Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

M

M

27-11-2018 om 20:42

Mening en advies over een verweer.

Goede avond iedereen,

Ik hou mijn verhaal beknopt.
Het gaat om een vaststelling zorgregeling. Ik woon alleen en zie mijn kind 5 dagen in de 2 weken. Ene week 2 dagen en andere week 3 dagen. Ik betaal alimentatie voor mijn kind.
Ex partner heeft ook nog twee andere kinderen uit een eerdere relatie. Andere vader betaald geen alimentatie voor zijn kinderen. Ze hebben een Co-ouderschap. In het ouderschapsplan staat dat ieder bijdraagt naar rato. Tijdens samenwonen kregen we maandelijks €75,- van andere vader. Ik betaal nu €354,- alimentatie inclusief zorgkorting aan mijn kind.
Mijn vraag is, klopt het dat de vader van de andere kinderen ook meegenomen moet worden met een alimentatie berekening?
Het inkomen van ex partner en andere vader verschillen enorm van elkaar. Ex partner en broer maken financieel veel win win win situaties. Inschrijven met de kinderen bij ouders en wonen in het huis van broer. Broer woont elders en heeft zelf een gezin, maar blijft ingeschreven staan op het huis waar ex partner met de kinderen woont.
Ik had doorgerekend met toeslagen en was in shock hoeveel ze beide ontvangen en wat mijn ex partner netto te besteden heeft. Broer heeft ook een gezin met 1 kind.
Is het normaal dat andere vader met een inkomen tussen €3500/€4000 netto niets bijdraagt aan zijn kinderen? De verhouding ligt zo krom. In de regeling die ik nu heb met ex partner zit maar 2 dagen verschil met de regeling van de andere vader. Het verschil in bijdrage is wel groot. Verschil €75,- tegenover €354,-.
Ik zal graag wat advies willen hebben. Mijn advocaat lijkt sluw plan niet door te hebben van ex partner. Of zij lijkt mij niet te begrijpen.

Graag jullie mening en advies. Alvast bedankt.

Gr. M

LBIO

https://www.lbio.nl/berekenen-alimentatie/

Je kunt niet in de portemonnee en de echtscheidingsafwikkeling van de ander kijken. Als je twijfelt aan je eigen bijdrage kun je die voor 50,- euro laten berekenen bij het LBIO.

Poeh hé

Poeh hé

27-11-2018 om 21:31

Contact?

Beste M, zou je contact willen opnemen? E-mailadres is bekend bij OO.

Ik zie weinig grond voor een rechtszaak.
Wat een andere vader betaalt kun jij niet regelen via een rechtszaak.
Als je denkt dat ex en broer fraude plegen door hun wijze van huisvesting en toeslagen binnen halen, dan zou je hooguit iets van aangifte kunnen doen of fraude melden bij de belastingdienst.
Ik weet niet hoe jouw bijdrage tot stand is gekomen. Is het kinderalimentatie of ook partneralimenratie? Hebben jullie het indertijd laten berekenen of zelf besloten?
Houd de eer aan jezelf, laat uitrekenen wat je zou kunnen betalen voor je kind, hoop dat het je kind ten goede komt en geniet van je kind.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.