Echtscheiding en erna

wieweetwat
06-04-2009 om 17:39
Maar waar vinden jullie nu die nieuwe partner?
Ik lees wel dat mensen proberen het ontwikkelen van een nieuwe relatie vorm te geven binnen hun huidige leefsituatie t.w. veel tijd voor de kinderen en weinig tijd voor jezelf, maar hoe komen jullie aan die nieuwe relatie?
Via het werk? Toch via internet? Of gewoon mazzel bij de kassa van AH? Ik ben benieuwd........
Wie weet wat?

Sancy
06-04-2009 om 18:54
Gewoon
via internet. En ja, dat is tegenwoordig gewoon, ik las laatst dat de meeste nieuwe relaties via internet ontstaan (heb helaas geen idee meer wáár, maar het was op internet

daantje123
06-04-2009 om 19:28
Internet!
Ik vind het een geweldig medium! Waar kom je nog iemand tegen als je druk bent en twee kinderen hebt. (waardoor je 's avonds niet zo makkelijk de deur meer uit kunt)
Kijk wel even naar de verschillen tussen de sites. Ik heb mijn man leren kennen via d-date. Daar moet je wel voor betalen, maar ik heb het idee dat je daar serieuzere mensen tegenkomt.
Je kunt (misschien nu wel, ik ben er al drie jaar niet meer geweest) ook niet zien of iemand op dat moment online is of niet. Ik wilde dat niet, vond het onrustig.
Andere tip, voor als je via internet gaat 'zoeken', ga niet te lang mailen voor je iemand ontmoet, in je fantasie gaat zo iemand toch wel bepaalde vormen aannemen.
Succes!
Daan

Elsbeth
06-04-2009 om 19:46
Vakantie
Ik heb mijn nieuwe liefde op vakantie leren kennen.
Samen met mijn kinderen ging ik een week naar Buitenkunst. Het begon al goed doordat ik mijn tent in een megakuil op wilde zetten. Gelukkig was daar een aardige buurman die mij op de kuil wees. Nou was die aardige buurman met vrouw, kinderen en een vriend ook een week naar Buitenkunst. Mijn oudste vroeg bij het ontbijt op dag 2 aan de betreffende vriend of hij verliefd op haar moeder was. Inmiddels zijn we bijna 5 jaar verder en een kind rijker.
Ik ontmoette mijn nieuwe liefde op een moment waarop ik dat totaal niet verwacht had. We gingen lekker met zijn drietjes op vakantie en kwamen met zijn vieren terug. En het klinkt allemaal cliché, maar we zijn nog steeds gek op elkaar. Voor mij een ervaring die ik nooit eerder mee heb gemaakt en waarvan ik ook nooit verwacht had dat dat voor mij weggelegd was. Ineens was het er en ja, natuurlijk is een relatie hard werken, maar nu zijn er 2 die er hard voor werken en samen ook heel veel plezier hebben.

Zoekertje
06-04-2009 om 19:49
Ook op zoek
Voor veel sites moet je geld betalen, en dat is niet weinig. Ik heb 1 site gekozen (relatieplanet) waarvoor ik heb betaald en waar ik actief reageer sinds een week of drie. Maar nog geen positieve reactie helaas en ik zou toch graag met een leuke man iets willen gaan drinken, en dan maar zien of het klikt of niet.
Volgens verschillende mensen dwalen er flink wat getrouwde mannen rond. Desondanks hoop ik via internet (of bij het boodschappen doen, weet ik veel) eens een leuke vent tegen het lijf te lopen die niet gebonden is. Het lijkt me heerlijk om weer eens op die manier aandacht te krijgen. Vrouwen zijn toch in de meerderheid op het gebied van zoekende singles.

wieweetwat
06-04-2009 om 22:40
Ze moeten toch ook los rond lopen?
Via internet op zoek gaan, daar zit ik wel aan te denken, maar is wat zuur, omdat ik mijn lief op die manier kwijt geraakt ben. [ff zwartwit gesteld]
Aangezien 1 op de 3 huwelijken op de klippen schijnt te lopen, moeten er toch ook genoeg mannen los lopen, maar waar lopen ze? Bij de Sims [mijn dochter speelt het vaak] heeft iedereen zo'n mooi pijltje of bordje boven zijn of haar hoofd, nu die indicatiewijzertjes mis ik nu in het echte leven. Er hangt geen zichtbaar bordje "beschikbaar" boven de mannen. Verder werk ik in een nogal vrouwlijke omgeving, dus moet ik het echt hebben van die man bij de AH of de ridder bij pech onderweg. Ik hoop dat er nog meer mensen reageren, want ik vind het erg leuk en hoopvol om jullie reacties te lezen.
Wieweetwat voor man ik nog eens aan de haak sla.

daantje123
07-04-2009 om 09:26
Toch
eens proberen via internet?
Toen mijn (nu ex) man een aantal jaar geleden bedacht dat hij helemaal geen verantwoordelijkheden wilde dragen en ik dus met twee kleine kinderen achterbleef, was ik wanhopig!
Wie zit er nou op een vrouw van 36 te wachten met ook nog eens twee kleine kinderen?
Op internet gaat echt een wereld voor je open. Het was sowieso goed voor mijn zelfvertrouwen en een leuke manier om de eenzame avonden door te komen.
Ik heb niet veel gedate, maar vooral veel gekeken en gelezen. Zelf een serieus en eerlijk profiel opgesteld en mijn intuitie gevolgd. Er zitten vast wel rare figuren tussen inderdaad.
Maar van mijn huidige man heb ik wel begrepen dat er nog veel vreemdere vrouwen tussen zitten!!!!
Veel succes in ieder geval!
Daan

Tinus_p
07-04-2009 om 11:45
Feest- en uitgaanscircuit
Naast de internetdatingsites zou je ook het feest- en uitgaanscircuit weer eens in kunnen duiken.
Er is een flink aanbod aan ouwelullendisco's/eightiesparties/swingnights; die richten zich duidelijk op 30/40-er, waarvan veel zonder relatie.

Tinus_p
07-04-2009 om 11:47
Rare reacties
Lara10:
"Geef eens tips welke websites goed zijn. Ik heb al een profiel aangemaakt op RP maar na een aantal rare reacties toch maar weer even op nonactief."
Er zijn geen goede sites; de truuk is om de malloten (en er zijn er veel) tijdig te herkennen.

daantje123
07-04-2009 om 12:17
D-date
was mij goed bevallen. Een vriendin zat op one-hello, of zoiets, maar daar waren alleen maar mensen die uit waren op een one-night stand.

Risama
07-04-2009 om 12:52
Die van mij...
...kende ik al een paar jaar. Hij was een goede vriend van goede vrienden van mij. Nooit aan gedacht dat hij het wel eens zou kunnen zijn, maar een avondje uit met een aantal vrienden, een flinke slok en hoppa, die nacht sliep hij bij mij... Dat is nu 4 jaar geleden, we hebben er inmiddels naast mijn 2 dochters, nog 2 kinderen bij en zijn gelukkig getrouwd. Het kan ineens heeeeel snel gaan
Ik heb ook wat op internet afgestruind, maar mij beviel het niet erg. Idd veel malloten en de paar dates die ik heb gehad waren niets. Ben veel uitgegaan en heb daar wat kortstondige verhoudingen opgedaan. Ook de een-ouder vakantie leverde een korte affaire op, maar de ware bleek dus al die tijd vlakbij geweest te zijn!
Dus misschien idd gewoon eens met een andere bril naar wat single mannen in je directe omgeving kijken?
Risama

Zoekertje
07-04-2009 om 13:33
Tinus
"Er zijn geen goede sites; de truuk is om de malloten (en er zijn er veel) tijdig te herkennen."
Nou, dat vind ik behoorlijk lastig. Als je afgaat op het profiel en de foto is dat in eerste instantie het enige wat je ziet. En of ze getrouwd zijn of niet, zie je soms al helemaal niet. Volgens een kennis van me moet je dan kijken wanneer de man in kwestie online is. Als dat op rare tijdstippen is (alleen 's avonds laat bijvoorbeeld) dan zou er meer aan de hand kunnen zijn. Maar jee, er zijn toch mensen die alleen maar 's avonds online zijn? Tinus, jij bent een leuke vent. Wat zou jij doen en laten in je profiel? Heb je nog meer tips waarop te letten?

Maylise
07-04-2009 om 17:01
Op het strand
Toen ik alleenstaad was met twee kleine kinderen ging ik vaak 's middags na werk als ik de kinderen van de creche had opgehaald even naar het strand. We woonden daar vlakbij maar wel in een flat dus op het strand konden de kinderen even lekker rennen en spelen en ik kon dan ook even uitwaaien na een dag in een bedompt kantoor te hebben doorgebracht. Er waren blijkbaar meer mensen die dat deden want er was een ook een meneer die de meeste middagen na zijn werk ook even naar het strand ging. Na een paar keer hem gezien te hebben begonnen we met elkaar te groeten en al spoedig maakten we ook af en toe een praatje. Van het een kwam het ander en op een gegeven moment heeft hij me mee uitgevraagd en nog veel later zijn we getrouwd.
Moraal van het verhaal is dat je overal wel iemand tegen het lijf kan lopen. Uit mijn omgeving weet ik echtparen die elkaar in het uitgaanscircuit ontmoet hebben, bij gezamelijke vrienden thuis, in een restaurant (hij was de ober, zij de klant, bij de advocaat (hij wilde scheiden, zij was de secretaresse bij het advocatenkantoor), bij de makelaar (beiden waren op zoek naar een huis en hadden een afspraak daar en raakten in gesprek), via een bedisselende schoonmoeder (die voor haar gescheiden zoon een vrouw heeft geregeld), op reis (tijdens een single reis), op een vereniging (beiden lid van de rotary of zo enzovoorts.

Zoekertje
08-04-2009 om 00:23
Lara
Zullen we samen gaan stappen? En dan nemen we Tinus mee om ons te beschermen tegen de malloten
Ik zou ook uit moeten gaan maar alleen is dat niet zo makkelijk. Mannen hebben daar iets minder last van denk ik? Al is een mannelijke kennis van mij, jonge knul met een leuke snoet ook niet gek op alleen stappen. Misschien toch maar eens doen. Of naar zo'n feest van relatieplanet.

amk
08-04-2009 om 04:37
Waarom dan geen groep
ik ga regelmatig uit met een clubje alleenstaande ouders.
Er zijn genoeg uitjes met en zonder kinderen en het is altijd erg leuk.
Kijk eens op Ouder Alleen niet specifiek gericht op daten, maar zeker ook niet helemaal date loos.

wieweetwat
09-04-2009 om 18:40
Succes
Succes met jullie stapplan!
Oudersalleen heb ik eerder voorbij zien komen, misschien is dat nog eens wat.
Leuk om de diverse ervaringen te lezen.
Argwanend t.a.v. de intenties van de computermannen zijn er dus meer, alhoewel ik me realiseer dat je ook genoeg merkwaardige types gewoon hebt rondlopen.
Uitwaaien op het strand lijkt me ook wel wat. Toch eens leren daar tijd voor vrij te maken!
Wieweetwat

Sancy
09-04-2009 om 21:04
Neem de tijd
Neem gewoon eens de tijd, geniet van je leven en durf ook eens wat. Er zijn genoeg tips en handigheidjes op sites te vinden die je op weg helpen bij het (internet)daten en als je je een beetje in profielen verdiept, en mailwisselingen doet of chatgesprekken voert, krijg je een beter gevoel voor wat oprecht is en wat niet. Blijf onafhankelijk en kritisch, maar geef het ook een kans.
Mij is het uitermate goed bevallen

wieweetwat
13-04-2009 om 20:10
Maar waar let je op?
"Mij is het uitermate goed bevallen "
Bedoel je internet mee, toch?
HEt lijkt mij in elk geval een manier die zich momenteel het best laat rijmen met mijn leven op dit moment. Wie weet waag ik er eens een gokje aan.
Maar is er niet iets waar je aan kunt zien of iemand alleen en beschikbaar is? Waar moet je op letten? Tenslotte is het lang geleden dat ik daar voor open stond.
ER moeten gewoon in de buurt toch ook genoeg loslopende mannen zijn, gezien het feit dat 1 op de 3 huwelijken stuk loopt, maar mij vallen juist al die brave huispappa's zo op bij ons in het winkelcentrum.

Mies
14-04-2009 om 14:17
Schoolbank
Ik heb na mijn scheiding ook eens lopen neuzen op schoolbank en na 20 jaar die ene leuke jongen waar ik nooit wat mee heb gehad opgezocht. We zijn nu een jaar verder en super verliefd.

*corine*
17-04-2009 om 20:38
Internet
Ja, ik ben vorig jaar getrouwd met mijn internetvlam. Hij had een huwelijk achter de rug, met 1 zoontje. Ik een huwelijk met een dochter. WIj deden meteen maar alles andersom; we kregen binnen een jaar een kind, daarna gingen we een keer samenwonen en toen is hij alsnog heel romantisch op de knietjes gegaan voor mij....
En ja, ik geloof wel in het internet en daten. Mijn broer heeft een enorm druk bestaan, is de hele wereld rondgeweest voor de luchtmacht en uiteindelijk via internet zijn huidige vrouw leren kennen... uit Zeeland. Wij hadden een buitenlandse verwacht.
Mijn vriendin heeft zich op internet geworpen na haar scheiding omdat ze wilde weten of ze nog in de markt lag. Inmiddels zijn zij alweer 8 jaar heel happy met elkaar en hebben ze 3 kinderen.
Waar let je op? Zelf heb ik me met een normale naam (een doopnaam van mezelf) op relatieplanet gezet. Niet alles ingevuld, want je kan zoveel vertellen via de mails die er op kunnen volgen. Volg ook je gevoel. Als je het gevoel hebt dat het niet klopt, dan klopt het vaak ook niet. Mocht je uiteindelijk gaan daten; wat ik deed was mijn vriendin inlichten, met zijn naam en telefoonnummer. Zij belde dan halverwege de avond of alles goed was en dan zei ik of: hee, je belt wat ongelegen, of vertelde ik precies waar ik zat zodat ze me kon "redden" Ook hadden we de afspraak dat ik de volgende morgen zou bellen. Had ik niet gebeld voor half 10 dan belde zij mij.
Ik wens je veel plezier en geluk voor in de toekomst toe.

wieweetwat
19-04-2009 om 10:30
Goeie tips
Hé dat zijn goede berichten en goede tips. Wel een beetje griezelig dat dat soort afspraken blijkbaar nodig is, maar uiteindelijk geldt dat misschien niet alleen voor het internetdaten.
Wieweetwat

Tinus_p
19-04-2009 om 18:21
Nog een tip
Wees niet te veel 'op zoek'. Ik ken mensen die echt enorm gekwetst zijn geraakt in het meet-en-date circuit, meestal mensen die enorm op zoek waren naar een vaste relatie, en zich lieten inpalmen door een soepele vent of lekkere chick om er al snel achter te komen dat de ander vooral geïnteresseerd was in ONSjes en ander vrijblijvend gefladder.
Omgekeerd heb ik de indruk dat de beste relaties juist zijn voortgekomen uit enigszins vrijblijvend gefladder waarbij de fladderaars plots ontdekten dat de ander te leuk was voor 'alleen maar pret in bed'.

Esther
22-04-2009 om 08:16
De allerbeste tip die ik heb gehad
Je moet niet zoeken naar een man, je wordt vanzelf gevonden.
Je hebt de vrijheid om te doen en laten wat je wilt, maak daar gebruik van: lekker plezier maken samen met je kinderen (bezoekjes aan het strand, bos, bioscoop, speeltuin, dierentuin, vrienden en kennissen) en zonder kinderen (uitstapjes naar musea, rondslenteren in het park of in de stad, lekker sjoppen, stappen met collega's, vrienden of familieleden). Dit is mogelijk naast je drukke baan, huishouden, alleenstaand ouderschap e.d. Je kan een avondje alleen dvd kijken, een boek lezen, msnen, klussen, storten op een hobby, mensen uitnodigen enz enz. Zorg dat je plezier hebt in en geniet van het leven, dat straal je uit. Dan is daar ineens die ene man die opvalt, doordat hij zo zijn best doet om bij jou op te vallen, en vervolgens een hele fijne toevoeging blijkt in het leven van jou en je kinderen.
Ik spreek uit ervaring

kirima
22-04-2009 om 11:06
Leuk
Leuk verhaal Esther maar zo gaat het natuurlijk niet altijd. Ik heb zo ongeveer hetzelfde gedaan als jij. Allerlei leuke dingen doen, met en zonder kinderen, maar stond ook op een datingsite. Net op een moment dat ik er helemaal geen zin meer in had (in een man), kwam mijn huidige vriend op de proppen, via die datingsite. Tja, die was zo leuk, en hij bleek nog serieus ook. We zijn nu al bijna 4 jaar samen.

amk
22-04-2009 om 15:45
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit
je kunt best en tegelijkertijd op een dating-site actief zijn en gewoon leuke dingen doen en daar misschien iemand tegenkomen.

Sancy
23-04-2009 om 11:17
2 mogelijkheden
1. Schrijf duidelijk bij je profiel dat je eerst een ruime periode wilt chatten en mailen voordat je een ontmoeting overweegt. Zo filter je een deel van de mannen dat graag snel een afspraakje maakt, eruit.
2. Probeer het eens uit om na een relatief korte periode een date te hebben. Tussen pc- en livecontact kan een wereld van verschil zitten.
En natuurlijk: of je nu lang of kort contact hebt: date veilig!

wieweetwat
23-04-2009 om 21:25
Klinkt goed, maar..
Klinkt allemaal heel goed. Mij ontbreekt het in elk geval aan tijd en energie om al die dingen te doen, die mij ook heel leuk in de oren klinken. Ik hoop wel, dat ik de tijd die ik heb, in elk geval goed en met plezier besteed en dat hoop ik dan weer uit te stralen. Alleen wie ziet mij stralen als ik op mijn werk bijna alleen maar vrouwen tegenkom en verder vooral bezig ben om mijn kinderen en mijn huishouden op de rails te houden.
Dat wordt dus stralend internetdaten.