Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Mijn jeugdliefde is na 33,5 jaar weg


Marinet

Marinet

14-11-2019 om 17:40

Biebel

Ik denk dat je voor een deel gelijk hebt maar er is voor alles een tijd. Mocht het inderdaad om een toxische relatie gaan waar persoonlijkheidsstoornissen een rol spelen dan is het wel goed om je licht op te steken hoe zaken werken, wat jouw eigen rol was en wat die van de ander. Juist om te leren hoe je in de toekomst kunt voorkomen dat je weer in zoiets terecht komt.
Sommige gedragingen van narcisten (als hij dat is) zijn zo verbijsterend dat degenen die er mee te maken hebben aan zichzelf gaan twijfelen. Dan is het heel goed om een balans op te maken wat bij die ander ligt en welke gedragingen te wijten zijn aan een bepaalde pathologie. Juist om je eigen stevigheid en zelf weer terug te vinden

Colliegirl

Colliegirl

14-11-2019 om 19:12 Topicstarter

Reactie

Toen hij bij de rechtbank via voorlopige voorziening aanvroeg dat hij hier wilde wonen en eruit moest volgens hem, heeft mijn advocaat de rechtbank gelijk verzoek voor allimentatie gedaan omdat hij de afspraak die we gemaakt hadden, die hij notabene zelf had voorgesteld, niet nakwam. Kreeg allemaal aanmaningen en moest naar de voedselbank. Mijn jongste woonde toen ook nog hier en moet ook eten. Die kreeg wel eat geld van zijm vader maar ik niet.
De rechter heeft allimentatiebedrag uitgesproken. Hij kwam dat weer niet na en toen heb ik het LBIO ingeschakeld.
En elke mnd blijft hij sarren en betaald net voordat ik ze weer wil inschakelen.

Ik maak wel keuzes, maar zonder geld kom je nergens en instaties helpen niet zoals de meeste mensen denken. Kon ik maar naar mijn moeder of zo maar dat heb ik niet. Je moet eigenlijk alles zelf doen en dan mis je echt iemand om je heen voir steun en hulp.

Het is teveel tegelijk maar ik moet door dat weet ik maar is zo zwaar. Ik vindt dit echt onmenselijk. Zoveel pijn en verdriet.... daar heb ik dan zolang mee geleefd. Moet los komen van hem dat weet ik, maar ik heb geen aan en uit knop helaas.

Shoshana

Shoshana

14-11-2019 om 22:26

Realiteit

Wat een verschrikkelijk verhaal. Ik kan me voorstellen dat je hier flink beroerd van bent. Ik vind trouwens dat je gezien de dramatische omstandigheden sterk en helder overkomt: je ziet het allemaal! Je denkt niet dat je man en zoons en anderen het misschien toch goed zien. Je weet dat er een raar spel gaande is.

Het enige wat je kunt doen, is je energie stoppen in de werkelijkheid: zien dat hij dit allemaal doet, zien hoe ver hij gaat, zien dat je jezelf moet beschermen. Verlies je niet in de vraag naar het waarom. Het doet er niet toe. Blijf in contact met je bondgenoten om te zorgen dat je het helder blijft zien. Versterk jezelf. Misschien een workshop bij Jan Storms? Het ‘bordeline’ etiket werkt omdat jij in de war raakt en (op zichzelf logisch) emotioneel uit de bocht vliegt. Zorg dat je uit de war raakt! Dat is het enige wat je kunt doen. Je zoons kun je niet uit de war halen. Je kunt alleen zelf zo helder worden dat zij niet meer kunnen geloven dat jij in de war bent. Laat je niet gek maken!

Colliegirl

Colliegirl

14-11-2019 om 22:38 Topicstarter

Shoshana

Dank je wel, je helpt mij echt hiermee.
Het is nu bijna 8 mnd geleden gebeurd. Dankzij psych die ik altijd mocht bellen appen en een paar vriendinnen die nog steeds dagelijks met mij praten zie ik het nu beter. Eerste weken heb ik met paniekaanvallen op de bank gelegen en mijn honden bleven om mij heen liggen. Maar ik ben er nog lang niet, jullie steun helpt mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.