Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

rozenstruikje

rozenstruikje

02-09-2009 om 16:26

Mijn vakantie, en jullie

Eerder vroeg ik wat jullie als 1-oudergezin zouden gaan doen in de zomervakantie. Nou ik ben dus met mijn kinderen via Estivant, een organisatie voor 1oudergezinnen, een week in NL op vakantie gegaan. Het was op een complete camping met een apart stuk voor 1oudergezinnen. Daar stonden de kant-en-klare huurtenten met inrichting
Het was een superleuke week!! Er was een entertainment programma voor kinderen vanaf 2 jaar en mijn beide kinderen, vijf en twee, vonden het geweldig leuk. 2 tot 4 uur per dag had ik dus geen kind aan ze en dat was voor mij ook erg fijn. Het was makkelijk om contact te krijgen met de andere ouders en via Estivant zijn alle ouders uit eten geweest met elkaar, de kinderen kregen toen pannenkoeken te eten en werden vermaakt. Ik vond het ook erg fijn dat je niet tussen tenten zit met allemaal gezinnen en dat jij dan alleen voor je tent zit.

Echt een aanrader dus, ze hebben overigens veel locaties door heel europa. (oei, lijkt wel bijna reclame maar ik ben gewoon enthousiast).

Ben benieuwd wat anderen voor vakantie hebben gehad, misschien nog ideetjes voor volgend jaar voor mij.

Groeten van Rozenstruikje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

02-09-2009 om 17:01

Welke van de 4!

tja het is wat overdreven idd, maar we zijn wel 4x weggeweest.

De echte grote vakantie: 2.5 week naar Zuid-Afrika. Met Djoser Junior voor de allerkleinsten. Dit was al in februari en we genieten er nu nog van na. Het liefst zouden we weer terug gaan.

In juli zijn we onverwacht naar vrienden in de Ardennen gegaan, zij hadden een huis gehuurd en nog 4 bedden over. Ook hier praten hun kinderen en mijn dochter er nog over. Voor herhaling vatbaar dus.

En vorige week zijn we eerst een weekend in Friesland geweest. Naar een pipowagen (www.hetkleineparadijs.nl) gaan we zeker nog eens naar terug, maar dan in de boomhut.

En de rest van de week stonden we in onze tent op de camping (www.bergvlietse-bossen.nl) Ook al zo heerlijk dat we weer terug willen. na 10 minuten had dochterlief een vriendje en die zagen we alleen als ze honger of dorst hadden bij de tenten terug.

Dit jaar geen speciale 1-ouder vakanties. Maar wellicht een andere keer weer.
Vorige jaren ben ik met Cirkel naar Creuse geweest, deze reis wordt nu door SamSam aangeboden.
En ook heb ik gekampeerd op een 1 ouder veld van 't Klumpke in Neede, naar aanleiding van een tip van hier.
En daardoor weer allerlei alleenstaande ouders hier in de regio leren kennen door Ouder Alleen.

Ik weet nog niet wat ik volgend jaar wil gaan doen. De hele wereld trekt wel. Misschien maar eens twee weekjes in NL blijven.

Ik ook

Hey Rozenstruikje,

Ik sluit me bij je aan, ik heb ook 1 week via estavant op 1 ouder camping gestaan in NL.

Zelfde ervaring!

Ik ga volgend jaar zeker weer mee met een 1 ouder vakantie.

Gr Myrtel

slecht geregeld

slecht geregeld

04-09-2009 om 09:19

Slechte ervaring met estivant

Vorig jaar was ik met Cirkel en heb ik een geweldige vakantie gehad. Dit jaar met Estivant, naar Kreta, slechte ervaringen.
Het begon al bij de heenreis. Om vier uur ’s nachts zochten we op Schiphol naar de Estivant-medewerker die bij de (niet bestaande) Sunwebbalie zou staan. Bij een kartonnen Sunweb-bord stonden wel de groepsgenoten, maar geen medewerker van Estivant. Wij besloten dan maar zelf in te checken. Bij de incheckbalie bleek dat wij door Estivant op alfabetische volgorde waren aangemeld. Mijn kind heeft een andere achternaam dan ik, net als het grootste gedeelte van de kinderen van die groep, dus de kinderen bleken niet naast hun moeders te zitten. Dit kon ter plaatse niet meer worden veranderd, zodat wij al vóór vijf uur ’s nachts met huilende, paniekerige kinderen zaten. In het vliegtuig hebben wij zelf net zolang geruild tot we naast onze eigen kinderen zaten.
Dochter heeft nogal wat meegemaakt afgelopen jaren, dus ik wilde per se niet dat zij steeds maar geconfronteerd werd met leuke gezinnetjes. Ik was dan ook verbijsterd dat Estivant een gewoon gezin (vader, moeder en kinderen) in onze groep had gestopt. Zij blijken dezelfde vakanties aan te bieden aan alleenstaande ouders én hele gezinnen!
De leiding had geen oor voor onze bezwaren. Eén moeder was net weduwe geworden en zat al helemaal niet op gezinsgeluk te wachten. Voor de kinderen was het ook niet leuk, waarom hadden die twee kinderen wel een vader én een moeder bij zich? De leiding vond ons maar lastig en trok partij voor het gezin, zodat wij ons de laatste week helemaal niet meer gewenst voelden daar. Er werd gewoon gewacht tot wij ophoepelden.
Natuurlijk hebben de andere groepsleden en ik een klacht ingediend bij Estivant. Dat is bijna een maand geleden en we hebben nog geen antwoord gehad. Na een paar keer bellen/mailen kregen we uiteindelijk de toezegging dat we volgende week wat zullen horen.
Ik ga nooit meer met Estivant! Je boekt een peperdure reis met het idee dat je tussen lotgenoten zit, maar voor hetzelfde geld zit je gewoon tussen de gezinnen!

Tinus_p

Tinus_p

04-09-2009 om 10:23

Voor slecht geregeld

slecht geregeld:
"Dochter heeft nogal wat meegemaakt afgelopen jaren, dus ik wilde per se niet dat zij steeds maar geconfronteerd werd met leuke gezinnetjes. Ik was dan ook verbijsterd dat Estivant een gewoon gezin (vader, moeder en kinderen) in onze groep had gestopt. Zij blijken dezelfde vakanties aan te bieden aan alleenstaande ouders én hele gezinnen! (..) Eén moeder was net weduwe geworden en zat al helemaal niet op gezinsgeluk te wachten. Voor de kinderen was het ook niet leuk, waarom hadden die twee kinderen wel een vader én een moeder bij zich?"
Hmm, ik vrees toch dat je eigen verwachtingen niet helemaal realistisch waren. Cirkel/estivant en een aantal vergelijkbare reisorganisaties hebben juist als onderdeel van hun aanbod, dat je in een losvaste groep zit en dus automatisch geconfronteerd wordt met anderen. Dat kan prettig en gezellig zijn, maar dan moet je ook niet verbaasd zijn als je geconfronteerd wordt met mensen in een andere situaties dan je eigen.

Ik ben dit jaar ook met Cirkel gereisd, naar een bestemming die nadrukkelijk voor zowel alleenstaande ouders als gezinnen was -overigens waren 'normale' gezinnen afwezig, alle gezinnen waren samengesteld/tweede-leg of anderszins niet helemaal ouderwets hoeksteenvandesameleving. Enige tolerantie helpt

Overigens; Cirkel en Estivant waren tot vorig jaar 1 organisatie, en het is duidelijk dat de splitsing voor een hoop rommel heeft gezorgd. Cirkel lijkt mn zijn backoffice (dus de steun vanuit NL aan het plaatselijke team) niet op orde te hebben. Als het platselijke team dan tegen problemen aanloopt, gaat het niet goed....

Minet

Minet

04-09-2009 om 12:35

Bevestiging (ot)

Tinus zegt:Cirkel lijkt mn zijn backoffice (dus de steun vanuit NL aan het plaatselijke team) niet op orde te hebben. Als het platselijke team dan tegen problemen aanloopt, gaat het niet goed....

Exact hetzelfde verhaal hoorde ik van een kennis die meeging met een groep alleengaanden. De org. ter plekke was dramatisch, het programma ging op bijna elk onderdeel niet door, simpelweg omdat de backoffice van Cirkel het ernstig liet afweten.

slecht geregeld

slecht geregeld

04-09-2009 om 15:48

Niet eens!

Als je op de Estivantsite kijkt, gaat het wel degelijk om een alleenstaande ouder vakantie: bij bestemming Kreta staat dat de groep zou bestaan uit “5-12 eenoudergezinnen” en bij het kopje “meest gestelde vragen” kon ik bij vraag 3 lezen, op de vraag of de vakanties alleen voor eenoudergezinnen waren: “Ja, de vakanties van Estivant zijn exclusief voor eenoudergezinnen. Echter, op een aantal bestemmingen organiseren we ook vakanties voor andere doelgroepen zoals singles en (samengestelde) gezinnen. Wanneer dat het geval is staan deze doelgroepen op een eigen deel van de camping.” Niks gemengd dus, maar aparte vakanties. Ik heb heus goed gekeken voordat ik boekte en mijn verwachtingen waren zeker wel realistisch! Had ik dit geweten, dan had ik beter en goedkoper naar een park met animatie kunnen gaan.
Ik weet dat Cirkel en Estivant tot vorig jaar samen waren. Beide organisaties lijken er nu dus een potje van te maken. Als de vakantie voor gemengde groepen is, moeten ze dat duidelijk op de site zetten.

Vic

Vic

07-09-2009 om 10:39

Gezinnen

Ik denk dat je nergens 100% beschermd bent tegen 'normale' gezinnen. Natuurlijk had Estivant beter moeten informeren op zijn site, maar de meeste alleenstaande ouders zullen niet zoveel problemen hebben met een enkel twee-oudergezin. Mijn ervaring tijdens Cirkelvakanties is trouwens dat het veel kinderen pas na een paar dagen opvalt dat er wel heel erg veel kinderen met gescheiden ouders rondlopen
Ik heb dit jaar een erg comfortabele, luie, vakantie gehad. Op de valreep toch nog een weekje Creuse geboekt via SamSam (voorheen Cirkel). Afgezien van het ontbreken van T-shirts voor de kinderen was er niets gewijzigd aan de locatie. Het was weer erg gezellig en de kinderen vonden het geweldig. Hele week mooi weer dus de hele week lekker in bikini rondrennen.

slecht geregeld

slecht geregeld

07-09-2009 om 12:57

Nou...

Als ik specifiek een eenoudervakantie boek, wil ik ook een eenoudervakantie. En niet een vakantie waar ook gezinnen in de groep zitten. Het voert een beetje te ver om precies uit de doeken te doen waarom het zo belangrijk was dat er geen gezinnen waren, maar ik had er echt mijn redenen voor. Dus dan valt het behoorlijk tegen. Bovendien (en daar kan Estivant niks aan doen) was het een ongelofelijk klef stel, dat niks zonder elkaar kon doen. Altijd naast elkaar bij het eten, 's avonds gezellig op het terrasje van hun appartement met kaarsjes en glaasje wijn en vooral zonder anderen. Dat dochter en ik dat in het dagelijks leven moeten zien is niet anders. Maar dat wil ik niet op vakantie, helemaal niet voor dochter. Het grootste deel van de alleenstaande ouders vond het trouwens onprettig.

liora

liora

07-09-2009 om 16:23

Wat raar

Hoi slecht geregeld,

Ik vind het ook niet leuk om als enige 1-oudergezin tussen allemaal traditionele gezinnetjes te zitten, maar ik vind het idioot dat jij het pijnlijk vindt om een klef stel op vakantie te zien. Wees blij voor die mensen dat ze blijkbaar lekker klef waren, who cares?

Liora

slecht geregeld

slecht geregeld

07-09-2009 om 16:37

En ik...

En ik vind het raar dat zulke mensen met een eenoudervakantie meegaan. Als jouw man en de vader van jouw kind net een paar weken dood is en je wilt er toch even tussenuit, zou jij het dan fijn vinden om naar de klefheid van een ander te moeten kijken, terwijl je specifiek een eenoudervakantie hebt geboekt? Hoezo idioot?

mopke

mopke

07-09-2009 om 20:10

Doelgroep

Hoi 'Slecht geregeld', ik kan me voorstellen dat je het anders verwacht als je zo specifiek een éénouder vakantie hebt geboekt.
Toen ik pas weduwe was geworden (mijn kind was toen 3,5) vond ik het ook moeilijk om in Centerparcs rond te lopen tussen de happy families - nou ja, voor het oog happy dan.. maar toch koos ik er bewust voor om niet met éénouder gezinnen mee te gaan omdat ik het dan zo'n bevestiging vond dat ik voortaan tot die doelgroep behoorde. Over contacten leggen, mag ik al die jaren niet klagen. Dat gaat gelukkig heel gemakkelijk, waar ter wereld ik ook ben geweest.
Maar of ik - als ik een partner had - zou boeken bij een organisatie die specifiek éénoudervakanties heeft? Ik denk het ook niet - misschien ging het hen wel om de bestemming en maakte het verder niet zo veel voor ze uit?
Groetjes, Mopke

slecht geregeld

slecht geregeld

07-09-2009 om 20:40

Geen idee

Geen idee of het ze om de bestemming ging, maar ik vind die alleenstaandeouder reizen best prijzig, dus dan hadden ze vast iets voordeligers kunnen vinden. Maar misschien maakt de prijs ze helemaal niks uit.
Of je wel of niet ervoor kiest om als alleenstaande ouder met zo'n reis mee te gaan is een andere discussie, maar ik vind dat ALS je dan besluit om het te doen, je ook moet krijgen wat je boekt. Wat ik volgend jaar doe, geen idee, misschien zoek ik de kleffe stellen dan wel op en doe ik net alsof ik er helemaal bij hoor.
Liora, ik zit me al de hele middag een beetje op te winden over jouw opmerking dat het idioot is om je druk te maken over kleffe stellen. Als iemand zegt dat ie goede redenen heeft om geen kleffe stellen te willen zien, kun je zelf toch ook wel bedenken dat er iets meer aan de hand is dan een zere teen. Om dat nou meteen idioot te noemen...

CC

CC

07-09-2009 om 23:49

Ik denk

dat mensen die hier reageren vaak uitgaan van 1ouder gezinnen vanwege scheiding en soms vergeten dat er meerdere redenen kunnen zijn om je een 1ouder gezin te noemen. En wellicht dat ook Estivant reizen daar niet diep over nagedacht hebben.
Heb je het aangekaart bij de organisatie? Je teleurstelling laten blijken? Want daar heb jij ook recht op. Dat je met je gezin op een hele andere vakantie had verheugd en dit best pijnlijk was. Je had ook aan je kinderen verteld dat het anders zou zijn. Dus heb je ook het gevoel dat je je kinderen maar iets verteld hebt.
Natuurlijk bestaat de wereld ook uit happy familietjes, maar je boekt met de reden om vooral geen traditionele gezinnen te zien. Wellicht zelfs om je kinderen ook te laten zien dat er een heleboel verschillende gezinnen zijn, waaronder ook veel 1oudergezinnen.
groetjes en succes met de volgende keer boeken van wel een 1ouder vakantie!

Toke

Toke

09-09-2009 om 22:37

Nou ...

ik snap wel dat je het raar vindt dat er een twee-oudergezin meegaat met eenoudervakanties, maar misschien was het zo dat dit een eenoudergezin was, waar sinds kort sprake is van een nieuwe liefde. Dat kan toch? Moet je dan je vakantie annuleren (kan dat uberhaupt wel), of neem je dan je nieuwe liefde mee op je vakantie. Is ook een leuke manier om als gezin een beetje aan die nieuwe liefde te wennen.
Ik heb niet alles gelezen wat je hebt geschreven, maar hebben jullie aan het kleffe stel duidelijk gemaakt hoe hun gedrag overkwam? Misschien waren ze zich daar totaal niet van bewust en had het geholpen als je het had gezegd. Juist als er wel 'eenouderervaring' was geweest in dat gezin, hadden ze zich er misschien wel wat van aangetrokken?
Nu ja, 't is allemaal wijsheid achteraf, maar ik zat gewoon te bedenken dat er wel een goede reden kan zijn geweest waarom 2-ouders toch meegaan met een 1-oudervakantie.

Toke

Toke

09-09-2009 om 22:49

En wat wij deden

wij zijn wel als eenoudergezin naar een 'gewone' camping gegaan. Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom mensen zonder partner denken dat dat per definitie niet leuk is, ik heb het zelf in ieder geval niet als confronterend met mijn eigen situatie ervaren. Door de kinderen leg je snel contact met ouders van andere kinderen en ik vond andere mensen juist gastvrij en verre van klef of nadrukkelijk een stel. Mijn ervaring is ook dat ik er een leuke vriendschap aan heb overgehouden met een vrouw die hetzelfde boek aan het lezen was als ik. Haar man vond het juist lekker om 's avonds te gaan tennissen, maar daar hield zij niet van. Maar los daarvan: ik vond het ook helemaal niet vervelend om zelf met een roseetje voor de tent te zetten en te genieten van de zomeravondzon. Waarom zou dat alleen maar leuk zijn met een partner naast je?

slecht geregeld

slecht geregeld

10-09-2009 om 14:14

Toke

Het ging niet om een nieuwe liefde, dit stel was al jaren getrouwd en had samen twee kinderen. Bij andere organisaties is het overigens zo, dat als je geboekt hebt en daarna een nieuwe partner hebt gevonden, je met die partner naar de gezinsvakanties wordt overgeboekt. Dus niet bij de alleenstaande ouders blijft.
We hebben natuurlijk wel laten weten dat het kleffe gedrag voor ons nogal pijnlijk was, maar dat werd niet echt opgepikt. Vooral de vrouw werd daar erg emotioneel van en vond dat wij HAAR vakantie hadden verpest. En we brachten het naar ons idee nog wel zo voorzichtig!
Of je wel of niet meegaat met zo'n reis, als alleenstaande ouder, moet je natuurlijk zelf weten. Ik ga volgend jaar waarschijnlijk ook gewoon iets heel anders doen. De situatie was dit jaar zo, dat ik behoefte had aan een verzorgde reis met leuke animatie voor de kinderen en zo weinig mogelijk confrontatie met gezinsgeluk. Dat kan volgend jaar weer heel anders zijn. Maar als ik behoefte heb aan wat ik opnoemde en denk het ook gevonden te hebben (zie site estivant) en je hebt er een smak geld voor neergeteld dat je eigenlijk niet kan missen (maar je doet het voor de kids, die genoeg ellende hebben gehad), dan valt het enorm tegen als het niet zo blijkt te zijn.

Tinus_p

Tinus_p

10-09-2009 om 14:32

Verwachtingen

slecht geregeld:
"De situatie was dit jaar zo, dat ik behoefte had aan een verzorgde reis met leuke animatie voor de kinderen en zo weinig mogelijk confrontatie met gezinsgeluk. Dat kan volgend jaar weer heel anders zijn. Maar als ik behoefte heb aan wat ik opnoemde en denk het ook gevonden te hebben (zie site estivant) en je hebt er een smak geld voor neergeteld dat je eigenlijk niet kan missen (maar je doet het voor de kids, die genoeg ellende hebben gehad), dan valt het enorm tegen als het niet zo blijkt te zijn."
Ik begrijp je teleurstelling wel, maar tegelijk vrees ik dat je verwachtingen toch voor een deel niet realistisch waren. Eenouderreizen zijn niet zoals naturistenvakanties waarbij je naar een camping gaat waar iedereen gegarandeerd zonder ondergoed rondloopt; de meeste eenouderreizen gaan vziw naar campings en locaties die verder gewoon voor iedereen zijn. In die zin is het onmogelijk om te eisen dat er geen stelletjes zijn -want zelfs al zitten er via je eigen reisorganisatie alleen maar alleenstaande ouders, dan kunnen er desondanks een veldje verderop ofzo hordes kleffe stelletjes zitten.

liora

liora

10-09-2009 om 16:35

Slecht geregeld

Hoi,

Lees nu pas jouw reacties, en sorry, ik begrijp het niet. Ik vind het oprecht heel verdrietig voor jullie dat je man is overleden, vreselijk moeilijk. Maar het wel of niet zien van gelukkige gezinnen maakt die pijn toch niet erger of minder erg?

Liora

Terpi

Terpi

10-09-2009 om 18:38

Stokpaard

Liora, ik krijg het idee dat jouw stokpaard je wat verhinderd je te verplaatsen in de belevingswereld van anderen. Ik kan er (ook) goed tegen kleffe stellen te zien maar kan me allereerst nog heel goed herinneren hoe confronterend ik al dat geluk vond toen ik net alleen was. Daarnaast wil ik zomaar gewoon geloven wanneer 'slecht geregeld' aangeeft dat het voor haar pijnlijk was het dus ook werkelijk zo was. En of het verdriet er niet feitelijk meer van wordt doet niet ter zake, 'slecht geregeld' heeft een vakantie geboekt waarbij bepaalde kaders en voorwaarden benoemd stonden en daaraan is niet voldaan. Dat is niet acceptabel.

Overigens weet ik dat jij bewust hebt gekozen voor je alleenstaand moederschap maar geloof me, dat is ECHT niet voor iedereen zo... Ik weet echt nog heel goed hoe misselijkmakend ik al dat zinloze geluk om me heen vond hahaha!
Groet Terpi

slecht geregeld

slecht geregeld

10-09-2009 om 21:02

Tja

Ik weet dat de wereld vol kleffe stellen is. Maar bij een klef stel in een groep zitten of er van een flinke afstand naar moeten kijken is wel wat anders. Ik hoefde er dit jaar echt even niet bij aan tafel te zitten en daartoe werd ik nu wel gedwongen. Ja, ik had elke dag uit eten kunnen gaan met mijn eigen kroost, maar daarvoor had ik die vakantie niet geboekt. En als ik dan op de site lees dat het gaat om een 1-oudervakantie (en ik lees op drie verschillende plekken dat het echt om 1-oudergezinnen gaat), dan ga ik ervan uit dat het zo is. En het was dus niet zo.
Liora, het was vooral het woord 'idioot' waar ik over viel. Dat jij anders denkt dan ik, maakt mij toch niet meteen idioot? Dat jij fijn bewust alleenstaand bent, dat vind ik toch ook niet idioot of onverantwoord of belachelijk? Moet je helemaal zelf weten. Ik had iets moois en ben het kwijt. Mag ik mezelf de eerste tijd wat ontzien? Of is het net als paardrijden, val je eraf, hup meteen er weer op? Trouwens, een paar van mijn vriendinnen zijn reuze gelukkig getrouwd, die gun ik het van harte en ik voel me ook niet ongemakkelijk in hun buurt. Het komt heus goed. Maar nu nog even niet.

Shanna

Shanna

11-09-2009 om 09:36

Was het bewust?

"We hebben natuurlijk wel laten weten dat het kleffe gedrag voor ons nogal pijnlijk was, maar dat werd niet echt opgepikt. Vooral de vrouw werd daar erg emotioneel van en vond dat wij HAAR vakantie hadden verpest. En we brachten het naar ons idee nog wel zo voorzichtig!"
Oei oei oei, stel je voor dat je wèl iemand hebt met wie je gelukkig bent en je bent eindelijk samen heerlijk aan het genieten op vakantie en dan vragen mensen of je niet zo gelukkig wilt zijn? Ik begreep dat je het moeilijk hebt, en dat het voor jullie moeilijk is, maar misschien kun je ook een moment vanuit die mensen denken.
Weet je zeker dat zij bewust een bij een 1-ouder vakantie hebben geboekt? Ik kan het mij namelijk nauwelijks voorstellen. Toevallig heb ik ooit eens een collega gehad die als gezin tussen allemaal 1-ouder gezinnen terecht kwam op vakantie (het was geloof ik een fout van de organisatie) en die heeft nog nooit zo'n waardeloze vakantie gehad (omdat de 1-ouder gezinnen bewust dit hadden geboekt en dus elkaar op zochten en geen behoefte hadden aan een gezin). Hij is van ellende en verveling zelfs na járenlang stoppen weer begonnen met roken.
Misschien was het stel bij jullie juist wel zo klef bij elkaar omdat ze zich niet gewenst voelden en steun zochten bij elkaar.

slecht geregeld

slecht geregeld

11-09-2009 om 11:13

Het was bewust

We hebben natuurlijk eerst even nagevraagd bij de reisleiding of deze mensen er iets aan konden doen dat ze in deze groep zaten. Het bleek dat ze bewust hadden geboekt: het jaar ervoor waren ze per ongeluk in zo'n groep terecht gekomen en dat was blijkbaar zo gezellig geweest, dat ze het dit jaar expres weer opzochten. Later hebben we het ook nog aan het stel zelf gevraagd en die bevestigden dat verhaal. Het is dus gewoon een dikke fout van de reisorganisatie, maar ik snap die mensen ook niet. Stel je voor, je hebt heel veel geld, dan ga je toch ook niet op een camping tussen de arme mensen zitten met een dikke, dure tent vol knetterdure spullen en een grote BMW ernaast? Lekker een ander de ogen uitsteken? Nou, zo hoef ik als ouder alleen ook geen klef geluk te zien op mijn vakantie. Waarom zou ik, als ik zo'n reis boek, moeten denken vanuit mensen die er helemaal niet thuishoren? Als ik iets niet wil zien vermijd ik plekken waar ik het te zien krijg. Nu krijg ik het alsnog opgedrongen...
Ik had het trouwens wel te doen met die kindertjes. Die konden er niks aan doen, maar ze werden door hun ouders helemaal bang gemaakt voor ons. Als wij eraan kwamen liepen ze met grote schrikogen weg. Net of wij ooit onaardig zouden doen tegen onschuldige kindjes.

Vic

Vic

11-09-2009 om 11:23

Bewust

Ik kan me wel voorstellen waarom gezinnen bewust bij bijv. Cirkel zouden boeken. Er zijn niet zoveel (of geen?) andere reisaanbieders waarbij je zo'n goed geregeld animatieprogramma voor de kinderen krijgt. Vaak zijn er wel knutselclubjes e.d. op campings, maar daar wisselt de leiding en de groepssamenstelling per dag. Bij Cirkel kennen alle kinderen elkaar en is er ook altijd vaste leiding. Als klef stel heb je dan fijn een paar uurtjes per dag tijd voor elkaar.
Ik ben het wel met je eens dat Estivant van tevoren moet aangeven dat de bestemming voor een- en twee-oudergezinnen is. Maar ook onder eenoudergezinnen heb je zoveel verschillende varianten, gescheiden, weduwe of BAM. De meeste alleenstaande ouders zijn net gewone mensen Ik ben overigens wel eens een weduwe tegengekomen op een Cirkellocatie die telkens riep dat zij er niets aan kon doen. Al die gescheiden moeders hadden het zelf veroorzaakt en zij was alleen maar slachtoffer. Volgens mij was zij ook niet zo gelukkig met de groepssamenstelling (merendeel gescheiden moeders die halve dagen met hun nieuwe liefdes aan het bellen waren).

Sancy

Sancy

11-09-2009 om 11:49

Hier val ik over

"...ik snap die mensen ook niet. Stel je voor, je hebt heel veel geld, dan ga je toch ook niet op een camping tussen de arme mensen zitten met een dikke, dure tent vol knetterdure spullen en een grote BMW ernaast? Lekker een ander de ogen uitsteken?"
Wat klinkt hier een nijdigheid en frustratie uit zeg.
Stel je voor, ik heb haast geen geld, en ik ging vorig jaar op de camping met mijn tentje en mijn barrel van 12 jaar oud tussen allemaal rijke mensen zitten die een sleurhut met alle luxe en comfort achter hun BMW hadden of die in een splinternieuwe camper vertoefden. Ik heb ze ook lekker de ogen uitgestoken. Ik ben overtuigd dat niemand zoveel genoten heeft als wij.

Sancy

Sancy

11-09-2009 om 11:51

En verder

denk ik dat je een klacht moet indienen bij de organisatie als je oprecht vindt dat jouw vakantie hierdoor ernstig te leiden heeft gehad.

Tinus_p

Tinus_p

11-09-2009 om 12:03

Ik begrijp t nog steeds niet

Sancy:
"Wat klinkt hier een nijdigheid en frustratie uit zeg."
Je was me voor...

slecht geregeld:
"Ik hoefde er dit jaar echt even niet bij aan tafel te zitten en daartoe werd ik nu wel gedwongen. Ja, ik had elke dag uit eten kunnen gaan met mijn eigen kroost, maar daarvoor had ik die vakantie niet geboekt."
Dit begrijp ik ook gewoon niet. Iig niet met mijn Cirkel ervaring. Je zit niet als vaste, verplichte groep op zo'n lokatie: Je staat min of meer bij elkaar op een veldje en er worden wat activiteiten georganiseerd waar je wel of niet aan deel kunt nemen. In de week dat ik er was zat daar 1 BBQ, 1 Tapasavond en 1 wijnproeverij bij -dat waren de momenten dat je 'met elkaar' aan tafel zat en niet eens gedwongen.

slecht geregeld

slecht geregeld

11-09-2009 om 12:39

Laat maar

Ja, ik heb een klacht ingediend. Net als overigens een stuk of vier van de andere ouders in de groep. En ik zat niet op een camping maar op een locatie waar je 's avonds kon mee-eten. Dat leek me van tevoren een goed idee. Ter plekke dus niet meer.
Gefrustreerd? Vast wel. Of gewoon verdrietig? Wanhopig? Lamgeslagen? Ik vind overigens niet dat gescheiden mensen dat aan zichzelf te danken hebben.
Nu ik jullie reacties lees begrijp ik dat ik van een 1-oudervakantie niet kan verwachten dat er alleen maar alleenstaande ouders zijn. Mijn fout, blijkbaar. Ik zal 'm niet meer maken, dus wees vooral niet bang dat je die nijdige, gefrusteerde vrouw tegenkomt op vakantie

Sancy

Sancy

11-09-2009 om 12:53

Begrijp me goed

"Gefrustreerd? Vast wel. Of gewoon verdrietig? Wanhopig? Lamgeslagen?"
Begrijp me goed, ik zeg niet dat je je niet gefrustreerd mag voelen en gezien wat je eerder schreef had je ongetwijfeld alle reden om specifiek voor een 1-oudervakantie te kiezen. Wat ik bedoel is dat frustratie, wanhoop en verdriet afreageren door nijdig te worden op andere mensen mij verspilling lijkt van energie die je beter kunt steken in de oorzaak van je gevoelens. Vandaar dat ik ook zei dat je een klacht zou kunnen indienen.

slecht geregeld

slecht geregeld

11-09-2009 om 13:55

Klacht

De klacht is half augustus ingediend. Vorige week maar eens gebeld of ie was ontvangen. Ja, maar Estivant had er nog niks mee gedaan. Daar word ik pas gefrustreerd van.
Maar serieus, als jullie allemaal vinden dat het heel normaal is dat er gezinnen tussen de alleenstaande ouders zitten, is mijn verwachting waarschijnlijk helemaal verkeerd. Ik vind alleen dat Estivant daar dan duidelijker in moet zijn. Had ik het geweten, dan had ik die reis nooit geboekt. En trouwens een heel stel andere ouders ook niet.
Aan de oorzaak van de gevoelens wordt gewerkt, trouwens, dank je.

Vic

Vic

11-09-2009 om 15:26

Normaal

Ik vind dat Estivant moet bieden wat ze zegt, en dat is in dit geval niet gebeurd. Ze hebben waarschijnlijk gedacht dat niemand het een probleem zou vinden, wat ik me ook wel kan voorstellen. Het zou m.i. wat anders zijn als je als enige eenoudergezin tussen allemaal twee-oudergezinnen zit, maar dat is hier niet aan de orde.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.