Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Luizen frustratie


Luizenzakken-/tassen hadden ze 22 jaar geleden nog wel op school en bso. Op een gegeven moment inderdaad niet meer. Eerlijk gezegd werd ik op een gegeven moment ook makelijker hoor, want het was op een gegeven moment ook wel iets om moedeloos van te worden. Ik meldde het ook niet altijd meer. 
Maar in begin dus wel heel fanatiek geweest. 
Stond toen ten slotte ook nog in de folder van het stofzuigen en de zakken en spul in de vriezer.
Ben zo blij dat ze na de verhuizing van klasgenoot nooit meer luizen heeft gehad. Achteraf gezien heeft dat wel een jaar geduurd ofzo.

Marie111 schreef op 20-12-2023 om 17:20:

hier idem. Ooit wel allemaal een keer luizen gehad en na behandelen met shampoo wij als ouders en zusje niet meer. Oudste met lang haar had geregeld luizen. Constant kammen en ging wel "schoon" naar school en bij luizencontrole op school toch weer luizen..... En wij maar kammen, stofzuigen, jassen in zakken, etc. Ze mocht ook niet meer met beste vriendinnetje spelen (want dik haar).
Totdat er een meisje uit de klas verhuisde. Nooit meer luizen gehad.....
(Ik heb altijd wel een vermoeden gehad, maar ja, daar mag je niks van zeggen he? )

Waarom niet? Gewoon onder vier ogen tegen de leerkracht of de vertrouwenspersoon? Zou ik wel hebben gedaan. 

Totdat er een meisje uit de klas verhuisde. Nooit meer luizen gehad.....

Oeh, dat hadden wij een keer met een buurmeisje op de camping. Jongste had ik 's morgens uitgebreid gekamd, er zat niets meer in (lichtblond dun haar, dus makkelijk te zien). Was bij de buren wezen spelen, liepen er 2 joekels in het haar, zo zichtbaar, terwijl jongste een bammetje zat te eten ... die had ik echt 's ochtends niet over het hoofd gezien... Eruit geplukt, nogmaals gekamd, weer schoon. Met buurkinderen in de zandbak, uurtje later - weer zo'n joekel... Blij dat die mensen de volgende dag weg waren...

Oja, hier ook bekend met een gezin dat vaak de bron van luizen was. Als een van de kinderen een tijdje met hun omging, hadden wij ze weer. Ik begrijp best dat je 1,5 jaar last kunt hebben van luizen, als je het gedurende die periode niet een keer 2 à 3 weken lang grondig kamt, blijft er altijd wel een babyluisje over die weer uitgroeit tot een nieuwe populatie. Hier hebben we er ook een keer wat langer mee gezeten (niet 1,5 jaar, maar wel 2 maanden ongeveer) en dat kwam puur doordat het volhouden met kammen er een paar keer bij inschoot. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.