Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

ja duh

ja duh

14-06-2018 om 16:16

mijn ex krijgt nooit genoeg

Ja waar moet ik beginnen. Ik ben een vader van 3 kinderen. Na een moeilijke relatie heb ik besloten dat het beter is dat wij uit elkaar gaan. Nou probeer ik steeds de rust te bewaren en haar nergens zwart te maken. Ik weet dat ze een heel goed persoon kan zijn en dat is ook de persoon waar ik ooit verliefd op ben geworden. Ik probeer haar te helpen waar ik kan en dan bedoel ik vooral financieel. Ik betaal iedere maand mijn alimentatie en waar nodig spring ik bij als de kinderen verder wat nodig hebben. maar waar ligt de grens? Mensen om mij heen zeggen dat ik alleen maar gebruikt word en ik zeg dan dat ik het voor mijn kinderen doe. Ik krijg alleen nog steeds van alless naar mijn hoofd geslingerd en word regelmatig voor zwarte vis uit gemaakt. Nu moet ik zeggen dat ik er ook langzaam onder r door ga en mijn leven is een ware hel.Ik ben gewoon erg zwak en zij weet precies hoe zij mij kan manipuleren.Als voorbeeld: Zij had de auto kapot en hij reed niet meer zoals moet. IK gaf haar mij auto en zou in haar auto gaan rijden. Zolang totdat wij geld hadden voor een andere. Niet snel erna ging haar auto kapot en had ik geen meer. Zij reed in mijn auto, maar ik had niet zoiets geef mij mijn auto terug. Ik leende vaak de auto van mijn vader. Nu kreeg ik processen binnen en zei dat ze de auto op haar naam moest zetten. Dat deed ze en warempel 3 dagen later starte de auto niet meer. Ik kreeg telefoon dat ze de auto niet meer hoefde en dat ze hem terug wilde geven. Ik sukkel heb er een nieuwe accu in gezet en de auto deed het weer. ze rijd er nu weer blij in. IK moet kijken hoe ik een andere krijg.Nu vind ik dat niet zo heel erg als zij het allemaal zou waarderen, maar nee ze wil ook nog geld voor benzine en weet ik niet allemaal.met mij word totaal geen rekening gehouden. zij is uiteindelijk het slachtoffer wat achter is gebleven met 3 kinderen. Ik weet mij geen raad meer en ga er echt aan onder door.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

14-06-2018 om 16:27

"ik doe het voor de kinderen" en je grens

Iets voor de kinderen doen betekent niet, dat je over je grenzen heen hoeft te laten gaan. Sterker nog: op deze manier ben je meer een martelaar: kijk mij eens alles voor mijn kinderen over hebben...

Stop daarmee en ga vanaf nu je grenzen aangeven. Zoek eventueel professionele hulp (huisarts, therapeut) om te leren waar je grenzen liggen.

Zij zal je blijven manipuleren en dat is ook een heel slecht voorbeeld voor je kinderen: "als ik maar hard genoeg dram krijg ik mijn zin wel".
Een vader die zijn grenzen aangeeft doet dat óók in het belang van de kinderen! Zo leren ze ook dat er grenzen zijn.

Je kinderen zijn niet gebaat bij een vader die dit niet kan en daaraan onderdoor gaat. Als je echt wat voor je kinderen wil doen ga je dit veranderen en laat je je ex vriendelijk maar beslist zien dat het afgelopen is en dat ze haar eigen verantwoordelijkheden moet nemen.

ja duh

ja duh

14-06-2018 om 16:42

bedankt

Bedankt voor je reactie Sally.

Je hebt helemaal gelijk en het word tijd dat ik de grens ga bepalen. Ik weet dat het niet makkelijk is,maar de kinderen zullen het wel begrijpen dat het zo niet verder kan. Ze hebben uiteindelijk een sterke vader nodig. Ik ben niet verantwoordelijk wat ze zegt over mij en ik hoef mij ook niet te verantwoorden iedere keer.Natuurlijk is het niet fijn als ze allemaal slechte dingen over mij zegt waar de kinderen bij zijn. Ook de kinderen leiden hier door.Maar dat wil zij niet inzien.Dat vind ik nog het aller ergste dat de kinderen leiden onder de dingen die zij verteld.frustrerend is het vaak

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.