Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Twijfel

Twijfel

18-02-2011 om 18:04

Meningen gevraagd over wat een gezamenlijk uitje had moeten zijn...

De situatie:
Mijn vriend (gescheiden, 1 kind)
Zijn ex (gescheiden, 1 kind)
(Beide kinderen zijn uit een nog weer eerdere relatie, dus ze zijn geen bio-ouders van elkaars kinderen)
En ik (gescheiden, 2 kinderen)
Nu heeft mijn vriend gevraagd of zijn ex mee gaat naar een pretpark, met hun kinderen uiteraard. Zijn kind zou die samenstelling het leukste vinden, zei mijn vriend erbij. Maar later bleek ook dat hij bang was dat als hij met mij ging, mijn oudste met zijn kind in een attractie zou gaan, mijn jongste trekt nogal naar mij... en hij zou zich dan het vijfde wiel aan de wagen voelen.
Nu ligt de verhouding tussen mij en zijn ex nogal moeilijk, om allerlei redenen waar ik nu even niet op in wil gaan. Ik vind het dus nogal respectloos om dit met uitgerekend haar te gaan doen. Tuurlijk, dan zijn er dus 2 kinderen en 2 volwassenen, i.p.v. 3 kinderen en 2 volwassenen... een betere verdeling. Maar ik zie voor me dat ook die kinderen samen in een attractie gaan... en hij dus samen met die ex. De hele lange reis ernaartoe staat me al tegen: zij 2,5 uur naast hem op de passagierstoel, yugh.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Ik kan er feitelijk niks meer mee, want de belofte is al gedaan naar de kinderen. Vooraf is er niet met me overlegd, waarschijnlijk omdat hij toch wel weet hoe ik erover denk. Is mijn moeite met deze situatie terecht? En ja: ik ben jaloers en voel me gepasseerd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rozenstruikje

rozenstruikje

18-02-2011 om 19:02

He?

Dus als ik het goed begrijp zou jij met je vriend en de kinderen (3 totaal) naar een pretpark gaan. Omdat je vriend dan bang is om vijfde wiel aan de wagen te zijn/ erbij te hangen (al dan niet terecht) vraagt hij zonder met jou te overleggen zijn ex mee? En hij weet dat jij niet met zijn ex overweg kan? En nu kan het niet meer terug?

Nou, ik zou hier heel kwaad om worden en echt zorgen dat dit wordt terug gedraaid of omgezet. Volgens mij kun je je kinderen gewoon uitleggen dat jij geen zin hebt in een uitje met zijn ex. Dat snappen ze vast! En zijn kind vast ook wel. En dan gaan jullie zonder zijn ex.
Of, je gaat gewoon lekker met je eigen kinderen zonder vriend en zijn ex.

En ik zou zeker flink benadrukken dat hij voortaan om jou denkt. En niet alleen om zichzelf!

Rozenstruikje

Die ex hoeft toch niet mee?

Jullie kunnen toch ook alleen haar kind meenemen? Dan hebben jullie 4 kinderen mee: jouw oudste en zijn kind kunnen samen in attracties, het kind van zijn ex en hij kunnen in een attractie, en jij kunt je bezighouden met je jongste.
Zelf zou ik in deze situatie dan maar alleen met mijn eigen kinderen gaan (eventueel zijn kind ook meenemen) en hem in z'n sop laten gaarkoken.

Gr. Poezie.

Tijgeroog

Tijgeroog

18-02-2011 om 20:45

Ik lees het anders

Zoals ik het lees gaat vriend met ex en 2 kinderen naar het pretpark en blijven Twijfel en haar 2 kinderen thuis.

Daar zou ik ook niet blij mee zijn.

Smile

Smile

18-02-2011 om 21:02

Zo lees ik het ook!

Ik lees het als Tijgeroog. Gek verhaal, beide zijn niet bio ouder van beide kinderen maar willen wel graag als gezin op pad? Hebben deze kinderen lang in gezinsverbans doorgebracht waardoor ze aan elkaar zijn gehecht en er in hun beleving dus echt een gezin was?
Nou, ik zou de kinderen uitleggen dat een uitjes als voorgestels niet meer zal gebeuren en ik als nieuwe partner zou er helemaal niet blij mee zijn.
Neem lekker alle kinderen mee dan, gezellig maar zonder ex.
Groet, Smile

Vic

Vic

18-02-2011 om 22:57

Hmmm

Als ik dit lees denk ik dat de vriend lang samen is geweest met zijn ex en dat ze samen hebben gewoond als gezin. Normaal gesproken is het na een scheiding niet handig om 'gezinsuitjes' te blijven doen omdat dat naar de kinderen toe niet duidelijk is. Wat ik om me heen zie houdt het op een gegeven moment ook wel op, die gezinsuitjes met een gezin dat er niet meer is.
Over het samenzijn met zijn ex zou ik me niet zo druk maken. Het is niet voor niets zijn ex en hij is nu met jou.

Twijfel

Twijfel

19-02-2011 om 00:34

Inderdaad... wij mogen niet mee! ;-(

Tijgeroog en Smile lazen het goed. Ooit is er sprake geweest dat wij met z'n vijven zouden gaan. Maar daar kwam steeds niet van. Mijn vriend heeft een hekel aan pretparken. Hij heeft toen aan (zonder mijn medeweten) zijn ex (dol op pretparken) gevraagd of zij zijn kind eens mee wil nemen. Dat wilde ze wel. Later bedacht hij zich, dat het voor zijn kind leuker zou zijn als hij ook mee zou gaan. Vandaar dat dit zo gelopen is.

Ja, er is een relatie geweest van ruim vier jaar, zonder samenwonen. Zijn ex heeft in die periode een band opgebouwd met zijn kind en hij vindt het daarom prettig om vriendschappelijk contact met zijn ex te houden. De nieuwe partner van die ex vindt dat kennelijk ook okee... ik ben de enige die hier moeite mee heeft!

koentje

koentje

19-02-2011 om 14:07

Laat hem

zijn gang gaan, ex is niet voor niets ex, denk ik ook. Maar jij kan dan apart met jpouw kinderen gaan.
Maar de hele gang van zaken lijkt mij beslist niet leuk en zou ook heel wat ergernis te weeg brengen. Tijd voor een goed gesprek! Jij zou in eerste instantie gaan met hem en de kinderen. En nu ineens gaat hij met ex?
GGGGGGGGrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!

Loes

Loes

19-02-2011 om 18:59

Mooi niet zeg!

Nou dat zou ik dus echt niet goed vinden dat vriend met ex en kinderen op pad gaan terwijl ik thuis blijf met mijn kinderen!
WIJ zijn nu een gezin dus als er al iemand gaat zijn dat ik en vriend en alle kinderen. En ex blijft maar lekker thuis. Bij een oneven aantal wacht er toch gewoon eentje? Ik wil toch nooit overal in Misschien ben ik wel ouderwets ofzo maar ik zou me hevig gepasseerd voelen en het absoluut niet toestaan! De kinderen interesseert het waarschijnlijk niet eens wie er mee gaan, als ze maar gaan

amk

amk

19-02-2011 om 19:51

Niet als gezin

ze willen niet als 'gezin' op uitje, maar gewoon als goede vrienden.

Ook als ex-en kun je nog gewoon heel goede vrienden zijn die het leuk vinden samen dingen te doen. Zonder dat je die ander weer als partner zou willen hebben.
Ik zou het heel onprettig vinden als mijn huidige partner mij daarin niet vertrouwd.

Maar als er eerst de afpraak is om samen te gaan en dan wordt die afspraak ineens verandert dat kan natuurlijk niet. Niet met je partner en niet met vrienden, afspraak is afspraak.

+ Brunette +

+ Brunette +

19-02-2011 om 20:03

Het is volgens mij geen kwestie van vertrouwen

Dat mijn vriend liever met een ex op stap gaat dan met mij dat vind ik een heel akelig idee. Samenloop van omstandigheden maakt niet uit, het is gewoon niet loyaal.

Komt hij in zijn eentje een ex tegen op straat en gaat hij daarmee koffie drinken, geen probleem (niet in mijn huis graag). Wil hij 's avonds uit en kan ik geen oppas regelen en gaat hij daarom maar met een ex, een onprettig idee maar moet kunnen. Maar mij passeren om iets met een ex te ondernemen? Daar zou een discussie over komen. Gelukkig ben ik met een Spanjaard, die denken er hetzelfde over als ik, ik heb de Nederlandse instelling van innige vriendschapsbanden met exen nooit zo begrepen. Het kán wel maar hangt heel erg af van de omstandigheden, ik vind het geen vanzelfsprekendheid, een ex kan nooit helemaal een gewone vriend(in) worden, daar zit het verleden tussen.

Polly Shearman

Polly Shearman

20-02-2011 om 13:40

Kunnen ze niet

jou kinderen ook meenemen??
lijkt me heerlijk voor jou! heb jij lekker een dagje vrij! en hun met 4 kinderen toch geen tijd voor ander dingen whahahaha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.