Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

PetraP

PetraP

25-03-2015 om 10:48

Meldingsplicht aan ex mbt vakanties?

Ik ben nu twee jaar gelukkig gescheiden.
Sinds een tijdje een nieuwe liefde waarvan ex nog niets weet.Ik ga het hem binnenkort vertellen.Nu moeten jullie weten dat ex een borderliner is en erg narcistisch is. Hij weigert alle vorm van hulp en heeft totaal geen ontzag voor rechters etc.
Hij manupileert de kinderen door ze te dwingen te zeggen dat ze hem zo missen> dit vertellen ze aan mij maar daar mag ik ex niet mee confronteren van ze ivm de angst die de kids hebben voor zijn reactie.Dit is even een beknopte omschrijving van ex.

Deze zomer hebben we een vakantie geboekt in Europa.Ook mijn nieuwe liefde zal meegaan....Alsex dit weet dan zal dit zeer nare gevolgen hebben vrees ik. Daarom twijfel ik of ik hem moet melden dat ik met de kids op vakantie ga?

Lang verhaal kort: Moet je melden aan je ex dat je de kinderen meeneemt op vakantie??

ligt eraan

Ik neem aan dat er een omgangsregeling is. Daarin zijn als het goed is ook de vakanties verdeeld. Wat jij met je kinderen doet in jouw deel van de vakanties lijkt mij geheel aan jou. Ik zou dat dan ook gewoon voor jezelf houden. Maar als je in een deel van de tijd van je ex weg gaat, zul je natuurlijk wel daarover in gesprek moeten.
En er is natuurlijk altijd de kans dat je kinderen er toch iets over vertellen (ook achteraf). Dat moet je inschatten, hoe groot die kans is en hoe dat dan uit gaat pakken.

Hoe bang wil je jezelf maken?

Ja dat moet.
De strikte interpretatie van het ontvoeringsverdrag, zegt dat je zijn toestemming nodig hebt om de kinderen de grens over mee te nemen.
Ook binnen Europa.

Niet dat je daar erg veel aan hebt bij een narcistische gek, want hij kan die toestemming elk moment weer intrekken.

Waar ga je heen, hoe oud zijn je kinderen, ga je vliegen?

ik zou

Ik zou zeggen dat ik op vakantie ga met de kinderen, maar verder zwijgen over t feit dat de nieuwe liefde meegaat. Doet er niet toe.

PetraP

PetraP

25-03-2015 om 11:19

Aanvulling...

Dank voor de reacties...
De kids( 9 en 12 jaar) gaan met mij mee op vakantie in de weken die aan mij zijn toegewezen.
We blijven in Europa en gaan met de auto.
Ik wilde een week van te voren vertellen dat ik op vakantie ga en twijfel er idd aan om te zwijgen over t feit dat mijn nwe liefde meegaat. De kids zwijgen nu ook al een paar maanden over mijn nwe liefde, ik heb ze niet verboden om over hem te vertellen aan ex maar ze durven zelf niets over hem aan ex te vertellen gezien de angst die ze hebben voor zijn reactie.

dan zou

Ik het doen zoals je nu van plan bent. En dan misschien zelf niet een week maar een dag (of uur) van tevoren laten weten: "wij zijn met vakantie van dan tot dan, voor noodgevallen te bereiken op nr..." Meer zou ik niet melden.

Niki73

Niki73

25-03-2015 om 11:29

Toestemming

Je kunt gewoon op vakantie gaan zonder te melden dat de nieuwe liefde ook mee gaat. Dat gaat hem niet aan.
Maar je moet inderdaad in principe wel zijn toestemming hebben om de kinderen mee te nemen naar het buitenland. Hij heeft jouw toestemming trouwens ook nodig om zelf met de kinderen naar het buitenland te gaan. Ik schrijf zelf meestal een briefje in het Engels dat mijnheer X, vader van kinderen A, B en C, aan mevrouw Y, moeder van voornoemde kinderen, toestemming geeft van vertrekdatum tot einddatum op vakantie te gaan in de landen P, Q en R. Dat laat ik hem ondertekenen. Hij is namelijk liever lui dan moe. Zo ben ik tot nu toe alle landen binnengekomen, ook de lastige.
Binnen het Schengengebied (groot deel van Europa) zijn er trouwens helemaal geen grenscontroles.

Moni

Moni

25-03-2015 om 11:30

Als je met de auto gaat, zou ik geen toestemming vragen

Een mailtje zoals Jippox zegt, is voldoende.

PetraP

PetraP

25-03-2015 om 11:34

Fijn..

Dat jullie er net zo over denken..ik zie nl allemaal beren op de weg als het om ex gaat. Het liefst zou ik ook een papier laten tekenen zoals Niki73 oppert maar ex zal niets tekenen.Alles wat in mijn voordeel is of wat "mij goed uitkomt"zal hij niet in toestemmen. Hij heeft destijds ook niet de scheidingspapieren getekend en is niet op komen dagen bij de rechter voor de tijdelijke voorziening...nee ik ken hem al een tijdje dus papieren laten tekenen zal niet lukken helaas.

Is borderliner en erg narcisitisch. Is dat een labeltje da tjij zelf even voor het gemak op hem geplakt hebt of is dat officieel gediagnosticeerd?

Exen zijn nl. nogal verrassend vaak op enige wijze ernstig gestoord. Gek dan dat ze toch altijd wel goed geneog waren om kinderen mee te maken.

Is daar geen organisatie voor?

"De kids zwijgen nu ook al een paar maanden over mijn nwe liefde, ik heb ze niet verboden om over hem te vertellen aan ex maar ze durven zelf niets over hem aan ex te vertellen gezien de angst die ze hebben voor zijn reactie."

Dat is toch niet gezond?

Willen ze eigenlijk wel naar hem toe?

Kunnen kinderen eigenlijk ergens terecht met dit soort klachten?

PetraP

PetraP

25-03-2015 om 12:04

Mark74

Ik snap jouw reactie want iedereen ziet zijn ex totaal anders als het huwelijk voorbij is.Hij is officieel gediagnosticeerd ja.. En toen ik een relatie met hem kreeg 26 jaar geleden was hij wel de man waar ik oud mee wilde worden en waar ik kinderen mee wilde hebben maar helaas kan niemand in de toekomst kijken.Maar op een gegeven moment moet je voor jezelf en voor de kinderen de knoop doorhakken. De rechter gaf mij binnen 24 uur toestemming om bij hem te vertrekken,die zag dus wel de ernst van de zaak in .

PetraP

PetraP

25-03-2015 om 12:08

M Lavell

Nee dat is niet gezond.
Maar ze weten hoe hun vader is en leren er mee om te gaan. Ze willen naar hem toe ja maar vinden een weekend eens in de 14 dagen genoeg. Ze kunnen alles aan mij vertellen en ik heb geopperd om met een professioneel iemand hierover te praten met ze maar dat willen ze niet, ik ga ze niet dwingen.
Het gaat geweldig met ze..zijn erg vrolijk en op school gaat het ook goed. Ze weten het gedrag van hun vader dus een plaats te geven. Ik weet niet hoe dat gaat als ik ex heb verteld dat ik een nwe liefde heb....daar zie ik ook erg tegen op maar ik vind wel dat hij dat moet weten.

Waarom?

Waarom moet je ex dat weten? Als ik hier dat soort mededelingen doe dan meent ex dat ik dat doe omdat hij er over gaat, en dat hij er iets mee moet. Dus als ik al zoiets zou melden dan zou ik er toch direct bij melden wat je daarbij verwacht dat je ex daar mee zou moeten.
Niets dus, dan kun je dat ook beter niet melden. Hij gaat er NIET over. Kan best dat hij er op een gegeven moment achter komt, als hij niet allang denkt dat je toch wel iemand hebt die je voor hem verbergt.
Jij hebt die achtergrond informatie nodig omdat je met context informatie beter voor je kinderen kunt zorgen, zo denk je misschien, maar dat geldt niet voor je ex. Die denkt anders.

PetraP

PetraP

25-03-2015 om 12:32

AnneJ

Ik meld het hem puur omdat ik dan voorbereid ben op een reactie van hem. Als ik niets vertel en hij mij opeens ermee confronteert dan heb ik geen controle. Mijn nwe liefde heeft ook te maken met mijn kids en dus ook de kids van mijn ex. Nwe liefde zal de plaats van het gezin in gaan nemen en dus elke dag bij mijn (en die van ex) kids zijn. Ik vind dat een vader daarvan op de hoogte moet zijn.

Miekemieke

Miekemieke

25-03-2015 om 19:01

tja

Als je vind dat hij op de hoogte moet zijn dan moet je hem dat vertellen. Hij kan het ook opvatten als een provocatie dus ik zou maar voorzichtig zijn met woordkeuze en de term 'plaats in het gezin' zou ik helemaal vermijden om problemen te voorkomen.
Je kunt ook afspreken om vast eerst met de kinderen af te reizen en nieuwe liefde een paar dagen later aan laten sluiten, die komt dan op bezoek. Dan heb je ook geen morele bezwaren t.a.v. ex.

PetraP

PetraP

26-03-2015 om 08:36

Miekmieke

Neeee...ik ga echt niet beginnen over plaats in het gezin hoor.Het begon hier met mijn vraag of ik (wettelijk)verplicht ben te melden dat ik de kids meeneem op vakantie.
In latere berichten kwam een beetje een situatieschets tevoorschijn.
Later aansluiten gaat niet lukken aangezien we zo'n 1500 km moeten rijden in zijn auto.

jannie

jannie

28-03-2015 om 00:16

herkenning

Het is zooo herkenbaar wat je beschrijft. Hier ook borderline en narcist. Kinderen zijn loyaal aan hun vader maar normaal gedrag kan hij niet geven. Ook heel herkenbaar dat hij niets doet wat een voordeel zou zijn voor mij.
Straks als de kinderen puber zijn willen ze niet meer naar hun vader. Dan krijgen ze genoeg van zijn domme gedrag.

PetraP

PetraP

28-03-2015 om 08:24

Jannie

Mijn oudste is 12 jaar en nu eigenlijk al klaar met haar vader. Maar ze zijn allebei bang voor zijn reactie als ze niet naar hem toe gaan.Hij is een ster in het manipuleren....
Mijn jongste van 9 zegt regelmatig : Mam ik ben blij dat je gescheiden bent... Zegt genoeg hé?

Tja

Is het voor jou überhaupt wel ontspannen om op deze manier weg te gaan? Het duurt nog even en het is niet ondenkbaar dat hij er achter komt dat je een vriend hebt. Als dat gebeurt, zal hij zich op z'n minst afvragen of hij ook mee gaat op vakantie. De kinderen uithoren misschien? Ik ken je ex niet... maar zelf zou ik het er niet op aan willen laten komen of de kinderen hun mond kunnen houden... of jijzelf... gezamenlijke kennissen... of dat je hem toevallig een keer tegenkomt met je vriend aan je zijde.
Ik zou me zwaar belazerd voelen als mijn ex me niet vertelt dat er iemand mee gaat op vakantie. Sterker, als er al regelmatig iemand in het leven van onze kinderen is.
Kortom, ik zou denk ik open kaart spelen, zodat hij een paar maanden aan het idee kan wennen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.