maar ik blijf maar intens van haar houden en
kan niet boos worden, probeer in gesprek met haar te komen, maar ze mijdt ieder contact en dat na 30 jaar. nu 2 maanden later, probeer ik los te laten. maar het lukt me niet omdat ik ondanks alle rotzooi die ze achter gelaten heeft, ik toch maar het goede van haar blijf zien en van haar blij houden. Ik was/ben knetter op haar en mijn gezin, vanaf de dag 1989 dat ik haar ontmoete. Hoe doe je dat...los laten van je grote liefde...ik heb er echt moeite mee. de stilte nu. hoe hebben jullie dit gedaan, ben bijna 49 sta leterlijk met lege handen en dan moet je weer motivatie zien te vinden om iets op te bouwen, terwijl mijn doel het gezin weg is... Ben een knokker en optimist van nature...Maar daar is even weinig van over.

tante Sidonia

tante Sidonia

28-12-2017 om 22:54

Dus

aan de scheiding zijn geen gesprekken e.d. vooraf gegaan? Ze is zonder boe of bah weggegaan? Alleen 'geen gevoel meer'?
Dan lijkt het erop dat jullie communicatie beroerd is/is geweest.
Ik zou het de tijd geven. Afdwingen gaat hem niet worden. Misschien komt het nog eens. Of vraag of ze met een mediator wil praten met jou, gewoon, voor jou om het een plekje te kunnen geven?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.